Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Soms zit ik ergens mee en dan denk ik, wat zou het viaforum antwoorden als ik hier een topic over open? Vaak is dat al voldoende en open ik geen topic, maar ben ik wel blij met jullie. Dank!

Enigzins opgelucht! Mijn man had onderzoeken ondergaan en de uitslagen daarvan lagen buiten gezond bereik... Wat is er loos en hoe ernstig is het? Verder hadden we op aanraden van de arts een bloeddrukmeter aangeschaft en die gaf duidelijk hogere waarden dan in het ziekenhuis. Verder voelde mijn man zich niet zo jofel.
Maar volgens de arts zijn de uitslagen geen reden tot paniek, aanpassingen in het medicijngebruik zijn nodig om weer beter te voelen, een licht medicijn tegen hogere bloeddruk gaat vast ook helpen en die bloeddrukmeter moet geijkt worden, want in het ziekenhuis was de bloeddruk hetzelfde als de vorige keer,  lager dan thuis.
Het één en ander moet wel in de gaten gehouden worden, maar we voelen ons weer wat gerustgesteld.

Fijn Auwereel! En Netherfield, graag gedaan  hoor.  

Hier een kleine overwinning  vanmiddag.  Voor het eerst weer een klein stukje gefietst.  Wel op een na hoogste ondersteuning en in een laag tempo. Maar toch net een ruime 3 km. Klinkt als niets natuurlijk.  Maar gezien de omstandigheden, stevige wind, veel prikkels ( kijken/ trappen/ op tijd afremmen/ schakelen/ sturen) voor mijn hoofd toch een overwinning! Klein ieniminie beetje vooruitgang weer.

Gelukkig Auwereel!
En Lientje69,  vergeet ook niet dat fietsen een aardige balansoefening is!

Dorestad schreef op 26-02-2026 om 15:58:

Gelukkig Auwereel!
En Lientje69, vergeet ook niet dat fietsen een aardige balansoefening is!

Dat ook nog inderdaad.  Bedacht ik me iets later. En mijn balans is nog steeds niet optimaal dus ik geef mezelf maar even een schouderklopje. 

lientje69 schreef op 26-02-2026 om 16:13:

[..]

Dat ook nog inderdaad. Bedacht ik me iets later. En mijn balans is nog steeds niet optimaal dus ik geef mezelf maar even een schouderklopje.

Krijg je er van mij op elke schouder nog 1 bij 

Weer zelfstandig kunnen fietsen lijkt me wel iets meer dan een kleine overwinning.
Het geeft je meer vrijheid, zelfstandigheid en vergroot je actieradius.
Heel fijn dus als dat weer kan.

Zou ze de kost niet willen geven die 3 km fietsen te ver vinden en verder weinig mankeren, dus ik geef je graag op beide schouders een klopje,Lientje!

Fijn Auwereel dat scheelt een hoop zorgen. 🌹

Lientje69 dat is een hele overwinning. Gefeliciteerd!  En onthoudt: 3 kmv is niet maar een heel klein stukje!  Dat is een prestatie van formaat! 

Dank jullie  wel! Was wel elektrisch hè. Hoefde er minder aan te doen dan op een gewone stadsfiets.  Maar ik ben blij met elk snippertje vooruitgang momenteel.  Hoop dat  alle kleine stapjes uiteindelijk weer een grote worden. Want echt tevreden over mijn vooruitgang ben ik nog niet bepaald.  Maar dat hoort weer in een ander topic.

lientje69 schreef op 26-02-2026 om 15:49:

Hier een kleine overwinning vanmiddag. Voor het eerst weer een klein stukje gefietst. Wel op een na hoogste ondersteuning en in een laag tempo. Maar toch net een ruime 3 km. Klinkt als niets natuurlijk. Maar gezien de omstandigheden, stevige wind, veel prikkels ( kijken/ trappen/ op tijd afremmen/ schakelen/ sturen) voor mijn hoofd toch een overwinning! Klein ieniminie beetje vooruitgang weer

En hier word ik dan weer blij van! Wat fijn Lientje 🌷

Hier een rotdag gehad, en het gaat al niet goed, maar onderweg naar huis een heel leuk wit bloesje gekocht en mooie wijnglazen bij Sissy Boy met 60% korting, lieve appjes gekregen van lieve vriendinnen en nu met de kat op schoot, hapjes en een glas wijn op de bank. Daar word ik blij van. Ik heb mijn weekend bij deze maar voor geopend verklaard.

Edit: en ik zie dat vanavond het nieuwe seizoen van Dit was het nieuws begint, word ik ook blij van.

dat ik bij de kaakchirurg was en dat die besloot dat mijn verstandskiezen er toch niet uit hoeven 

Mick87 schreef op 27-02-2026 om 21:49:

dat ik bij de kaakchirurg was en dat die besloot dat mijn verstandskiezen er toch niet uit hoeven

En toen liep jij opgelucht de deur uit 

Yumi schreef op 27-02-2026 om 21:50:

[..]

En toen liep jij opgelucht de deur uit

Yes. En had bewust wat vrije dagen ingepland van werk omdat ik rekening mee hield nog flink last te hebben. Dus nu tot woensdag vrij!

Mick87 schreef op 28-02-2026 om 12:13:

[..]

Yes. En had bewust wat vrije dagen ingepland van werk omdat ik rekening mee hield nog flink last te hebben. Dus nu tot woensdag vrij!

Ohh wat fijn dat je nu lekker van je dagen kan genieten!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.