Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
Yumi
10-07-2025 om 22:41
Broodjebrie schreef op 10-07-2025 om 22:16:
[..]
Nee. Mijn ogen hebben waarschijnlijk jarenlang een verkeerde meting gehad door de opticien. Vorig jaar zei opticien dat ze de oogdruk niet goed kreeg opgemeten, toen ben ik doorverwezen naar de oogarts. Daar alles laten checken en er was niks aan de hand. Toen besloten een andere opticien te zoeken, en de oogarts wilde nog even checken of het nu nog steeds goed ging. Ook omdat er oogproblemen in de familie voorkomen.
Maar alles was dus goed, superfijn.
Dat dit kan, jarenlang een verkeerde meting
Had je daar last van, verkeerde sterkte kan bijvoorbeeld hoofdpijn opleveren, of andere klachten?
Gelukkig is het goed gekomen, blij voor je!
Broodjebrie
11-07-2025 om 08:03
Yumi schreef op 10-07-2025 om 22:41:
[..]
Dat dit kan, jarenlang een verkeerde meting
![]()
Had je daar last van, verkeerde sterkte kan bijvoorbeeld hoofdpijn opleveren, of andere klachten?
Gelukkig is het goed gekomen, blij voor je!
Ja bizar he, nu hoorde ik al langer negatieve ervaringen over deze keten dus toen de oogarts ook een andere oogmeting had dan de opticien was ik er wel klaar mee.
stokstaart
11-07-2025 om 08:51
ik werd gister heel blij van een van m’n beste vrienden. Die is non-binair en heeft een mastectomie gehad. Het was fijn te zien dan die zo blij was met het verse resultaat!
Beterlaat2021!
11-07-2025 om 09:46
Simpel genoegen : wij hebben onze BBQ-emmer meegenomen naar het vakantiehuis en daar heel veel plezier van gehad.

Ideaal ding hoor! Niet voor grote gezelschappen, met 2 personen prima.
Yumi
11-07-2025 om 23:55
Broodjebrie schreef op 11-07-2025 om 08:03:
[..]
Ja bizar he, nu hoorde ik al langer negatieve ervaringen over deze keten dus toen de oogarts ook een andere oogmeting had dan de opticien was ik er wel klaar mee.
Zeg dat wel, ik hoorde een tijdje geleden dat iedereen zich opticien mag noemen dus eigenlijk zou het me niet moeten verbazen maar ik schrik hier toch van.
HAHA!wait..what
12-07-2025 om 00:31
Broodjebrie schreef op 10-07-2025 om 22:16:
[..]
Nee. Mijn ogen hebben waarschijnlijk jarenlang een verkeerde meting gehad door de opticien. Vorig jaar zei opticien dat ze de oogdruk niet goed kreeg opgemeten, toen ben ik doorverwezen naar de oogarts. Daar alles laten checken en er was niks aan de hand. Toen besloten een andere opticien te zoeken, en de oogarts wilde nog even checken of het nu nog steeds goed ging. Ook omdat er oogproblemen in de familie voorkomen.
Maar alles was dus goed, superfijn.
Wat fijn, echt een opluchting weer denk ik 
Bizar van die jarenlang verkeerde meting!
Broodjebrie
12-07-2025 om 08:21
Yumi schreef op 11-07-2025 om 23:55:
[..]
Zeg dat wel, ik hoorde een tijdje geleden dat iedereen zich opticien mag noemen dus eigenlijk zou het me niet moeten verbazen maar ik schrik hier toch van.
Ja en elke opticien heeft ook weer eigen apparatuur natuurlijk, dus stel dat ik dan bij 3 verschillende opticiens mijn oogmeting zou laten doen, dan zou ik misschien dus 3 verschillende oogmetingen hebben. Zo raar..
watertoren
12-07-2025 om 13:48
Niet vandaag maar een paar dagen geleden. Ik kreeg een persoonlijk bericht van iemand hier die in het verleden ook op Viva zat. Ik ging over de tong bij napraat. Zij wees mij daarop en dat vind ik zoooo lief. Dat iemand die ik niet ken zich bekommert over mij, dat doet me wel wat. Daar ben ik dankbaar voor en blij.
lientje69
12-07-2025 om 18:28
Eindelijk, eindelijk beginnen we een beetje te winnen met het klussen hiernaast. Zucht. Kwestie van een lange adem weer.
Malibu2
12-07-2025 om 18:52
Wat een fijne dag was het!
Vanochtend zag ik mijn beste vriend en wat ging het goed met hem. Ik weet van hoe ver hij is gekomen (oa moeilijke jeugd, stemmen in zijn hoofd, opnames in klinieken, verslaving, suicidewens, erg laag zelfbeeld) en als ik hem nu zie, dan is dat een wereld van verschil. En dan kende ik hem nog niet eens toen hij op zijn dieptepunt zat.
Vanmiddag mijn beste vriendin. Ook zij is van heel ver gekomen (oa moeilijke jeugd, stemmen in haar hoofd, verslaving, opnames in klinieken, stond letterlijk op het punt zelfmoord te plegen en had ook een heel laag zelfbeeld). Ik vond het al heel bijzonder hoe haar leven de laatste paar jaren is veranderd. Deze week heeft ze weer een bevrijding ervaren en ik merkte ook het verschil bij haar. Zo fijn!
lientje69
12-07-2025 om 20:10
Wat fijn Malibu!
Ik werd net blij omdat pleegkind weer even spontaan langskwam. Woont sinds een maand of 2 op zichzelf maar komt toch af en toe aanwaaien. Kan ons nog niet echt helemaal missen denk 🥰
Malibu2
12-07-2025 om 20:35
lientje69 schreef op 12-07-2025 om 20:10:
Wat fijn Malibu!
Ik werd net blij omdat pleegkind weer even spontaan langskwam. Woont sinds een maand of 2 op zichzelf maar komt toch af en toe aanwaaien. Kan ons nog niet echt helemaal missen denk 🥰
Gezellig! Dat toont wel aan dat pleegkind het goed heeft gehad heeft bij jullie
lientje69
12-07-2025 om 21:19
Malibu2 schreef op 12-07-2025 om 20:35:
[..]
Gezellig! Dat toont wel aan dat pleegkind het goed heeft gehad heeft bij jullie
![]()
Dat denk ik wel. Vader is overleden toen hij 1,5 jaar bij ons woonde en met moeder geen contact meer dus we zijn toch een beetje zijn surrogaatouders geworden.😁
Pooh-Bear
13-07-2025 om 10:49
Gisteren avond bij vrienden gegeten. Wat was het gezellig heerlijk in hun ontzettend leuke tuin gezeten. Heerlijk bijgepraat. En echt een fantastisch vegetarisch eten gekregen wat kan die vrouw koken. Ze heeft allerlei kook cursussen gevolgd en het was echt heel bijzonder en uitgebreid.
HAHA!wait..what
13-07-2025 om 11:38
Toch maar tickets gehaald voor een festival volgend weekend hier in de buurt. Is altijd binnen no time uitverkocht maar ik wacht gewoon af tot ze weer online komen
Lukt elk jaar nog op deze manier. Zin in 🎉