Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Bakblik schreef op 01-05-2025 om 13:33:

Net de stofzuiger halverwege even in de hoek getrapt en begonnen aan een lekkere kan home-made ice tea. Die staat nu koud te worden. Hoop dat het om 16.00 koud genoeg is. Ik had nog citroenstroop in de kelder staan. Mmmmmmmmmmm

Ik kom eraan! 

Wat is het heerlijk vandaag! Zon, blauwe lucht, warmte....  Het lijkt wel zomer 

Ik heb het omtrekje met een motief van groene palmbladeren weer om mijn lampenkap gedaan. Herfst vorig jaar weggehaald (zat met een paar spelden vast)  en nu dus weer terug. Staat wat gezelliger dan alleen witte stof. Leuk die herkenning weer.

Blij omdat  na een halfuur klooien met werkweigerend apparatuur en gebrek aan digitaal talent belangrijke documenten ondertekend en gescand heb, ik heb vd week mn balkonnetje gezellig gemaakt waar ik nu even uit zit te puffen met een lekker fris zomerdrankje wat ik vd week van een cliënt geleerd heb: half glas appelsap aangelengd met spa en ik heb er wat ijsklontjes bijgedaan. 

Gewandeld naar een supermarkt een wijk verderop waar ze wel krop andijvie (voor de cavia's!) en bananen hebben (dichtsbijzijnste supermarkt: yes, we have no banana's). Dat is een groene wandeling langs al wat oudere bomen. Ik hoorde op twee verschillende plekken een specht roffelen!

Van het lekkere weer en het toeval dat ik vakantie heb deze week. Zo erg getroffen Ik kom echt tot rust, ook al doe ik best veel dingen. Maar mijn lichaam heeft alle rust om te herstellen. Morgen nog even kleding shoppen voor een feestje die avond (als het niet lukt is het ook geen ramp, ik heb nog wel wat liggen).
En zaterdag nog 2 nachtjes weg naar de Veluwe! Ook veel zin in

MissHolmes schreef op 01-05-2025 om 15:01:

[..]

Ik kom eraan!

Dat kan je ook zelf maken. Ik heb het recept al eens gedeeld hier. 

Ik kook dan een flinke citroenstroop die ik bewaar in kleine jampotjes. Heet erin doen dan zitten ze goed dicht. 

Dan op zo'n warme dag als vandaag met 2 zakjes voor een pot thee anderhalve liter sterke thee zetten. 1 dosis citroenstroop erbij, roeren en koelen. Vanavond met de barbecue is er 1.3 liter doorheen gegaan met 4 personen.

Mijn poets, zo'n leuk mens en ik word zo blij van mijn fris huisje!

Milala schreef op 01-05-2025 om 21:23:

Mijn poets, zo'n leuk mens en ik word zo blij van mijn fris huisje!

Oh wat heerlijk

Dat ik me zo gezegend mag voelen. Wat is het leven toch mooi 😇

Heel blij met mijn nieuwe borduurprojectje. Ik kan er helemaal achter staan. Ik heb er al een goede plek voor gevonden.

Dat mijn kinderen eens leuk ontspannen lachend op de schoolfoto staan 🙂🙂

Een positief gesprek

Dat ik zoveel lieve reacties van mensen om me heen en op het forum krijg in een hele verdrietige situatie.
Echt heel fijn!

lientje69 schreef op 02-05-2025 om 20:30:

Een positief gesprek

Ik heb nog voor je geduimd. Ging goed dus?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.