Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Hemke schreef op 19-12-2025 om 22:14:

Na veel ellende, van de eerste bedrijf,die orthopedische schoenen voor mij maakte, waar ik niet opkom lopen, vanwege de zeer slechte pasvorm,afwerking.
Heb ik een schoenmaker,gevonden, die ,met toestemming zorgverzekeraar, mijn reservepaar schoenen maakte, die heerlijk goed lopen.
Deze schoenmaker heeft mijn tweede paar schoenen gemaakt.
Tot mijn grote verbazing, pasten ze goed, ik loop er zo in weg
Ik heb nu hele mooie hoge schoenen, die zijn gemaakt met drie verschillende kleuren leer, ik ben erzo blij mee.

Wat ontzettend fijn hemke!

Het weekboodschappen doen ging voor de 2e zaterdag op rij vrij goed. Goede hoop dat ik binnenkort weer alleen kan gaan. Want met een man op sleeptouw vind ik het maar niks. Voel me dan toch wat opgejaagd  ( omdat ik ook weet dat hij er een pesthekel aan heeft , maar ik mag van hem en dochter in het nieuwe jaar pas voor het eerst weer alleen )

Ik had het plan om vandaag kerststukjes te maken en dat heeft zo leuk uitgepakt! 
Meiden allebei lekker hun gang en ik had er echt plezier in.
Een mooie kerstkrans voor aan de deur gemaakt.
Best wel een beetje trots op mezelf 

Toch blij met de geplaatste ventilatieroosters in mijn pas gerenoveerde huis🙂

Er komt toch wel voldoende frisse lucht doorheen. En als je ze ( makkelijk) dichtdoet, scheelt het ook echt geluid van buiten.
(Hiervoor had ik altijd gewoon een klein bovenraam open, maar dan had ik het in de winter soms best wel erg koud. En verwarming wordt dan ook duurder.)

HAHA!wait..what schreef op 19-12-2025 om 21:19:

[..]

Wat leuk! Gefeliciteerd moet er nog veel geklust worden?

Dank!!

We hebben in 1 dag de vloeren op de begane grond en eerste verdieping eruit gejast. Nu alle muren afgenomen. Vloer geveegd en stofgezogen, deel afgeplakt. 

Morgen schilderen.

De nieuwe vloeren komen in het nieuwe jaar. En dan nog een heel huis inpakken 

Maar komt goed! Heb gisteren 13000 stappen gelopen in huis, haha.

Ik heb het nieuwe kerstkookboek van Jamie Oliver gewonnen! Daar ben ik echt heel blij mee 

Eentje maar 😁

Ik luister de laatste paar dagen naar Radio 10, de top4000. Zoveel leuke muziek al gehoord!

Netherfield schreef op 23-12-2025 om 20:28:

Ik luister de laatste paar dagen naar Radio 10, de top4000. Zoveel leuke muziek al gehoord!

Ik vind em zelfs veel leuker dan de Top2000 van NPO2, ook betere uren voor mij om naar te luisteren zodat ik niet zo veel mis

Dat het zo koud is. De koelkast is te klein voor alle kerstinkopen.  Heb de wijn en het bier nu maar buiten gezet in alvast voor te koelen.  Als ik dan morgen klaar ben met de voorbereidingen kan de wijn de koelkast in. 

ik heb mijn tentamen gehaald 

Gefeliciteerd Schoondochter!

Bakblik schreef op 23-12-2025 om 20:37:

Dat het zo koud is. De koelkast is te klein voor alle kerstinkopen. Heb de wijn en het bier nu maar buiten gezet in alvast voor te koelen. Als ik dan morgen klaar ben met de voorbereidingen kan de wijn de koelkast in.

Ik heb het bier ook in het koude fietsenhok gezet 🙂

Gefeliciteerd Schoondochter 

Naar een heel mooi kerstconcert geweest. Ik ben nog aan het nagenieten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.