Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Bakblik schreef op 09-07-2025 om 14:25:

Van het (gedeeltelijk zelfgemaakte) cadeau dat ik kreeg voor een jaar vrijwilligen op een isk.
De handgeschreven kaart waarop iedereen in zijn beste Nederlands had geschreven dat ze mij een fijne zomer wensten.
Het blijst werd ik van de "toespraak" van Hassan* (analfabeet in het land van herkomst).
Hij wenste mij een fijne zomer en sprak de historische woorden:

Mevrouw, bedankt iek ben heel blie dat het jij gelukt is om mij te leren lezen!😘

Heel trots dat hij zo ver gekomen is, toen ik rond november 2023 met hem begon had iedereen het idee dat het nooit zou lukken. Rond maart 2024 had hij het ineens door en hij maakt nu zulke grote stappen.

*Niet zijn echte naam om het anoniem te houden.

Gut wat leuk. Daar doe je het toch voor!! Fijn dat hij zo'n geduldige docent had. 

Overleg gehad met manager, ik krijg meer uren voor een leuk project, dus mn caseload gaat naar beneden. Eindelijk inzichtelijk gekregen hoeveel uren het kost en na de overdracht weer wat overzicht! En meteen een post hbo besproken, die mag ik doen begin volgend jaar! 

Bakblik schreef op 09-07-2025 om 14:25:

Van het (gedeeltelijk zelfgemaakte) cadeau dat ik kreeg voor een jaar vrijwilligen op een isk.
De handgeschreven kaart waarop iedereen in zijn beste Nederlands had geschreven dat ze mij een fijne zomer wensten.
Het blijst werd ik van de "toespraak" van Hassan* (analfabeet in het land van herkomst).
Hij wenste mij een fijne zomer en sprak de historische woorden:

Mevrouw, bedankt iek ben heel blie dat het jij gelukt is om mij te leren lezen!😘

Heel trots dat hij zo ver gekomen is, toen ik rond november 2023 met hem begon had iedereen het idee dat het nooit zou lukken. Rond maart 2024 had hij het ineens door en hij maakt nu zulke grote stappen.

*Niet zijn echte naam om het anoniem te houden.

Wat leuk, en zo gegund!!

Dat de controle bij de oogarts goed was!!

Kreeg onverwachts een invalhulp(thuiszorg) vanmorgen. Ze kwam wat onzeker en gespannen over, nadat we wat hadden gedronken en ik uitgelegd had wat de bedoeling was, vertelde ze niet snel te werken. Zei dat niet erg te vinden, liever zorgvuldig en niet klaar dan met de Franse slag. Later vertelde ze de reden, die ik vanwege herkenning achterwege laat. Toen ze inderdaad in tijdnood kwam en langer wou blijven, zei ik dat ze naar huis kon gaan en blij met haar was. Ze ging om 11.30u weg en 20 min later belde de thuiszorg. Of ik tevreden was met de invalhulp? Ik, ja en dat heb ik ook tegen haar verteld. Bleek dat ze gevraagd had of ze hier mocht blijven, of ik dat goed vind? Ze hebben wat moeten schuiven, kreeg net voor 17 u bericht dat het is gelukt,  dus het lijkt erop dat ik weer een hulp heb.... blij mee 

Oh wat fijn Yumi

Vandaag eindelijk de spullen die al maanden op Marktplaats stonden, naar de kringloop gebracht

Yumi schreef op 10-07-2025 om 18:39:

Kreeg onverwachts een invalhulp(thuiszorg) vanmorgen. Ze kwam wat onzeker en gespannen over, nadat we wat hadden gedronken en ik uitgelegd had wat de bedoeling was, vertelde ze niet snel te werken. Zei dat niet erg te vinden, liever zorgvuldig en niet klaar dan met de Franse slag. Later vertelde ze de reden, die ik vanwege herkenning achterwege laat. Toen ze inderdaad in tijdnood kwam en langer wou blijven, zei ik dat ze naar huis kon gaan en blij met haar was. Ze ging om 11.30u weg en 20 min later belde de thuiszorg. Of ik tevreden was met de invalhulp? Ik, ja en dat heb ik ook tegen haar verteld. Bleek dat ze gevraagd had of ze hier mocht blijven, of ik dat goed vind? Ze hebben wat moeten schuiven, kreeg net voor 17 u bericht dat het is gelukt, dus het lijkt erop dat ik weer een hulp heb.... blij mee

Wat enorm fijn om dit te lezen! Het is je zo gegund.

Broodjebrie schreef op 10-07-2025 om 19:35:

[..]

Wat enorm fijn om dit te lezen! Het is je zo gegund.

Ja eens! Ik ben ook blij voor je Yumi! 🌷

En ook blij voor jou Broodjebrie dat je controle goed ging 💃

HaHA, Broodjebrie en LouLou, bedankt 

Dat ik eindelijk een nieuw badpak heb besteld! Nu hopen dat hij goed zit ik zit al een week of 2 te speuren en kon geen keus maken eigenlijk.

Loulou39 schreef op 10-07-2025 om 19:41:

[..]

Ja eens! Ik ben ook blij voor je Yumi! 🌷

En ook blij voor jou Broodjebrie dat je controle goed ging 💃

Dank je wel 

Blij voor jullie Yumi en broodjebrie.

Broodjebrie schreef op 10-07-2025 om 12:30:

Dat de controle bij de oogarts goed was!!

Fijn! Was dat een jaarlijkse controle? 

Vandaag hadden onze hondjes de jaarlijkse controle (+ vaccinatie). Wat een fijne dierenarts was dit! Normaal heb ik een ander en die is ook wel oké maar deze nam ruim de tijd, gaf ze wat extra aandacht + een aai tussendoor e.d.
Blij dat de honden zich ook goed gedroegen; de 1 kwispelde bijna de hele tijd en de ander was wat trillerig maar wel lief verder. 
En ik dacht dat ik commentaar zou krijgen dat de ene te licht was en de ander wat aan de zware kant maar waren beide perfect op gewicht dus helemaal prima

HAHA!wait..what schreef op 10-07-2025 om 21:50:

[..]

Fijn! Was dat een jaarlijkse controle?

Nee. Mijn ogen hebben waarschijnlijk jarenlang een verkeerde meting gehad door de opticien. Vorig jaar zei opticien dat ze de oogdruk niet goed kreeg opgemeten, toen ben ik doorverwezen naar de oogarts. Daar alles laten checken en er was niks aan de hand. Toen besloten een andere opticien te zoeken, en de oogarts wilde nog even checken of het nu nog steeds goed ging. Ook omdat er oogproblemen in de familie voorkomen. 

Maar alles was dus goed, superfijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.