Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Waar schaam jij je voor?

Tja, voor sommige dingen schaam ik me zó dat ik er eigenlijk geen topic over durf te openen. 
Maar toch.
Een gek alleen is maar alleen. Wat zijn dingen waar jullie je voor schamen? En zou je daar wat aan willen doen, of hoort het gewoon bij he of schaam je je nergens voor?


Femke09

Femke09

01-12-2021 om 17:26 Topicstarter

Ik sprak van de week iemand die in korte tijd enorm veel bedpartners heeft versleten. Vond ze helemaal top, ze was toch vrijgezel. Dit is echter iets wat ik nooit zou durven zeggen.

Erger nog, ik heb in mijn hele leven maar één bedpartner gehad (ben nu vrijgezel), toch niet heel gebruikelijk op mijn gevorderde leeftijd. En daar durf ik niet voor uit te komen.

Femke09

Femke09

01-12-2021 om 17:30 Topicstarter

...

Bij mij verschilt het per persoon of ik me ergens voor schaam en waarvoor dan. Zo heb ik me lang geschaamd voor mijn ocd. Naar een aantal mensen niet meer, maar bij sommigen zwijg ik er liever over.

Daarnaast ook schaamte voor dat het mij zelfs als ik fit ben niet lukt om mijn huishouden op orde te houden. Bij de meeste van mijn vrienden ben ik dat kwijt geraakt, maar familie ontvangen vind ik soms lastig als het weer te erg is.

Voor mijn seksualiteit voel ik geen schaamte, wel soms gêne.

Femke09 schreef op 01-12-2021 om 17:30:

Ook ... -knip- 

aangezien je hem zelf al weghaalt, haal ik je quote weg, maar:


Dus jij ....-knip- Niet 1x, maar vaker? Dat is best een beetje raar....

Femke09

Femke09

01-12-2021 om 17:34 Topicstarter

Och ja, huishouden, dat is één grote bron van schaamte. Ik krijg dat gewoon niet voor elkaar! Maar o wee als een ander dat ziet. Je mag bij mij ook echt niet onverwacht op de stoep staan.

Femke09

Femke09

01-12-2021 om 17:35 Topicstarter

Mlah! schreef op 01-12-2021 om 17:33:

[..] Dat is best een beetje raar....

Ja, en ik weet dus niet waarom. Wel dat het niet kan

ScarceKudu74

ScarceKudu74

01-12-2021 om 17:35

Mlah! schreef op 01-12-2021 om 17:33:

[..]

- ik knip het ook maar dan -  Niet 1x, maar vaker? Dat is best een beetje raar....

Eh ja, dat kan echt niet! 

Femke09 schreef op 01-12-2021 om 17:35:

[..]

Ja, en ik weet dus niet waarom. Wel dat het niet kan

Niet heel gek dat je je daarvoor schaamt. Dat is nou ook iets waar je je voor hoort te schamen. En dat zeg ik niet snel.

Ik schaam me voor mijn uitstelgedrag, mijn ongeorganiseerde huis en mijn onvermogen om actief te zijn en dingen aan te pakken/op te lossen/keuzes te maken.


Voornamelijk lichamelijke dingen:
Mijn 'navelsikje', bij mannen is het mooi maar bij vrouwen niet. Het is inmiddels te veel om er nog uit te trekken met een pincet. 
Mijn 5 kin-haartjes.
Mijn 3 tepelharen. 
Mijn gewicht. Ik ben niet groot, maar toch 120kilo.... Ik word er zelfs een beetje verdrietig van, maarja ik heb het zelf gedaan.... 

Blokje schreef op 01-12-2021 om 18:08:


Voornamelijk lichamelijke dingen:
Mijn 'navelsikje', bij mannen is het mooi maar bij vrouwen niet. Het is inmiddels te veel om er nog uit te trekken met een pincet.
Mijn 5 kin-haartjes.
Mijn 3 tepelharen.
Mijn gewicht. Ik ben niet groot, maar toch 120kilo.... Ik word er zelfs een beetje verdrietig van, maarja ik heb het zelf gedaan....

Eigenlijk precies dit Het zijn eigenlijk geen dingen om je voor te schamen maar dat doe ik wel. 

Maar wat is nu dat weg geknipte? Dat moet wel heel gênant zijn.
Hier is het eveneens het huishoudelijke (en tuin!) gebeuren wat ik niet goed bij kan houden. Ik kan me er niet toe zetten en als het al gebeurt zit er geen structuur in. Het is op zich redelijk schoon, maar iemand die langsloopt zou kunnen denken dat er ingebroken is.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

01-12-2021 om 18:57

je schaamt je omdat je nog maar 1 bedpartner hebt gehad? Grappig, ik schaam me juist omdat ik er voor mijn idee te veel heb gehad.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

01-12-2021 om 18:59

Femke09 schreef op 01-12-2021 om 17:30:

...

 Nah, wat stond daar nou? Is het sarcastisch bedoeld dat iedereen zegt dat dat echt niet kan? Of is het serieus iets heel raars?

Nera schreef op 01-12-2021 om 18:57:

je schaamt je omdat je nog maar 1 bedpartner hebt gehad? Grappig, ik schaam me juist omdat ik er voor mijn idee te veel heb gehad.

Daar hoef je je echt niet voor te schamen. Al heb je er honderden gehad. Moralistisch gedoe allemaal, niet naar luisteren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.