Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Yumi
21-05-2026 om 18:04
Broodjebrie schreef op 21-05-2026 om 17:38:
[..]
Nee en nee. Ben er klaar mee, ik ga er niet meer op wachten. Ben verder aan het solliciteren.
Goed zo! De manier waarop ze met je omgaan is echt niet oké. Loze beloftes en vage smoesjes.
lientje69
21-05-2026 om 18:12
Broodjebrie schreef op 21-05-2026 om 17:38:
[..]
Nee en nee. Ben er klaar mee, ik ga er niet meer op wachten. Ben verder aan het solliciteren.
Jeetje wat irritant zeg! Onbegrijpelijk ook gezien het tekort in de zorg.
Loulou39
21-05-2026 om 18:27
Lichtbron schreef op 21-05-2026 om 16:01:
Blij vandaag. 1juni eerste werkdag.
Wat leuk! Gefeliciteerd 💃🏻
Koettie
21-05-2026 om 18:47
Vandaag grote evaluatie over complexe zorgcasus met meerdere instanties. Hoop misgegaan in deze casus maar ook een hele hoop goed en beiden kanten zijn heel mooi uitgesproken en belicht. Was echt een fijn overleg, alle frustratie uitgesproken en ook hoe goed het eigenlijk werkt op 'de vloer' en hoe goed we qua ketenpartners op elkaar ingesteld zijn en iets moois bereikt hebben. Heftige casus (is het nog steeds) maar ze leeft nog en zijn dingen gelukt waarvan gezegd werd dat het echt niet zou lukken.
Broodjebrie
21-05-2026 om 19:06
Yumi schreef op 21-05-2026 om 18:04:
[..]
Goed zo! De manier waarop ze met je omgaan is echt niet oké. Loze beloftes en vage smoesjes.
![]()
Precies. Zou me ook niets verbazen als die vacature al lang online stond.
Broodjebrie
21-05-2026 om 19:06
lientje69 schreef op 21-05-2026 om 18:12:
[..]
Jeetje wat irritant zeg! Onbegrijpelijk ook gezien het tekort in de zorg.
![]()
Maar echt.. geen wonder dat er zoveel vacatures zijn.
Roos57
21-05-2026 om 19:09
Koettie schreef op 21-05-2026 om 18:47:
Vandaag grote evaluatie over complexe zorgcasus met meerdere instanties. Hoop misgegaan in deze casus maar ook een hele hoop goed en beiden kanten zijn heel mooi uitgesproken en belicht. Was echt een fijn overleg, alle frustratie uitgesproken en ook hoe goed het eigenlijk werkt op 'de vloer' en hoe goed we qua ketenpartners op elkaar ingesteld zijn en iets moois bereikt hebben. Heftige casus (is het nog steeds) maar ze leeft nog en zijn dingen gelukt waarvan gezegd werd dat het echt niet zou lukken.
Mooi is dat ♥️
Broodjebrie
21-05-2026 om 19:11
net even gebeld met beste vriend, was weer fijn. Krijg er gewoon weer energie van ![]()
Auwereel
21-05-2026 om 21:33
Van een heel positieve beoordeling bij mijn functioneringsgesprek. Ik heb stiekem hoop dat ik toch een stap op de carrièreladder mag maken. In principe voldoe ik allang ruimschoots aan alle eisen, maar op de universiteit is de manier waarop je carrière kan maken een heel vaag iets.
RavIvaR
21-05-2026 om 23:06
Fijn dat je zo'n positieve beoordeling hebt gehad, Auwereel.
Ik weet niet hoe het op de uni werkt maar als je allang ruimschoots aan alle eisen voldoet om de volgende stap te maken waarom stel je je dan zo terughoudend op met 'stiekem hopen op'?
Het idee komt bij me op dat mogelijk niet jouw functioneren maar het niet goed profileren een rol kan spelen.
Hoe kijk jij hier tegenaan?
Auwereel
21-05-2026 om 23:18
RavIvaR schreef op 21-05-2026 om 23:06:
Fijn dat je zo'n positieve beoordeling hebt gehad, Auwereel.
Ik weet niet hoe het op de uni werkt maar als je allang ruimschoots aan alle eisen voldoet om de volgende stap te maken waarom stel je je dan zo terughoudend op met 'stiekem hopen op'?
Het idee komt bij me op dat mogelijk niet jouw functioneren maar het niet goed profileren een rol kan spelen.
Hoe kijk jij hier tegenaan?
Nou ik heb me stevig neergezet, duidelijk in mijn functioneringsrapport gezet dat ik op een hoger niveau functioneer. Maar hier moet ik tegenop boksen:
Ik heb geen last van angst, maar begin inmiddels wel gefrustreerd te raken dat het maar niet opschiet met de volgende carrièrestap. Wat ik nu heb ingeleverd, daar kunnen mijn directe leidinggevenden niet omheen en dat geven ze toe. Maar hoger in de boom zeggen ze waarschijnlijk: "bezuinigingen!"
RavIvaR
22-05-2026 om 00:01
Dat klinkt als een lastig en structureel probleem met vergaande gevolgen.
Je hebt er weinig aan, maar ik hoop voor je dat het nu toch gaat lukken.
Beterlaat2021!
22-05-2026 om 08:44
Klein blijheidje van gisteren. Ik zag een jong gezinnetje op een brug een mooie foto maken, mooie groene achtergrond. De vader maakte de foto, dus stond er zelf niet op. Dus ik zeg : zal ik even een foto nemen? (Dat doe ik vaker als ik deze situatie tegenkom, wordt altijd gewaardeerd.)
Ze verstonden me niet, ook geen Engels, maar het is gelukt!
amarna
22-05-2026 om 09:04
Beterlaat2021! schreef op 22-05-2026 om 08:44:
Klein blijheidje van gisteren. Ik zag een jong gezinnetje op een brug een mooie foto maken, mooie groene achtergrond. De vader maakte de foto, dus stond er zelf niet op. Dus ik zeg : zal ik even een foto nemen? (Dat doe ik vaker als ik deze situatie tegenkom, wordt altijd gewaardeerd.)
Leuk! Had ik laatst ook. Een familie wilde op de foto voor het Stadhuis in Rotterdam. Ze spraken een beetje Engels, kwamen uit Taiwan. Ik stelde voor dat ik de foto nam, dan stonden er allemaal op. Zo gezegd zo gedaan. Daarna wilden ze een foto met mij erbij. Ik sta dus nu ergens in Taiwan op een familiefoto!
Groentetuin
22-05-2026 om 14:13
Beterlaat2021! schreef op 22-05-2026 om 08:44:
Dat bood ik laatst ook aan, toen wilde de man met mij op de foto.
Bleek dat hij dat altijd deed als iemand t aanbood, eerst wat awkward , later wel grappig leverde een heel gesprek op.