Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Gisteren was er de zonnewende (langste dag 2026) om  08.25 uur

De zon kwam vanmorgen op om 05.20 uur en gaat vanavond onder om 22.04 uur. Dat verandert voorlopig niet erg veel, maar geleidelijk aan, na de eerste paar weken, gaat het met steeds grotere stappen. 




Blij dat ik gisteren frisdrank kon terugbrengen naar de supermarkt! Dochter had wat te enthousiast ingekocht voor een feestje. 

Nieuw dekbed gekocht voor man en mij en maar meteen een nieuw dekbedovertrek  
Was allemaal 1+1 maar volgens mij is dat bijna altijd bij dat merk 😅

Ik heb nu een week vakantie dus nu ga ik allemaal dingen regelen die al een tijdje in de planning stonden.. Maar dat kost wel veel geld in 1 keer 🙈

HAHA!wait..what schreef op 22-06-2026 om 12:45:

Nieuw dekbed gekocht voor man en mij en maar meteen een nieuw dekbedovertrek
Was allemaal 1+1 maar volgens mij is dat bijna altijd bij dat merk 😅

Ik heb nu een week vakantie dus nu ga ik allemaal dingen regelen die al een tijdje in de planning stonden.. Maar dat kost wel veel geld in 1 keer 🙈

Het voordeel is wel, dat je met zo'n nieuw dekbed en overtrek tevreden naar bed gaat en veel lekkerder slaapt 

krijg net bericht vanhet festival waar we over een paar dagen heengaan. Ze nemen extra maatregelen en 1 van die maatregelen is dat wij zelf een (leeg flesje water met dop mee mogen nemen. Dat scheelt een stuk want vorig jaar was het ook warm en dan drink je toch veel water..

Broodjebrie schreef op 22-06-2026 om 17:50:

krijg net bericht vanhet festival waar we over een paar dagen heengaan. Ze nemen extra maatregelen en 1 van die maatregelen is dat wij zelf een (leeg flesje water met dop mee mogen nemen. Dat scheelt een stuk want vorig jaar was het ook warm en dan drink je toch veel water..

Ik neem naar festivals standaard dopjes in diverse maten mee. In een vakje doen wat niet op valt en ze kunnen zo mee naar binnen 😊 vind het altijd zo triest als ze die dopjes er af trekken. Gelukkig lieten ze ze er bij de foute party afgelopen weekend ook gewoon op zitten!

BlairW schreef op 22-06-2026 om 20:31:

[..]

Ik neem naar festivals standaard dopjes in diverse maten mee. In een vakje doen wat niet op valt en ze kunnen zo mee naar binnen 😊 vind het altijd zo triest als ze die dopjes er af trekken. Gelukkig lieten ze ze er bij de foute party afgelopen weekend ook gewoon op zitten!

Slim, zo streng controleren ze inderdaad niet.

Oh ben je naar qmusic geweest? Wij hadden ook kaartjes maar die hebben we verkocht toen bekend werd gemaakt dat ze voetbal uit gingen zenden.

Broodjebrie schreef op 22-06-2026 om 20:38:

[..]

Slim, zo streng controleren ze inderdaad niet.

Oh ben je naar qmusic geweest? Wij hadden ook kaartjes maar die hebben we verkocht toen bekend werd gemaakt dat ze voetbal uit gingen zenden.

Jep! Het was echt een ontzettend leuke avond 🥰 waarom heb je je tickets daarom verkocht? Je kon ook gewoon na de wedstrijd naar binnen 😊

Moet trouwens zeggen dat de tassencontrole hier best streng was. Ik moest diverse ritsjes in mijn tasje open maken. Maar het aparte zakje met ibuprofen en paracetamol had ie dan wel weer gemist. Daar hadden ook hele andere pillen in kunnen zitten.

BlairW schreef op 22-06-2026 om 21:01:

[..]

Jep! Het was echt een ontzettend leuke avond 🥰 waarom heb je je tickets daarom verkocht? Je kon ook gewoon na de wedstrijd naar binnen 😊

Moet trouwens zeggen dat de tassencontrole hier best streng was. Ik moest diverse ritsjes in mijn tasje open maken. Maar het aparte zakje met ibuprofen en paracetamol had ie dan wel weer gemist. Daar hadden ook hele andere pillen in kunnen zitten.

Ja weet ik, maar omdat we ook nog terug moesten rijden, zag ik niet zo zitten om dat nog midden in de nacht te doen. We overwogen nog even om een hotel te nemen maar omdat wij komend weekend ook weer weg zijn naar een evenement, hebben we toch besloten om niet te gaan. En vond het ook een beetje mosterd na de maaltijd, eerst een evenement aankondigingen en pas later bekend maken dat ze eerst voetbal uit gaan zenden en daarna het evenement zelf pas. Vonden we best stom haha. 

Broodjebrie schreef op 22-06-2026 om 21:20:

[..]

Ja weet ik, maar omdat we ook nog terug moesten rijden, zag ik niet zo zitten om dat nog midden in de nacht te doen. We overwogen nog even om een hotel te nemen maar omdat wij komend weekend ook weer weg zijn naar een evenement, hebben we toch besloten om niet te gaan. En vond het ook een beetje mosterd na de maaltijd, eerst een evenement aankondigingen en pas later bekend maken dat ze eerst voetbal uit gaan zenden en daarna het evenement zelf pas. Vonden we best stom haha.

Toen het aangekondigd werd, was nog niet bekend dat Nederland dan moest voetballen. Dus dat vond ik niet zo heel raar eigenlijk. Denk dat ze vooral bang waren dat er niemand kwam als ze die wedstrijd niet zouden uitzenden 😊 Qua reistijd terug heb je het overigens wel goed ingeschat. Wij kwamen vanuit regio Utrecht en ik was rond half 3 thuis 😬 uitrijden uit de garage was een drama… Nu moesten we wel nog even iemand thuis afzetten, anders waren we rond 10 over 2 thuis geweest. Gelukkig begon onze leenhond om 7 uur alweer te piepen dat ie uit wilde en moest eten 😒 mijn humeur was top zondagochtend! 😆

BlairW schreef op 22-06-2026 om 22:48:

[..]

Toen het aangekondigd werd, was nog niet bekend dat Nederland dan moest voetballen. Dus dat vond ik niet zo heel raar eigenlijk. Denk dat ze vooral bang waren dat er niemand kwam als ze die wedstrijd niet zouden uitzenden 😊 Qua reistijd terug heb je het overigens wel goed ingeschat. Wij kwamen vanuit regio Utrecht en ik was rond half 3 thuis 😬 uitrijden uit de garage was een drama… Nu moesten we wel nog even iemand thuis afzetten, anders waren we rond 10 over 2 thuis geweest. Gelukkig begon onze leenhond om 7 uur alweer te piepen dat ie uit wilde en moest eten 😒 mijn humeur was top zondagochtend! 😆

Ja zie je, daarom blij dat wij niet zijn gegaan. Want hier is de a12 natuurlijk afgesloten dus iedereen die die kant op moest, moest al omrijden. Mijn ervaring is ook dat we nooit op het laatst weg moeten gaan want voordat je dan van het terrein af bent.. 

Broodjebrie schreef op 23-06-2026 om 08:11:

[..]

Ja zie je, daarom blij dat wij niet zijn gegaan. Want hier is de a12 natuurlijk afgesloten dus iedereen die die kant op moest, moest al omrijden. Mijn ervaring is ook dat we nooit op het laatst weg moeten gaan want voordat je dan van het terrein af bent..

Het verschilt heel erg qua plek waar je bent. Bij de ziggo sta ik meestal op dat grote parkeerveld erachter en daar ben je zo weg. Net als vanuit de garage onder de ziggo zelf. Bij de brabanthallen hetzelfde, binnen no time ben je weer onderweg. Maar bij bijvoorbeeld GelreDome is het echt een drama. En hier dus helaas ook. Wij doen wel meestal het licht uit 😁 blijven altijd tot het laatst en dan wacht ik het liefst ook nog even tot het wat rustiger is en de grootste bups al weg is. De schoonmakers vegen ons meestal mee naar buiten 🤣

BlairW schreef op 23-06-2026 om 08:31:

[..]

Het verschilt heel erg qua plek waar je bent. Bij de ziggo sta ik meestal op dat grote parkeerveld erachter en daar ben je zo weg. Net als vanuit de garage onder de ziggo zelf. Bij de brabanthallen hetzelfde, binnen no time ben je weer onderweg. Maar bij bijvoorbeeld GelreDome is het echt een drama. En hier dus helaas ook. Wij doen wel meestal het licht uit 😁 blijven altijd tot het laatst en dan wacht ik het liefst ook nog even tot het wat rustiger is en de grootste bups al weg is. De schoonmakers vegen ons meestal mee naar buiten 🤣

Haha ik geloof je gelijk

Blij van mijn heerlijke verjaardag vandaag. Toevallig net heel leuke dingen gedaan op mijn werk (serious games). 
Met de kinderen lekker sushi gegeten. Later op de avond met kinderen en hond van dochter en schoonzoon gewandeld. Gelukkig was de temperatuur in het park zo 's avonds goed te doen.

Gefeliciteerd Auwereel! 

🎂🥳

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.