Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Blij dat ik in 2024 slechts één vuilniszak van 60  liter heb ingeleverd, volgens de Gemeentelijke Belastingen.
Het loont de moeite om zeer zorgvuldig afval* te scheiden, dat blijkt maar weer.

(* Papier, glas, plastic, GFT en rest.) -  Ik heb een 1,5 persoons huishouden.-

Beterlaat2021! schreef op 27-02-2025 om 10:21:

Blij dat ik in 2024 slechts één vuilniszak van 60 liter heb ingeleverd, volgens de Gemeentelijke Belastingen.
Het loont de moeite om zeer zorgvuldig afval* te scheiden, dat blijkt maar weer.

(* Papier, glas, plastic, GFT en rest.) - Ik heb een 1,5 persoons huishouden.-

Knap zeg!

Ik heb na een moeizaam en frustrerend traject (ik laat even in het midden wat het is, te specifiek en herkenbaar) ineens een keer een meevaller. 
Een ambtenaar van de gemeente die razendsnel schakelt en instemt met iets waar ik in een mailtje met één regel om gevraagd heb. Niks geen moeilijke formulieren of lange procedure. Gewoon een vraag "kan dit en dit misschien"? en binnen een dag antwoord "ja dat kan" en een officiele beschikking erachteraan. Fijn dat het ook zo kan.

Dat ik van de laatste moeder bericht kreeg dat haar kind mee mag naar het kinderfeestje van mijn dochter. Ik was even bang dat ze de uitnodiging niet had gevonden in de tas en ik had haar nummer niet en het is deze week vakantie, dus dan is er ook geen kans om elkaar op het schoolplein tegen te komen. Maar het is goed gekomen. Zaterdag gaan we met een heel groepje naar een binnenspeeltuin. Kind kijkt er enorm naar uit en manlief er enorm tegenop, maar het komt wel goed en hij overleeft het wel. Hij heeft geen keuze, want 7 kinderen in 1 auto kon nog toen we zelf klein waren, maar nu toch echt niet meer. 

Controle oogingrepen gehad. Alle gevaar is geweken ( op acuut glaucoom en beschadigen oogzenuw ) , helemaal goed nu weer . Ik blijf wel onder controle nu verder uiteraard maar hoef me geen zorgen meer te maken. 

Ik werd gisteren heel blij van mijn kleindochter. Ik heb spelletjes gedaan met de kleuters in groep 1 en ik werd heel enthousiast begroet en geknuffeld door haar. Toen de juf vroeg "van wie is dit de oma?" (wijzend naar mij) riep ze heel hard: "van mij!" 

Beterlaat2021! schreef op 27-02-2025 om 10:21:

Blij dat ik in 2024 slechts één vuilniszak van 60 liter heb ingeleverd, volgens de Gemeentelijke Belastingen.

(* Papier, glas, plastic, GFT en rest.) - Ik heb een 1,5 persoons huishouden.-

Moet je betalen voor rest?

wij hoeven plastic niet meer apart in te leveren en alles behalve papier en glas gaat hier in een ondergrondse container. 

Ja, € 1,50 per zak. 

Wij betalen hier een vast bedrag en nog eens  14  euro per keer dat de container aan de weg gaat. Dat was vorig jaar nog 9 euro.  Ik ben behoorlijk  aan het opruimen  . Breng veel naar stort en kringloop.  Recycle papier/ plastic/ glas/kleding enz. Maar heb toch evengoed 4  keer per jaar wel de container vol . ( 240 liter , dat zijn zo'n  6 zakken ongeveer)  

Herfstappeltaart schreef op 28-02-2025 om 07:20:

Ik werd gisteren heel blij van mijn kleindochter. Ik heb spelletjes gedaan met de kleuters in groep 1 en ik werd heel enthousiast begroet en geknuffeld door haar. Toen de juf vroeg "van wie is dit de oma?" (wijzend naar mij) riep ze heel hard: "van mij!"

Wat schattig! Dat doet je hart smelten 

lientje69 schreef op 28-02-2025 om 06:32:

Controle oogingrepen gehad. Alle gevaar is geweken ( op acuut glaucoom en beschadigen oogzenuw ) , helemaal goed nu weer . Ik blijf wel onder controle nu verder uiteraard maar hoef me geen zorgen meer te maken.

Fijn Lientje, dat is een pak van je hart.

Van heel simpel:

De zon wat door m’n slaapkamerraam schijnt

Ha. Geschil gewonnen van de Gamma. Krijg het volledige aankoopbedrag van mn vloer terug. Ga straks ook nog even het factuur van de vloerlegger sturen, kon niet leggen maar is wel betaald. Nooit geschoten is altijd mis. 

De bananen bij de Jumbo waren op, dus vandaag vanwege het mooie weer naar een supermarkt 1.5 km verderop gelopen, en die wandelroute gaat door mijn groene wijk met kreekjes en slootjes. En daar zag ik, tot mijn grote vreugde, een ijsvogel! Diverse bronnen hadden al aangegeven dat er ijsvogels in de buurt zitten, en ik wilde er ook zo graag één zien, dat is dus gelukt. Fotografisch bewijs is mislukt, maar het is wel een hele mooie foto geworden, een groen plekje met een mooie zonnestraal.

ik werd blij van mijn werk in de ouderenzorg, dit doe ik met passie en liefde voor onze bewoners, en daar word ik blij van en krijg er ook energie van .

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.