Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

madee schreef op 24-12-2025 om 23:25:

En ik heb genoten van All you need is love ❤️

Ik van de kerstspecial van de familie Meiland. Ik weet dat veel mensen helemaal klaar zijn met de familie. Maar ik heb echt gelachen gisteren. 

Wij kijken allemaal Kerstspecials van BBC-NL. Heerlijk.

Mama-Inge schreef op 25-12-2025 om 08:01:

[..]

Ooh, dit kan voor mij in het herinnering topic, deden een groepje mensen in het dorp waar wij opgegroeid zijn elk jaar op kerstavond. Dan gingen ze door het hele dorp op vaste punten een lied zingen en 1 van die punten was tegenover ons huis Dan stonden wij en al onze buren ook in de deuropening te genieten

In mijn dorp doet de muziekvereniging dit. 3 groepjes gaan door het dorp.  Ze trompettereren dan 2 coupletten van 2 verschillende kerstliederen.  Vanmorgen om 6.45 stonden ze bij ons. Wij zijn daarna gaan wandelen en dan hoor je her en der dus de muziek.  Prachtig.  Dat eindigt dan met de 3 groepjes bijeen voor het verzorgingshuis,  daar spelen ze langer.  Op de plek in het bos waar ik vorig jaar in december het telefoontje kreeg dat mijn vader stervende was hoorde ik nu  'Stille nacht'. Ja, toen voelde ik de emotie wel. 

Als er om 6:45 uur herrie wordt gemaakt voor mijn huis, zou ik mezelf moeten inhouden er geen emmer koud water overheen te gooien. Bij gebrek aan tuinslang want die is al opgeborgen. Doen ze dat op verzoek of gaan ze echt zomaar willekeurig op een vrije dag voor 7 uur al herrie staan maken?

ToetieToover schreef op 25-12-2025 om 10:16:

Als er om 6:45 uur herrie wordt gemaakt voor mijn huis, zou ik mezelf moeten inhouden er geen emmer koud water overheen te gooien. Bij gebrek aan tuinslang want die is al opgeborgen. Doen ze dat op verzoek of gaan ze echt zomaar willekeurig op een vrije dag voor 7 uur al herrie staan maken?

Niet alle muziek is herrie natuurlijk. Als ze mij wakker hadden gemaakt met een mooi kerstlied was ik blij geweest. Die dreunende "cobra" om 05.00 hoeft van mij niet. 

Bakblik schreef op 25-12-2025 om 10:24:

[..]

Niet alle muziek is herrie natuurlijk. Als ze mij wakker hadden gemaakt met een mooi kerstlied was ik blij geweest. Die dreunende "cobra" om 05.00 hoeft van mij niet.

Herrie is herrie, en als het voor 7:00 uur is, niet toegestaan. Uit je bed met een trompet? Daar zou ik enorm kwaad van worden. Een cobra of een trompet maakt mij dan niks uit. Allebei niet doen. Of je woont vrijstaand en niemand in de wijde omtrek heeft last van je, maar zo is Nederland niet ingericht. 

O wacht dit is het blij topic. Ik werd vandaag heel blij in alle stilte wakker in een prachtig bevroren wereld. 

ToetieToover schreef op 25-12-2025 om 10:36:

O wacht dit is het blij topic. Ik werd vandaag heel blij in alle stilte wakker in een prachtig bevroren wereld.

😂

ToetieToover schreef op 25-12-2025 om 10:16:

Ik vind het een prachtige traditie.  Dat die hele groep de moeite neemt om door weer en wind kerstliederen te spelen.  Het duurt nog géén 5 minuten.  Ze gaan door het hele dorp en spelen op een plek of 20 gok ik. Mijn zoon wil absoluut elk jaar dat ik hem ervoor wakker roep. Na die tijd gaat hij verder slapen.  Voor ons een heel mooi moment. Volgens mij spelen ze elk jaar op dezelfde plekken.  Al tientallen jaren. 

Ik ben heel blij met de voorbereidingen bezig voor mijn kerstdiner vanavond.  Lekker in mijn spijkerbroek met ongekamde haren. 
Als alles klaar is douchen en netjes aankleden.

Ik zit naar Carols from King's College (BBC) te kijken. De mooiste koormuziek ooit!

Ik geniet voor het eerst in jaren van een rustige kerstochtend, net een stukje kersenvlaai op dat over was van gisteravond. Zelf gebakken door een van mijn gasten echt heerlijk. 
Dit jaar geen gasten op eerste kerstdag maar we eten met z'n allen bij zoon en schoondochter. Ik neem het toetje mee, maar dat heb ik gisteren al gemaakt.
Heb er echt zin in.

We hebben 2 leuke  kerstfeesten gevierd..…. En vandaag en morgen moeten we niets….Misschien morgenmiddag even skieen.  Lekker genieten van het vrij zijn….

Ik heb gewoon bijna 9 uren aan een stuk geslapen! Nieuwe flanel pyjama en een heerlijk dekbed. Het is hier in het bos zo stil… heerlijk!

Ik heb een nieuwjaarsvoornemen alvast in gang gezet: me ingeschreven voor zangles. Helaas is er tegenwoordig een wachtlijst bij de zangschool die ik op het oog heb (waar ik wel eens een project bij gezongen heb), maar toch maar ingeschreven. Wie weet hebben ze nog een alternatief voor me .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.