Huiskamer
Lollypopje
12-04-2022 om 14:25
Waar werd je vandaag blij van? - deel 2
Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier 
LostJellyfish83
27-03-2023 om 00:03
Heerlijke dag gehad! Eerst gezellig gebruncht met mijn gezin. 's Middags met vriendinnen naar het theater, daarna borrelen en uit eten. Zulke dagen kun je nooit genoeg hebben 
stokstaart
27-03-2023 om 06:51
dat ik heel langzaam kan geloven dat mijn long covid op het retour is.
Afgelopen zaterdag was super leuk maar ook wild met teveel alcohol en dansen. We zijn de kroeg uitgeveegd. Gisteren had ik het een poos slecht maar liefde ook dus niks geks onder de zon. Vandaag werken en redelijk bij geslapen. Nog wat last van keel maar van de alcohol heb ik 2x plezier gehad
dus die snap ik wel. Ik voel me redelijk op moment
Netherfield
27-03-2023 om 08:27
Zilver_gray schreef op 27-03-2023 om 07:53:
Wat is "andijvie blijheid"?
Als je blij bent over iets huishoudelijks/huisvrouwerigs wat we eigenlijk niet willen omdat we daar te geëmancipeerd voor zijn. Maar toch zijn we er blij om. 😀
Zilver_gray
27-03-2023 om 08:47
Netherfield schreef op 27-03-2023 om 08:27:
[..]
Als je blij bent over iets huishoudelijks/huisvrouwerigs wat we eigenlijk niet willen omdat we daar te geëmancipeerd voor zijn. Maar toch zijn we er blij om. 😀
Ohhhhhhhh Hahaha 😂
MenacingSwan87
27-03-2023 om 09:28
Zilver_gray schreef op 27-03-2023 om 07:53:
Wat is "andijvie blijheid"?
Ik snap dat dat voor niet (ex) viaforummers enige uitleg nodig heeft. Andijvie staat in Viva (en nu dus ook op viafora) forum-land voor allerhande huishoudelijke taken. Andijvie-blij (Ik wil niet opscheppen maar das ooit door mij bedacht, onder 1 van mijn tig vroegere avater-namen...) wil dus zeggen dat je blij word van een huishoudelijke taak.. Wat dus idd niet 'hoort' omdat dat ouderwets is maar we doen dat gewoon stiekem toch.
Oww mosterd zie ik al.. (En mocht je die forumterm, ook onstaan op Viev, niet kennen; mosterd voor de maaltijd dus wanneer iets al uitgelegd of verteld is. Kunnen we geen forum-woordenboek maken?
)
Ik word blij dat de zon weer schijnt na een paar grijze dagen, en van de fluitende vogels.
Cookielover
27-03-2023 om 10:05
JeanneD1982 schreef op 27-03-2023 om 09:28:
[..]
Ik snap dat dat voor niet (ex) viaforummers enige uitleg nodig heeft. Andijvie staat in Viva (en nu dus ook op viafora) forum-land voor allerhande huishoudelijke taken. Andijvie-blij (Ik wil niet opscheppen maar das ooit door mij bedacht, onder 1 van mijn tig vroegere avater-namen...) wil dus zeggen dat je blij word van een huishoudelijke taak.. Wat dus idd niet 'hoort' omdat dat ouderwets is maar we doen dat gewoon stiekem toch.
Oww mosterd zie ik al.. (En mocht je die forumterm, ook onstaan op Viev, niet kennen; mosterd voor de maaltijd dus wanneer iets al uitgelegd of verteld is. Kunnen we geen forum-woordenboek maken?
)
Ik word blij dat de zon weer schijnt na een paar grijze dagen, en van de fluitende vogels.
Haha, nee joh! Mosterd NA de maaltijd is een eeuwenoude uitdrukking.
FaithfulDuck87
27-03-2023 om 10:12
Cookielover schreef op 27-03-2023 om 10:05:
[..]
pcies. Als iemand zegt: Bitterbal erbij, dan weet je dat de mosterd al langs gekomen is...
Lollypopje
27-03-2023 om 10:15
Friezinnetje schreef op 27-03-2023 om 10:12:
[..]
pcies. Als iemand zegt: Bitterbal erbij, dan weet je dat de mosterd al langs gekomen is...
En nu heb ik trek 
Zilver_gray
27-03-2023 om 10:18
[..]
)
😄 bedankt voor de toelichting! Een Forum woordenboek lijkt mij een prima idee 😂
HAHA!wait..what
27-03-2023 om 10:40
De zon schijnt hier zo lekker naar binnen 😊 (en nu zit ik dus al een half uur niks te doen terwijl ik nog veel huishoudelijke klusjes te doen heb 😅)
MenacingSwan87
27-03-2023 om 12:14
Cookielover schreef op 27-03-2023 om 10:05:
[..]
Dat bedoelde ik dus... Het is maandag.. 
Ik ook Lolly..
Yumi
27-03-2023 om 14:30
[..]
)
Wist niet dat die uitdrukking van Viva kwam, ik dacht dat het hoorde bij de spinazie- academie (vroeger de huishoudschool)
MenacingSwan87
27-03-2023 om 14:41
Yumi schreef op 27-03-2023 om 14:30:
[..]
Wist niet dat die uitdrukking van Viva kwam, ik dacht dat het hoorde bij de spinazie- academie (vroeger de huishoudschool)
![]()
En dat wist ik dan weer niet. Ik ken het igg van Viva.
Blij want net goede daad gedaan. Las vd week in buurtkrantje dat er (hier op een aantal scholen) uitgiftepunten van menstruatieproducten zijn voor meisjes die dit niet kunnen betalen. Had nog aardig wat liggen, niet meer nodig sinds ik een Mirena heb. Ik dacht toen ik het las meteen 'dat breng ik daarheen', en dat heb ik net gedaan.
PerfumedAlpaca84
28-03-2023 om 07:10
het was weer koud vanacht dus mijn vriend en mijn kat kropen allebei dicht tegen me aan. Ik ben bijna weggedreven van de hitte, maar het was het waard. Zo gezellig