Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar werd je vandaag blij van? - deel 2

Omdat we nog steeds elke dag blij worden van leuke en mooie dingen. Dus deel ze hier


Van de zon!
En van het boek dat ik vandaag binnenkreeg: eerste keer dat ik meedoe aan een leesclub. Erg veel zin in.

Ja, die zon laat toch een glimlach op ieders gezicht verschijnen? 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

12-04-2022 om 14:38

Van mijn net gezeemde ramen. Ik kan eindelijk weer naar buiten kijken 😝

Lollypopje

Lollypopje

12-04-2022 om 14:39 Topicstarter

Regendrup. schreef op 12-04-2022 om 14:29:

Van de zon!
En van het boek dat ik vandaag binnenkreeg: eerste keer dat ik meedoe aan een leesclub. Erg veel zin in.

Leuk. Welk boek ga je lezen?

De zon!

Werken op mijn balkon!

Mijn hyacinthen en narcissen komen eindelijk uit.

Mijn tuinkers is ontsproten en mega lang nu.

Straks lekker fietsen.

Ook de zon ☀️ 

Goed gesprek met arbo-arts.

Een lief appje van mijn jongste dochter.

Lollypopje schreef op 12-04-2022 om 14:39:

[..]

Leuk. Welk boek ga je lezen?

Het meisje met de blauwe ster, van Pam Jenoff. 

van een paaseitje, gekregen van een klein jongetje in de lift. Hij had een zak van z'n oma en vroeg of ik er een wilde, en ik mocht een gouden eitje.


En de zon, wat heerlijk!

Peen schreef op 12-04-2022 om 14:38:

Van mijn net gezeemde ramen. Ik kan eindelijk weer naar buiten kijken 😝


Oh, en als iemand de ultieme tip heeft voor streeploze ramen dan houd ik me aanbevolen ( van een glazenwasser begreep ik dat het geheim in de trekker zit. En het maandelijks vervangen van de rubber. Maar de mijne slijt niet zo snel 😊) #huisvrouwvanniks#huisvrouwenbestaanniet

Van de zon ook natuurlijk.

En van de lieve mensen om me heen die ik kan appen en waarvan ik hartverwarmende berichtjes krijg omdat het een pijnlijke /××_€÷#dag is voor me. De pijn (fysiek) kunnen ze niet weghalen maar dat meeleven helpt echt wel.

Cousin_It schreef op 12-04-2022 om 14:54:

[..]


Oh, en als iemand de ultieme tip heeft voor streeploze ramen dan houd ik me aanbevolen ( van een glazenwasser begreep ik dat het geheim in de trekker zit. En het maandelijks vervangen van de rubber. Maar de mijne slijt niet zo snel 😊) #huisvrouwvanniks#huisvrouwenbestaanniet

Ramen lappen als het stroomt van de regen. Dan hoef je de trekker niet te gebruiken en als het dan droog wordt drogen de ramen streeploos op. 


Probeer ik ieder jaar 1 keer. Als man het terras heeft gedaan met de hoge druk reiniger heb je van dat opspattende blubber op de onderrand. Spons met sop erlangs en klaar.  Man doet de drukreiniger altijd als het regent dan hoeven we niet bij de wederzijdse buren te gaan lappen.  De spray vermengt dan met de regen. 


En dan on topic:

Het mooie zonnige weer een dat ik nu van 4 bedden alles schoon en droog heb inclusief de molton hoezen van kussens en matrassen  4 wassen gedraaid en op 1 bed na ligt alles er ook alweer op. Zit even op adem te komen. Heel gesjouw zo van de lijnen naar de bedden.

Edit: kak ik slaap vannacht onder het tot op de draad versleten setje voor noodgevallen.  Een meeuw heeft wat laten vallen. Was 5 zit in de machine. 

Van de zon en de broedende koolmezen in mijn nestkastje.

Van fysiek overleg op het werk. Ik heb dat zo gemist ik word er nog steeds blij van. 

Dat mijn zwembad vandaag voor 't eerst dit jaar boven de 10 graden was. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

12-04-2022 om 16:35

Cousin_It schreef op 12-04-2022 om 14:54:

[..]


Oh, en als iemand de ultieme tip heeft voor streeploze ramen dan houd ik me aanbevolen ( van een glazenwasser begreep ik dat het geheim in de trekker zit. En het maandelijks vervangen van de rubber. Maar de mijne slijt niet zo snel 😊) #huisvrouwvanniks#huisvrouwenbestaanniet

Ik heb voor het allereerst geen strepen op mijn ramen!! Ik heb een nieuwe raamwisser, echt een mini dingetje, ik denk haast dat het daaraan ligt: 

 https://www.ah.nl/producten/product/wi170687

En een sopje van een heel klein beetje afwasmiddel en een scheut schoonmaakazijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.