Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Smulkruimel schreef op 19-05-2024 om 01:56:

Vanmiddag een heleboel flesjes vlierbloesemsiroop gemaakt. Deels voor mezelf en deels om weg te geven aan buren en vrienden. Als de vlierbloesems in bloei staan en mijn siroop klaar is, begint voor mij altijd de zomer en voel me dan altijd zo vrolijk!
En op de markt goedkoop aardbeien, frambozen en rabarber gekocht om jam van te maken. Daar ga ik vandaag mee aan de slag. Niets leukers dan als alles klaar is allemaal volle potjes met zelf gemaakte jam te zien staan.

Jam maken is idd erg leuk. Ik houd de jam wel altijd in de koelkast want ik vertrouw het nooit helemaal zonder koele temperaturen.

Dat man het trappenhuis gestofzuigd heeft. Zo netjes nu. Man vond het zijn taak nu vrouwtje zwanger is alle vier de steile trappen te zuigen met verlengsnoer met in zijn ene hand de stofzuigerslang en in zijn andere hand de stofzuiger. Nu voelt het ook fijner als dreumes steeds de trappen opklimt ipv dat hij onder de kattenharen, vuil en stof zit en ik hem weer moet afkloppen. 

Dat ik mijn wekkerradio checkte zonet. Nee, morgen hoef je niet om 7 u aan te gaan, ik ben vrij  morgen!

Bloeddruk gaat weer naar beneden. Hij geeft nu twee groene vakjes. 

Friezinnetje schreef op 17-05-2024 om 12:12:

dat het hier al weer mooi weer is. Zonnetje schijnt, lekkere temperatuur, zit al weer buiten. Straks naar de kapper, kan ik mooi op de fiets naar toe, ong 6 km .

Nu niet echt mooi weer in Friesland zo te zien:

Voortijdig einde Fietselfstedentocht dreigt door slecht weer (nos.nl)

Friezinnetje blij dat ze niet op de fiets zit?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-05-2024 om 15:22

Auwereel schreef op 20-05-2024 om 15:18:

[..]

Nu niet echt mooi weer in Friesland zo te zien:

Voortijdig einde Fietselfstedentocht dreigt door slecht weer (nos.nl)

Friezinnetje blij dat ze niet op de fiets zit?

ja klopt, het onweert hier nu flink. Meeste fietsers zijn hier al door, maar ja, dan moeten ze nog 100 km. Sommigen zijn allang klaar, maar de late starters en de langzame fietsers moeten nog een heel stuk. 

20 tot 25 graden vandaag! Daar zit mijn ideale 22 graden ook tussen! Hopelijk komt die hier vandaag en niet die 25 graden. Die mag naar de liefhebber.

rionyriony schreef op 21-05-2024 om 06:36:

20 tot 25 graden vandaag! Daar zit mijn ideale 22 graden ook tussen! Hopelijk komt die hier vandaag en niet die 25 graden. Die mag naar de liefhebber.

Hier komt die 25 graden vandaag zie ik! Hopelijk kun jij genieten van die 22 graden

Ik had al lang niet meer op de weegschaal gestaan maar mijn broeken zitten wat ruim. Ik heb me net gewogen en het was 3 kilo minder dan de laatste keer ik denk een jaar geleden. Ik was niet te dik maar ik voel me hier toch lekkerder bij. Ik ben wel minder gaan snoepen, niet bewust maar gewoon geen zin meer in chocola. 

HAHA!wait..what schreef op 21-05-2024 om 07:19:

[..]

Hier komt die 25 graden vandaag zie ik! Hopelijk kun jij genieten van die 22 graden

Dat is dus goed verdeeld; nu moeten de weergoden ook nog een beetje luisteren.

Mijn leven. Ja, er zijn soms wat obstakels, maar het voelt al tijden alsof ik de wind volop in mijn rug heb. Vroeger kon ik echt piekeren over dingen en dat kon mijn dag compleet verpesten. Maar ik bedacht me net dat ik dat eigenlijk nooit meer heb 

Laat het hier ook maar 25 graden worden! 

(Volgens mijn weer app blijft de temperatuur hier steken op 24 graden, ook goed genoeg 😁)

Malibu2 schreef op 21-05-2024 om 09:52:

Laat het hier ook maar 25 graden worden!

(Volgens mijn weer app blijft de temperatuur hier steken op 24 graden, ook goed genoeg 😁)

Nou 24 graden is zeker prima 

Ik word bij dat ik mijn tuin zo mooi in de bloei zie staan; prachtig al dat groen en de mooi gekleurde bloemen.
En natuurlijk het heerlijke zonnetje, nu al!

Zilver_gray schreef op 21-05-2024 om 09:59:

Ik word bij dat ik mijn tuin zo mooi in de bloei zie staan; prachtig al dat groen en de mooi gekleurde bloemen.
En natuurlijk het heerlijke zonnetje, nu al!! 

Prachtig!

Precies om deze reden vind ik dit de mooiste tijd van het jaar. Al die heldere kleuren in de natuur, de zon die erop schijnt, een blauwe lucht eventueel met wat witte wolkjes... 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.