Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Beterlaat2021!
30-08-2026 om 15:03
Koettie schreef op 30-08-2026 om 13:46:
[..] Nee, fijn!! Hij twijfelde over zijn kinderwens en ik wil niet. Dus dat was altijd iets wat er zo tussen hing, dat hij weg zou gaan ondanks dat we het zo fijn hebben.
Ik had het zo niet begrepen. Gelukkig voor jullie ❤️
Damoontje
30-08-2026 om 15:33
Blij van de kop koffie die ik van mijn vroegere buurjongen kreeg.
Het was heel grappig. Vroeger toen we tegenover elkaar woonden hadden we helemaal geen contact. Leeftijdsverschil van een jaar of 7 wat enorm lijkt als de één 6 is en de ander 13. Hun familie ging eigenlijk altijd achterom het erf af en we zagen ze nauwelijks 'voor'.
We leerden elkaar pas veel later kennen toen we elkaar toevallig tegenkwamen bij een activiteit in de stad... Patrick? Ben jij dan díe Patrick?
En nu weer 20 jaar verder fietste ik eigenlijk met mijn ziel onder mijn arm door de stad, zag die vroegere buurjongen zitten met een kop koffie op een terrasje. Was er al voorbij maar besloot even terug te gaan, even pijlen of hij zin had in een praatje. Ja dat had hij zeker. Gekletst over onze ouders, wonen alle vier nog wel op de oude plek maar inmiddels oud en gebrekig en dat is toch fijn om te kunnen bespreken.
Dat waardoor ik met mijn ziel onder mijn arm fietste, dat heb ik niet besproken en hij vroeg ook niets in die richting dus het was heel ontspannen eigenlijk.
Koettie
30-08-2026 om 15:57
Mijn bericht was ook niet zo duidelijk misschien maar zit voor mij al zolang dwars dat het voor mij heel logisch was. Speelt al sinds ik vriend ken en bleef zo'n gigantische roze olifant in de kamer. We hadden het er wel soms over maarja, dat loste het niet op. En toen opeens dit gister, nou tranen. Blij!
Damoontje
30-08-2026 om 16:17
Koettie schreef op 30-08-2026 om 15:57:
Mijn bericht was ook niet zo duidelijk misschien maar zit voor mij al zolang dwars dat het voor mij heel logisch was. Speelt al sinds ik vriend ken en bleef zo'n gigantische roze olifant in de kamer. We hadden het er wel soms over maarja, dat loste het niet op. En toen opeens dit gister, nou tranen. Blij!
Wat fijn!
Wij hadden ook zoiets maar ben er nog niet klaar voor daar over te schrijven.
Blij: Ik wilde ergens graag naartoe maar liever niet alleen. Kennisje van me wil ook maar weet niet zeker of ze oppas heeft. Nog even verder rondgevraagd en iemand gesproken die zeker gaat.
(Is geen probleem als kennisje en persoon3 allebei komen)
Koettie
30-08-2026 om 19:35
buufie schreef op 30-08-2026 om 14:59:
Dat was dan een mooi verjaardagskado Koettie. Fijn dat jullie nu op 1 lijn zitten
Nou zo voelt het ook echt. Brak maar heel gelukkig
Loulou39
30-08-2026 om 19:38
Wat fijn!
Ik dacht eerst ook andersom, ook omdat je zei dat je zo gelukkig met hem was, in de verleden tijd, en dat je zo moest huilen.
Ik ben heel blij voor je 🌸.
En nog gefeliciteerd met je verjaardag 😁🎉🎊
Damoontje
30-08-2026 om 20:50
Koettie schreef op 30-08-2026 om 13:13:
Gister mijn verjaardag gevierd, super gezellig. Zat daarna na te kletsen met vriend thuis. Was heel lief, klef en dankbaar omdat het een leuke avond was, met leuke mensen en dat we het leven nu gewoon leuk vinden samen. En toen liet hij vallen dat hij had nagedacht en toch geen kinderen wil omdat wat hij nu heeft en wat wat samen hebben voldoende is.
Heb zo hard gehuild, hing al zo lang als een zwaard van Damocles boven m'n hoofd. Was regelmatig zo blij met hem en altijd dat besef dat hij toch misschien weg zou gaan.
Mooi dat je dit deelt Koettie.
Ik had dit weekend met vriend een clash hierover. Ik ken hem nu ruim 2 jaar en hij is altijd heel erg duidelijk geweest. Geen kinderen, nu niet nooit niet, nooit de wens gehad. Waarmee hij m.i. ook elk gesprek hierover onmogelijk maakte want nee is nee. En er bestaan geen halve kinderen, in mijn ogen.
Ok dit is een blij topic dus niet de plek om er verder op door te gaan, maar ik ben iig BLIJ jouw post te lezen want ik herken wel dingen.
Verder blij dat het bijna september is. Ik was die lange lichte hete dagen helemaal zat. Meestal houd ik van de zomer maar dit jaar kon ik mijn draai niet vinden.
Koettie
30-08-2026 om 20:53
Loulou39 schreef op 30-08-2026 om 19:38:
[..]
Wat fijn!
Ik dacht eerst ook andersom, ook omdat je zei dat je zo gelukkig met hem was, in de verleden tijd, en dat je zo moest huilen.
Ik ben heel blij voor je 🌸.En nog gefeliciteerd met je verjaardag 😁🎉🎊
Ja, lees het opnieuw en idd beetje vreemd. Maar waren hele blije tranen!
@Damoontje gesprekken hadden we best regelmatig maarja, ik voel echt met elke vezel dat ik niet wil. En hij wist het gewoon nog niet en het was fijn dat we het er open over konden hebben maar er is niet echt een oplossing want idd, halve kinderen bestaan niet. Dus af en toe kwam het ter sprake en dan bleef het zo hangen en maakte me verdrietig en onzeker.
Yumi
30-08-2026 om 23:41
Heb je er vaker over gelezen, ben heel blij voor jou dat die kinderwens van tafel is. De klik tussen jullie is overduidelijk, geniet ervan!
Damoontje
31-08-2026 om 12:14
Koettie schreef op 30-08-2026 om 20:53:
[..]
Ja, lees het opnieuw en idd beetje vreemd. Maar waren hele blije tranen!
@Damoontje gesprekken hadden we best regelmatig maarja, ik voel echt met elke vezel dat ik niet wil. En hij wist het gewoon nog niet en het was fijn dat we het er open over konden hebben maar er is niet echt een oplossing want idd, halve kinderen bestaan niet. Dus af en toe kwam het ter sprake en dan bleef het zo hangen en maakte me verdrietig en onzeker.
Dankjewel. Hier ligt het anders: Ik ben al wat ouder dus zat wel in een soort acceptatie dat het er niet meer in zat. Toen ontmoette ik vriend die altijd van de daken schreeuwt dat hij geen kinderen wil, ze nooit gewild heeft etc etc. Hij heeft een rotjeugd gehad.
Maar nooit een gesprek op de bank om het er ECHT over te hebben. Altijd in situaties waarin kinderen herrie maken en hij weer begint: Rotkinderen, wat ben ik blij dat ik geen kinderen heb etc etc.
Hij heeft zich nooit gerealiseerd dat ik wel altijd kinderen heb gewild maar natuurlijk niet met een man die dat NIET wil. Omdat ik zelf ook wel snap dat op mijn leeftijd met een man die de wens niet heeft, het geen optie is.
Nouja dit is niet de plek voor deze discussie. Ik wil het er graag nog eens over hebben, misschien ander topic maar vandaag loopt mijn hoofd even over ivm operatie vader.
Blij met de regen. Ik voel mij al de hele zomer regen-achtig en nu eindelijk past het weer bij mijn stemming. Zin om warme vesten en mooie laarzen te kopen.
Netherfield
31-08-2026 om 14:52
Ik heb gisteren de vriezer ontdooit en weer netjes gevuld. Elke keer als ik hem nu open doe ben ik blij.
Bakblik
31-08-2026 om 15:05
Netherfield schreef op 31-08-2026 om 14:52:
Ik heb gisteren de vriezer ontdooit en weer netjes gevuld. Elke keer als ik hem nu open doe ben ik blij.
Ik snap dat je blij bent met zo'n nette vriezer maar steeds even open doen om te kijken is niet zo handig. Dan zit hij zo weer met allemaal aangevroren ijs.......😜
In de avond haal ik brood eruit voor de hele volgende dag. Als ik in de avond ga koken en we eten bijvoorbeeld durpvriesdoperwten dan haal ik die eruit en dan meteen het brood voor morgen. Als ik morgen terug kom van de boodschappen dan doe ik natuurlijk wel de diepvriesspullen erin als ik die heb gekocht.
Zeker met wat hogere temperaturen probeer ik het openen van de vriezer zoveel mogelijk te beperken.
Herfstappeltaart
31-08-2026 om 15:10
Netherfield schreef op 31-08-2026 om 14:52:
Fijn is dat hè. Zo'n heerlijk georganiseerd gevoel. Had ik vorige week met de trapkast. Alles weer op z'n plaats en overzicht
Groentetuin
31-08-2026 om 17:20
Herfstappeltaart schreef op 31-08-2026 om 15:10:
[..]
Fijn is dat hè. Zo'n heerlijk georganiseerd gevoel. Had ik vorige week met de trapkast. Alles weer op z'n plaats en overzicht
![]()
Van dat soort dingen kan ik ook zo blij worden.
Wij proberen nu de trapkast( = voorraadkast) wat leeg te eten, maar als ik aanbiedingen zie blijf ik hem vullen.
Beterlaat2021!
31-08-2026 om 17:50
Heb jij geen noodvoorraad in huis, voor het geval er een crisis optreedt?