Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Beterlaat2021! schreef op 31-08-2026 om 17:50:

Heb jij geen noodvoorraad in huis, voor het geval er een crisis optreedt?

Ik wel hoor.

Bakblik schreef op 31-08-2026 om 15:05:

[..]

Ik snap dat je blij bent met zo'n nette vriezer maar steeds even open doen om te kijken is niet zo handig. Dan zit hij zo weer met allemaal aangevroren ijs.......😜

In de avond haal ik brood eruit voor de hele volgende dag. Als ik in de avond ga koken en we eten bijvoorbeeld durpvriesdoperwten dan haal ik die eruit en dan meteen het brood voor morgen. Als ik morgen terug kom van de boodschappen dan doe ik natuurlijk wel de diepvriesspullen erin als ik die heb gekocht.

Zeker met wat hogere temperaturen probeer ik het openen van de vriezer zoveel mogelijk te beperken.

Smoothie gemaakt met bevroren fruit: vriezer open

En daarna weer om het terug te leggen.

Dochter vraagt om ijs terwijl ik toch naar de schuur liep: vriezer open. 

En daarna weer om het terug te leggen.

Vlees eruit halen voor het warm eten: vriezer open.

Dus ik heb hem 5 keer gezien vandaag. 

Oh Koettie ik heb je vanaf het begin gelezen over de al dan geen kinderwens van vriend en vind het zo leuk voor je te lezen dat hij er uit is! Ik snap dat je hele blije tranen had! En alsnog gefeliciteerd!🥂 

ik ben vooral blij met nieuwe baan. Afgelopen weekend mijn trouwe karretje verkocht. Vandaag de tijdelijke auto gekregen omdat de auto die ik uiteindelijk krijg nog gemaakt moet worden. Dit is een hybride en daar heb ik nog nooit in gereden. Wat een heerlijkheid! Eind deze maand oid krijg ik de definitieve auto en die is volledig elektrisch. Dat zal flink wennen worden met alle opladen. Zeker op vakantie. 
Vandaag heb ik bloemen gekregen met een welkom en er was iets fout gegaan met mij laptop en telefoon en de persoon van ICT is met een dikke omweg via mijn huis naar huis gereden zodat ik morgen een computer en telefoon heb.   
Ik voel me welkom! Morgen pas om 10u beginnen 😍 ben zo benieuwd!

Oh en ik had vorige week een goede sessie met een jobcoach en ik ben er nu eindelijk (deels?) achter waarom ik zo op een eilandje terecht kan komen (zelluf doen! En niemand meenemen in mijn gedachten en gevoelens). Dat heeft oorzaak in jeugd maar goed, dat werkt nu dus soms tegen me. 

Beterlaat2021! schreef op 31-08-2026 om 17:50:

Heb jij geen noodvoorraad in huis, voor het geval er een crisis optreedt?

Zeker! Volle vriezer, volle kast, ik kan zo wel 15 verschillende maaltijden maken, en veel van die maaltijden dubbel of 3-4 dubbel, daarna worden het vreemde combinaties,maar dan nog geen honger.Alleen iedereen weet dat ik van voorraden houd dus bij een crisissituatie klopt iedereen hier aan denk ik.Maar we delen graag hoor.

Steun uit onverwachte hoek. 

Ik had denk ik niet verwacht dat die patserige persoon met die dure spullen en grofgebekte taal zoiets naar mij zou sturen. 

Sinds weken alleen thuis! Zo lekker, hoop dat het dit schooljaar weer gewoon wordt. 

Op een veiling een lamp gekocht ongezien ( alleen op foto) vandaag opgehaald en hij  is prima
Hangt ook al, de andere lamp werd 17 jaar geleden voor tijdelijk "tot we wat anders hebben" opgehangen.t is een verbetering!

Van een lieve vrouw die mij een bakje kibbeling gaf 

ik heb binnenkort kennismakingsdag van nieuwe werk, ik was even bang dat ik daar als enige van mijn locatie naartoe zou moeten maar nu blijken er 5 nieuwe collega's te zijn waarvan er 2 vlakbij mij wonen dus we kunnen carpoolen. Zo fijn!

Dat ik wegging van werk, precies een tram had en dat die tram precies aansloot op de trein die ik moest hebben (meestal ga ik met een vouwfiets met het het OV maar wegens een storing met omweg vanochtend was die fiets niet handig) Nooit geweten dat t met de de tram ook zo handig kon (zal ook niet altijd zijn want mijn treinen schuiven ergens tijdens de avondspits 10 minuten op, heel handig 🤪)

Al zo lang op zoek naar sportmaatjes en steeds grijp ik mis. Vanavond een oude bekende op app en vraag of die nog wel eens zwemt. 
Ja tuurlijk, je kunt gewoon met onze groep mee, we kunnen je ook ophalen met de auto, gezellig. 

Bij mijn knipperlicht-vriend krijg ik eerst altijd een hele discussie dat de zwembadkaartjes zo duur zijn en dan gezeik dat hij bang is dat er schreeuwende kinderen zijn. Ik geloof dat we 2 jaar terug een keer in het zwembad beland zijn en toen heb ik vooral gezwommen en hij alleen patat gegeten. 

Vandaag dag 1 van mijn nieuwe werk. Dat was echt enorm leuk! Nog niks gezien maar de hele dag een vergadering gehad met alle collega's. 

stokstaart schreef op 01-09-2026 om 18:45:

Vandaag dag 1 van mijn nieuwe werk. Dat was echt enorm leuk! Nog niks gezien maar de hele dag een vergadering gehad met alle collega's.

Veel succes, ik hoop dat je nu helemaal op de goede plek zit.

stokstaart schreef op 01-09-2026 om 18:45:

Zo blij voor je!!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.