Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier

Lollypopje

Lollypopje

23-10-2022 om 11:04 Topicstarter

Ik word zo blij van alle foto's en filmpjes die ik krijg van mijn nichtjes 😍
Ik mis zo ontzettend veel van hun leven en zo krijg ik het toch nog een beetje mee 😊

eigenlijk gisteren: 15 km onverhard lopen over bospaadjes,  weilanden met hoog gras.  Doordat we de niet doorsnee paden nemen komen we geen mens tegen,  alleen even bij de koffieplek.  Overwegend zonnig (shirt is voldoende) met 1 bui die direct ook regenboog tevoorschijn toverde.  Prachtige verkleurende bossen.  Veel paddestoelen.  En, wat een ervaring,  de zeearend voor het eerst gezien.  Indrukwekkend. Wat me ook nog steeds blij maakt: ruim 3 jaar geleden was 100 meter lopen eigenlijk al te veel,  nu was het deze week de derde keer dat ik 15 km liep. 

M'n kind kan lopen  van die dronkemanspasjes, maar zo scheetig

Van de tweede boswandeling dit weekend! Een best pittige route met veel klimmen en dalen (Garmin geeft 32 verdiepingen aan) en heerlijk door het bos. Zelfs een rood met witte stippen paddenstoel gezien. Ik heb mezelf een schop onder mn kont gegeven en gezegd dat ik moet stoppen met 'zielig' doen. Dat helpt soms het beste. Lekker buiten zijn.. Ondanks dat ik al 4 dagen amper iemand gesproken heb sluit ik de vakantie toch goed af. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-10-2022 om 14:27

oh wat fijn, Vrouw92. Goed bezig!! 

Ik word blij van mijn eigen gemaakte appelcompote. Lekker met kaneel erin en met appels van eigen boom

Ik moest net erg lachen om  Marc-Marie Huijbregts over Glennis Grace :
„ Je bent fel geboren. Die is kwaad uit de vagina gekomen. De voedvrouw gaf ze zo een duw in het gezicht.”

Die Marc-Marie  toch 

https://www.metronieuws.nl/entertainment/2022/10/marc-marie-huijbregts-glennis-grace/

Gisteren blij omdat ik heel veel leuke kleren heb gevonden in de stad tijdens het winkelen. Vandaag blij omdat we heerlijk in het bos hebben gewandeld en ik heel veel paddenstoelen gezien heb. 

Ik weet niet of blij het juiste woord is, maar er is wel sprake van gepaste trots. Wegens een HG zwangerschap zit ik aan twee soorten medicijnen. Ik heb ze allebei nodig om een beetje normaal te kunnen functioneren. Het nadeel is dat ik een van de twee maximaal 5 dagen mag gebruiken, daarna moet ik drie dagen pauze. Vorige week ging het toen mis (toen had ik dat tweede medicijn nog niet) en belandde ik weer met uitdrogingsverschijnselen in het ziekenhuis doordat ik elk half uur moest spugen. 
Ik zit nu op dag drie van de medicijnpauze en ondanks dat ik me behoorlijk beroerd voel en van ellende maar elke keer een half uurtje ga slapen, heb ik dit weekend niet overgegeven. En morgen mag ik weer starten met die pillen, dus vanaf dinsdag zal ik me hopelijk weer wat beter gaan voelen. Fijn, dat het stipje hoop aan de horizon iets groter wordt 

Netherfield schreef op 23-10-2022 om 21:37:

Gisteren blij omdat ik heel veel leuke kleren heb gevonden in de stad tijdens het winkelen. Vandaag blij omdat we heerlijk in het bos hebben gewandeld en ik heel veel paddenstoelen gezien heb.

Ik heb ook ontzettend veel paddenstoelen gezien tijdens mijn wandeling gisteren, nijn Obs-identify-app maakte overuren. Een Sombere honingzwam, of Bundelcollybia, nog nooit eerder van gehoord. De tonderzwam wel.

afrodite05 schreef op 23-10-2022 om 23:04:

Ik weet niet of blij het juiste woord is, maar er is wel sprake van gepaste trots. Wegens een HG zwangerschap zit ik aan twee soorten medicijnen. Ik heb ze allebei nodig om een beetje normaal te kunnen functioneren. Het nadeel is dat ik een van de twee maximaal 5 dagen mag gebruiken, daarna moet ik drie dagen pauze. Vorige week ging het toen mis (toen had ik dat tweede medicijn nog niet) en belandde ik weer met uitdrogingsverschijnselen in het ziekenhuis doordat ik elk half uur moest spugen.
Ik zit nu op dag drie van de medicijnpauze en ondanks dat ik me behoorlijk beroerd voel en van ellende maar elke keer een half uurtje ga slapen, heb ik dit weekend niet overgegeven. En morgen mag ik weer starten met die pillen, dus vanaf dinsdag zal ik me hopelijk weer wat beter gaan voelen. Fijn, dat het stipje hoop aan de horizon iets groter wordt

Goed nieuws Afrodite! Sterkte met deze medicijnvrije dag!

Dat ik mezelf ondanks dat ik supersloom was toch zover heb gekregen om wat fitnessoefeningen te doen vanmorgen. Voor het eerst sinds ik ziek ben geweest, dus heb rustig aan gedaan, maar ging best redelijk.

Dat mijn appeltaartje voor de buren goed gelukt is. We hebben heel wat Knutselspullen voor mijn zoon gekregen dus straks ga ik even een taartje brengen als bedankje.

Elmie schreef op 24-10-2022 om 12:46:

Dat mijn appeltaartje voor de buren goed gelukt is. We hebben heel wat Knutselspullen voor mijn zoon gekregen dus straks ga ik even een taartje brengen als bedankje.

Wat lief! Van buren en van jou  

Ik ben 'blij' (nouja ander woord weet ik zo niet) dat ik ben uitgenodigd door onderzoekers van het Amsterdam UMC om een kijkje te nemen in het lab, waar ze onderzoek doen naar mijn ziekte. Lijkt me super interessant en ook erg benieuwd wat ze precies onderzoeken en hoe ver ze zijn! Ze vonden het ook waardevol om mijn klachten/verhaal te horen want er zijn niet veel mensen met deze ziekte. Ik vind het zo'n bijzondere gedachte dat er zoveel mensen zijn die zich inzetten voor allerlei ziektes

HAHA!wait..what schreef op 24-10-2022 om 15:20:

[..]

Wat lief! Van buren en van jou

Ik ben 'blij' (nouja ander woord weet ik zo niet) dat ik ben uitgenodigd door onderzoekers van het Amsterdam UMC om een kijkje te nemen in het lab, waar ze onderzoek doen naar mijn ziekte. Lijkt me super interessant en ook erg benieuwd wat ze precies onderzoeken en hoe ver ze zijn! Ze vonden het ook waardevol om mijn klachten/verhaal te horen want er zijn niet veel mensen met deze ziekte. Ik vind het zo'n bijzondere gedachte dat er zoveel mensen zijn die zich inzetten voor allerlei ziektes

Dat kan ik me voorstellen! Fijn dat er zoveel mensen zich inzetten voor onderzoek. Gaan ze dan ook kijken naar eventuele nieuwe medicijnen?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-10-2022 om 17:54

Ah wat leuk, Hahawait

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.