Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

LostJellyfish83

LostJellyfish83

05-12-2022 om 12:11

Mijn isolatie-verbouwing is eindelijk klaar!  Lekker op tijd voor de echte kou en winter losbarst deze week 🥳

Netherfield schreef op 05-12-2022 om 11:43:

Dochters mogen vanavond bij buren de cadeautjes voor de deur zetten en aankloppen. Leuk! Vorig jaar bij buren tegenover, zagen we ze achter de heg van andere buren kruipen enzo.

Ahh dat is leuk! Blijft toch leuk die pakjesavond 😀

Mevrouw Peen, om uw vraag over streeploze ramen te beantwoorden:
een mengsel van lauw water, een of twee koppen azijn en een scheut spiritus. Azijn lost vet op en spiritus helpt om streeploos te zemen.

Succes!

Mug schreef op 05-12-2022 om 12:11:

Mijn isolatie-verbouwing is eindelijk klaar! Lekker op tijd voor de echte kou en winter losbarst deze week 🥳

Fijn Mug!

Ik ben blij omdat ik een goed gevoel heb na mijn eerste sessie bij een Slaapcoach. Nu al wat tips (en een compliment ) gehad En volgende week echt aan het werk.

Methusalina schreef op 05-12-2022 om 12:21:

Mevrouw Peen, om uw vraag over streeploze ramen te beantwoorden:
een mengsel van lauw water, een of twee koppen azijn en een scheut spiritus. Azijn lost vet op en spiritus helpt om streeploos te zemen.

Succes!

Oh dat van die azijn wist ik niet. Bedankt voor de tip 👍

Fijn Mug, een geïsoleerd huis is heel prettig nu. Ik ben ook heel blij met mijn  HR++ glas die ik 2 jaar geleden heb laten zetten. Het 30 jaar oude dubbele glas dat er toen inzat was lek, anders hadden we dat vanwege "het gedoe" op de lange baan geschoven...

Dat de mogelijkheid is om je boodschappen online te bestellen. Had zo geen zin om boodschappen te halen in dat zeikweer en ik heb best veel nodig.. Heerlijk!

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

05-12-2022 om 21:02

Elmie schreef op 05-12-2022 om 12:22:

[..]

Fijn Mug!

Ik ben blij omdat ik een goed gevoel heb na mijn eerste sessie bij een Slaapcoach. Nu al wat tips (en een compliment ) gehad En volgende week echt aan het werk.

wat cool!

Ik ben ook blij, mijn vriend is dol op klussen (ik niet, heb er een hekel aan) en die bedacht gisteren om ivm isolatie het halletje en trap bij mn voordeur te, eehh renoveren met van die  speciaal voor trappenstof(ik weet niet hoe dat heet). We zijn nog niet klaar maar het wordt supermooi. (Er lag eerst hout met gebroken witverf en ijzer overheen en we doen eerst van dat isolatiespul en daarover heen die stof en dan die trapijzersvweer in het midden) Nogmaals ik heb een hekel aan klussen en ik had er helemaal geen zin in maar het scheelt kou van de deur (het raam beslaat er gewoon van) en het ziet er veel leuker uit en ik ben blij! (Ook dat vriend zo handig is..)

Phoebe1982 schreef op 05-12-2022 om 21:02:

[..]

wat cool!

Ik ben ook blij, mijn vriend is dol op klussen (ik niet, heb er een hekel aan) en die bedacht gisteren om ivm isolatie het halletje en trap bij mn voordeur te, eehh renoveren met van die speciaal voor trappenstof(ik weet niet hoe dat heet). We zijn nog niet klaar maar het wordt supermooi. (Er lag eerst hout met gebroken witverf en ijzer overheen en we doen eerst van dat isolatiespul en daarover heen die stof en dan die trapijzersvweer in het midden) Nogmaals ik heb een hekel aan klussen en ik had er helemaal geen zin in maar het scheelt kou van de deur (het raam beslaat er gewoon van) en het ziet er veel leuker uit en ik ben blij! (Ook dat vriend zo handig is..)

Ik snap helemaal dat je daar blij van wordt! Man heeft laatst radiatorfolie achter de radiatoren geplakt. Wat een verschil in warmte! Kan ik ook zo blij van worden 😊

Fijn dat vandaag een stuk werk in samenwerking met een collega snel ging, en ik ruim op tijd alles kon doorsturen naar degene die ermee verder moet. Ik vond het werk er al goed uit zien, maar waarschijnlijk komt er nog een verbeterslag qua vormgeving. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

06-12-2022 om 09:34

Elmie schreef op 05-12-2022 om 21:17:

[..]

Ik snap helemaal dat je daar blij van wordt! Man heeft laatst radiatorfolie achter de radiatoren geplakt. Wat een verschil in warmte! Kan ik ook zo blij van worden 😊

Nou om eerlijk te zijn toen hij er zondag ochtend over begon dacht ik 'neeeeeeeeeeeeeeeeee'! Ik heb een hekel aan klussen, ben er zelf totaal niet goed in (al hoeft dat ook niet want hij is het en ik assisteer hem...) en dan is het een rommeltje in huis en daar kan ik niet tegen maar nu het bijna af is ben ik erg blij!

Ook ben ik nog steeds blij met mijn besluit om met mijn laatste werk te stoppen. Ik doe het nu even rustig aan en ik merk hoe lekker dat is. (Zeker in december, ik ben geen wintermens en van kerst krijg ik stress) Had afgelopen weekend 2 feestjes, dan gaat het altijd over 'wat doe je' enz (bleeeeeegghhh..). Ik merk dat weinig mensen dit begrijpen, ook mijn besluit maar het voelt goed en het doet me goed. Ik zit overigens niet alleen maar stil hoor, ik doe ook een thuisstudie en heb plannen om daarmee door te gaan want heb deze bijna af en ik (En het uwv staat achter me) begin te realiseren dat ik qua werk ook in deze richting verder wil en ik ben aan het bekijken hoe ik dat vorm kan geven, met behulp nogmaals van het uwv want ik heb een arbeidsbeperking en Wajong.
Nogmaals wat de buitenwereld hiervan vindt kan me steeds minder schelen. (En daar word ik ook blij van...!)

Phoebe, je moet gewoon een sjieke naam bedenken voor wat je dagelijks doet en het dan ook zo brengen dat het dé manier van werken in de toekomst is, heel nieuw, namelijk stressloos!

Radio doet het weer! 

Lollypopje

Lollypopje

06-12-2022 om 14:05 Topicstarter

Een lieve vriend op visite gehad die me echt een heerlijke massage heeft gegeven. Nu zit ik met een grote glimlach en een flinke serotoninehigh op de bank 😊

Phoebe1982 schreef op 06-12-2022 om 09:34:

[..]

Nou om eerlijk te zijn toen hij er zondag ochtend over begon dacht ik 'neeeeeeeeeeeeeeeeee'! Ik heb een hekel aan klussen, ben er zelf totaal niet goed in (al hoeft dat ook niet want hij is het en ik assisteer hem...) en dan is het een rommeltje in huis en daar kan ik niet tegen maar nu het bijna af is ben ik erg blij!

Ook ben ik nog steeds blij met mijn besluit om met mijn laatste werk te stoppen. Ik doe het nu even rustig aan en ik merk hoe lekker dat is. (Zeker in december, ik ben geen wintermens en van kerst krijg ik stress) Had afgelopen weekend 2 feestjes, dan gaat het altijd over 'wat doe je' enz (bleeeeeegghhh..). Ik merk dat weinig mensen dit begrijpen, ook mijn besluit maar het voelt goed en het doet me goed. Ik zit overigens niet alleen maar stil hoor, ik doe ook een thuisstudie en heb plannen om daarmee door te gaan want heb deze bijna af en ik (En het uwv staat achter me) begin te realiseren dat ik qua werk ook in deze richting verder wil en ik ben aan het bekijken hoe ik dat vorm kan geven, met behulp nogmaals van het uwv want ik heb een arbeidsbeperking en Wajong.
Nogmaals wat de buitenwereld hiervan vindt kan me steeds minder schelen. (En daar word ik ook blij van...!)

Herkenbaar! Wat goed dat je het steeds beter van je af kan laten glijden en dat je voor jezelf kiest 💪

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jou. Kan maar een paar uur werken per week in een prikkelarMe omgeving. Ik ben er blij mee dat ik dit nog kan (al zou ik graag meer willen) maar een deel van de omgeving snapt het niet. Ik merk wel dat ik me er steeds minder voor schaam en soms ook gewoon zeg 'helaas kan ik dit of dat (werk) niet qua energie en dat dat dan "geaccepteerd" wordt en de mensen die het niet snappen daar ga ik of mee in gesprek of ik laat het. Als ze iets willen weten, weten ze me te vinden 😉

Maar echt goed bezig. Je komt er wel 👍

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.