Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

29-04-2025 om 08:58

Wat is het lekker rustig in de trein, alles gaat soepel en de zon schijnt.

Ik werd vanmorgen blij van het mooie ritje op de fiets naar kantoor. Zo te zien wordt het weer een prachtige dag vandaag 

watertoren schreef op 29-04-2025 om 08:39:

Ik heb 5000 euro gewonnen bij een loterij. Ik geeft de helft aan mijn zoon dus hij is ook blij.

Gefeliciteerd 

Dat iemand mij een 'mooi mens' noemde.
Wij hebben allebei verdriet om een overleden hond en begrijpen elkaar.

Ik heb 5000 euro gewonnen bij een loterij. Ik geeft de helft aan mijn zoon dus hij is ook blij.

Wauw. Gefeliciteerd, wat leuk voor je!

Gefeliciteerd !!!

Ik voel me er wel raar bij om zomaar geld te krijgen. Waarom ik want ik heb het eigenlijk niet nodig. Het geeft mij een heel raar gevoel, een soort schuldgevoel omdat er mensen zijn die het veel harder kunnen gebruiken. Daarom heb ik ook de helft geschonken aan mijn zoon. Hij kan het goed gebruiken en denk dat ik hem nog meer ga schenken. Ik heb ook een bijdrage gedaan aan het KWF. Wat over is daar ga ik mezelf mee verwennen. Ik denk kleding.

watertoren schreef op 29-04-2025 om 11:48:

Ik voel me er wel raar bij om zomaar geld te krijgen. Waarom ik want ik heb het eigenlijk niet nodig. Het geeft mij een heel raar gevoel, een soort schuldgevoel omdat er mensen zijn die het veel harder kunnen gebruiken. Daarom heb ik ook de helft geschonken aan mijn zoon. Hij kan het goed gebruiken en denk dat ik hem nog meer ga schenken. Ik heb ook een bijdrage gedaan aan het KWF. Wat over is daar ga ik mezelf mee verwennen. Ik denk kleding.

Niet schuldig voelen!  Zie het als een investering of belegging.  Waarschijnlijk heb je jarenlang loten gekocht en is dat totaalbedrag groter dan de prijs die je nu gewonnen hebt.

gefeliciteerd watertoren!!!

Wat goed! Gefeliciteerd. En wat lief dat je je zoon de helft geeft.

watertoren schreef op 29-04-2025 om 11:48:

Gefeliciteerd met je prijs. Maar: waarom doe je mee met een loterij als je je schuldig voelt over het winnen van een prijs? Kun je dan niet beter het bedrag van je inleg rechtstreeks aan goede doelen (of je zoon) overmaken?

Vandaag kwam de fokster langs, waar wij onze hondjes vandaan hebben. 
Zo'n leuke vrouw Onze oudste hond (3 jaar) is zo gek met haar. Ze hadden toen al een sterke band en dat zie je nu nog! 
De jongste (bijna 1) was wat voorzichtiger maar uiteindelijk leek ze haar te (her)kennen en toen was ze ook heel blij 
Sowieso leuk dat onze hondjes dezelfde vader en moeder hebben (dus zusjes zijn) maar zo verschillend!

Hondje is nu eens niet eigenwijs en ligt heerlijk op zijn kussen voor de waaier. 

Net de stofzuiger halverwege even in de hoek getrapt en begonnen aan een lekkere kan home-made ice tea. Die staat nu koud te worden.  Hoop dat het om 16.00 koud genoeg is.  Ik had nog citroenstroop in de kelder staan. Mmmmmmmmmmm

Gisteren gezellig met mijn dochter buiten de deur gaan ontbijten en winkelen. Het was echt gezellig om daar eens tijd voor te hebben. Normaal is dochter druk met studie, bijbaan en sport en ik met mijn werk. Vandaag ook blij, want eindelijk mijn twee brillen kunnen ophalen. Nadat ik de psychologische barrière over was gestapt dat ik nu toch echt permanent een bril nodig had ( ik had eerder alleen een leesbril) ,vind ik het toch wel heel prettig. Mijn portemonnee iets minder, want ik was een smak geld kwijt. Gelukkig kan ik de beeldschermbril declareren op het werk. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.