Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Ik ben blij dat het stamppot-weer is vandaag, eindelijk eens temperaturen voor herfst-eten.

Dorestad schreef op 13-11-2022 om 22:07:

wandeling van 16 km door bos, weilanden, heide en water met eega. De zon erbij die het blad van de beuken in gouden gloed zet. Wat steeds weer tevoorschijn komt tijdens zo'n wandeling is de blijheid dat het lukt. (Ik val in herhaling maar: aantal jaar geleden was een kopje koffie in de keuken halen al pittig en de trap op naar boven betekende boven eerst gaan zitten om weer op adem te komen en de torenhoge hartslag naar beneden te krijgen)

Op de wijze van "Zie de maan"

Zie, de zon schijnt op de bomen,

De bladeren die zijn van goud,

Straks dan vallen ze van de takken,

Dan zie je weer het blote hout...

Als de blaren zijn vergaan,

Komt de winter er weer aan (2x)

Auwereel schreef op 14-11-2022 om 19:29:

[..]

Op de wijze van "Zie de maan"

Zie, de zon schijnt op de bomen,

De bladeren die zijn van goud,

Straks dan vallen ze van de takken,

Dan zie je weer het blote hout...

Als de blaren zijn vergaan,

Komt de winter er weer aan (2x)

Zie, de knoppen aan de takken,

De takken lijken bijna kaal,

Maar ze zitten vol met leven,

En vertellen een verhaal

Na de winter graag ruim baan,

Want het voorjaar komt er aan

Na de winter graag ruim baan,

Want het voorjaar komt eraan. 

Van het mooie weer. Ik had wat tijd over tussen cliënten dus ben een rondje door de wijk gaan wandelen. Heerlijk!

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

14-11-2022 om 20:55

Van de liedjes van Auwereel en Dorestad

En mijn katjes hebben ook weer mooie verzorgde pootjes  , hun privé-dierenarts heeft hun nageltjes vanavond weer geknipt. (Vriend is dierenarts)

Ik werd vanmorgen heel blij wakker in ons vakantie huisje. Heerlijk om even weg te zijn. Ik was gisteren ook ontzettend blij dat ik niet een park verder weg had uitgezocht, want dat uur rijden was voor peuter wel genoeg. Ook heel blij dat ik haar fietsje in de auto heb gegooid want het is best een groot park. Vandaag gaan we lekker zwemmen en de boel verder verkennen. 

Ik ben vorig jaar verhuist en ik vind het er eigenlijk nog steeds helemaal niks. Vorig jaar wel zo slim geweest om een heel groot huis te accepteren en dus nu voorrang krijg op de woninglijst vanwege dat grote huis. Hier kan namelijk een gezin in en dan krijg je voorrang op huizen waarbij dat niet kan. Dat en het feit dat ik 75% van mijn inschrijftijd mee mocht nemen maakt dat ik nu nummer 1 sta op een iniminie huisje met een tuintje en een grote gezamelijke tuin. Als mijn keukenzooi in dat mini keukentje past ga ik het denk ik doen!!!

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

15-11-2022 om 09:41

De verwarmingsman is er eindelijk (heb het zelf maanden uitgesteld  ), verwarmingsprobleem kan gewoon opgelost worden en dat vind ik erg fijn!

Te vroeg gejuicht ben ik bang.. 

Huishoudelijke klus geklaard door het meteen na het ontbijt te doen!

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

15-11-2022 om 10:50

Off-topic want niet blij; ketel is overleden en ik zit nu dus zonder verwarming. (Zat eraan te komen want oud beestje)
Ontopic: de zon gaat net schijnen en morgen komt de verwarmingsman waarschijnlijk al een nieuwe installeren 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-11-2022 om 15:42

dat het viva forum het weer doet   

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

15-11-2022 om 17:05

Phoebe1982 schreef op 15-11-2022 om 10:50:

Off-topic want niet blij; ketel is overleden en ik zit nu dus zonder verwarming. (Zat eraan te komen want oud beestje)
Ontopic: de zon gaat net schijnen en morgen komt de verwarmingsman waarschijnlijk al een nieuwe installeren

Morgen een nieuwe!!! Beter voor mn portomonnee en natuurlijk voor de warmte. 

Dochter heeft een nieuwe wiskundeleraar tot aan de zomer! 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

15-11-2022 om 19:36

Phoebe1982 schreef op 15-11-2022 om 17:05:

[..]

Morgen een nieuwe!!! Beter voor mn portomonnee en natuurlijk voor de warmte.

Portemonnee 

Ik ben blij dat we hier in het zuiden gewoon beurs kunnen zeggen, veel makkelijker te schrijven!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.