Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Blij met een lieve collega Ik zie haar door allerlei vrije dagen 4 weken niet! Ik belde haar net voor een korte overdracht maar we hadden zoveel (andere) dingen te bespreken en ineens was het een uur later 😅 

Blij met een hele leuke date gister! Hoe verder, geen idee, dat kan ik na 1 date echt niet zeggen maar hij is wel helemaal mn type... 

Blij dat bij, mijn van oorsprong Syrische,  collega de nationale driekleur wappert vandaag.  Mooi voorbeeld van een geslaagde integratie.  Bij haar Nederlandse buren (2 blokken van 8 huizen) wappert niks. 

Bakblik schreef op 26-04-2025 om 12:13:

Blij dat bij, mijn van oorsprong Syrische, collega de nationale driekleur wappert vandaag. Mooi voorbeeld van een geslaagde integratie. Bij haar Nederlandse buren (2 blokken van 8 huizen) wappert niks.

Ik ben geboren en getogen Nederlander en heb niets met het koninklijk huis. Dus bij mij hangt er ook geen vlag uit. Integreren betekent niet dat je dus voor het koninklijk huis moet zijn, maar dat je net als elke andere ingezetene mag kiezen of je vlagt, ja of nee. En dat je ook op de hoogte bent dat die keuzevrijheid bestaat.

Auwereel schreef op 26-04-2025 om 12:22:

[..]

Ik ben geboren en getogen Nederlander en heb niets met het koninklijk huis. Dus bij mij hangt er ook geen vlag uit. Integreren betekent niet dat je dus voor het koninklijk huis moet zijn, maar dat je net als elke andere ingezetene mag kiezen of je vlagt, ja of nee. En dat je ook op de hoogte bent dat die keuzevrijheid bestaat.

Ik heb ook niks met het koningshuis maar bij mij wappert de vlag wel. Ik doe ieder jaar een poging om 1 van de 10 taarten te winnen.

Ik heb het idee dat mijn collega wil laten zien dat zij beseft dat Nederland haar nieuwe vaderland is. Ze weet heel goed dat ze nooit meer terug kan naar Syrië. Ze wil erbij horen en laat dat zien door nu de vlag buiten te hangen en volgende week ook. Tijdens de lokale dorpsfeesten is ze ook van de partij heb ik vorig jaar gezien.

Haar vlag is een symbool van uitdrukken hoe blij ze is met de vrijheid die ze hier heeft. 

Bakblik schreef op 26-04-2025 om 12:40:

[..]

Ik heb ook niks met het koningshuis maar bij mij wappert de vlag wel. Ik doe ieder jaar een poging om 1 van de 10 taarten te winnen.

Ik heb het idee dat mijn collega wil laten zien dat zij beseft dat Nederland haar nieuwe vaderland is. Ze weet heel goed dat ze nooit meer terug kan naar Syrië. Ze wil erbij horen en laat dat zien door nu de vlag buiten te hangen en volgende week ook. Tijdens de lokale dorpsfeesten is ze ook van de partij heb ik vorig jaar gezien.

Haar vlag is een symbool van uitdrukken hoe blij ze is met de vrijheid die ze hier heeft.

Volgens mij vul je gewoon een heleboel in voor je buurvrouw.

Ik heb ook niks met het koningshuis en zou dus, als ik al een vlag had gehad, die vandaag niet uitgehangen hebben. Net als veel andere mensen. Zie jouw eigen voorbeeld dat er zelfs taarten nodig zijn om mensen nog een vlag te laten uithangen.

Schoondochter schreef op 26-04-2025 om 13:47:

[..]

Volgens mij vul je gewoon een heleboel in voor je buurvrouw.

Ik heb ook niks met het koningshuis en zou dus, als ik al een vlag had gehad, die vandaag niet uitgehangen hebben. Net als veel andere mensen. Zie jouw eigen voorbeeld dat er zelfs taarten nodig zijn om mensen nog een vlag te laten uithangen.

Over het feit dat ze blij is in een vrij land te wonen en dat ze wil meedoen in onze maatschappij hebben we al vaak gepraat. Dat ze als uiting van die blijheid de vlag heeft uitgehangen dat vul ik in inderdaad. Het leek voor mij een logische conclusie. 

Zo blij dat de keiharde bass van een of ander koningsdag feest gestopt is! (Harde muziek kan ik wel hebben, al is dat ook niet prettig,maar die bass 😝).  Lekker naar bed nu 😁

Boodschappen gedaan, lekker flammkuchen vanavond. Daarna stuk gewandeld in de zon door het park. Wist niet dat het zo mooi wandelen was hier! Ga er proberen een om-de-dag gewoonte van te maken. En staat nu een havermoutcake in de oven, denk dat het straks erg lekker gaat ruiken. 

Koettie schreef op 27-04-2025 om 15:58:

Boodschappen gedaan, lekker flammkuchen vanavond. Daarna stuk gewandeld in de zon door het park. Wist niet dat het zo mooi wandelen was hier! Ga er proberen een om-de-dag gewoonte van te maken. En staat nu een havermoutcake in de oven, denk dat het straks erg lekker gaat ruiken.

Zal wel een fijne/goede gewoonte zijn  

Deze week heb ik vakantie en ik merk nu eigenlijk pas dat ik daar best aan toe was. 
Heerlijk alles op m'n gemak doen Echt heerlijk! En door bevrijdingsdag hoef ik volgende week woensdag pas weer te beginnen

Schemerlampje schreef op 24-04-2025 om 19:57:

[..]

Ik heb even gekeken, Zwolle heeft het op maandag staan. Nog even afwachten dus.

Helaas, alweer geen Jochem Myjer voor ons. Hopelijk komt de show een keer op televisie.

Even met dochter mee naar de stal waar haar paard staat. Paard gelongeerd en daarna vertederd bij de jonge dieren staan kijken. Jonge poesjes, lammetjes en een klein pasgeboren veulentje. Ik word daar zo intens blij van altijd.🥰

Ik heb 5000 euro gewonnen bij een loterij. Ik geeft de helft aan mijn zoon dus hij is ook blij.

watertoren schreef op 29-04-2025 om 08:39:

Ik heb 5000 euro gewonnen bij een loterij. Ik geeft de helft aan mijn zoon dus hij is ook blij.

Lekker zeg! Gefeliciteerd! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.