Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
SuzyQFive
05-04-2022 om 15:56
Belastingtelefoon is net als het callcenter van UWV… of DUO…
Ik ben volledig afgekeurd maar sinds kort heb ik een klein baantje naast mijn vrijwilligerswerk. Van te voren wilde ik zeker weten dat alles goed geregeld zou worden dus ik bellen met verschillende instanties. Oa mijn pensioenfonds want ik krijg een kleine aanvulling op mijn uitkering en ze betalen mijn pensioen door.
Daar zeiden ze dat de regels zus en zo zijn en dat ik even met UWV moest bellen om te vragen hoe zij dat dan regelen.
Die miep van het callcenter wist zeker dat het niet zo was. Ik zei; het gaat wel om mijn inkomen. Weet u dat echt 100% zeker, of kan ik beter even met iemand spreken die daar echt over gaat. Nee, ze wist het echt zeker. Ik zei: ik heb er toch wel mijn twijfels bij of uw informatie klopt (vaker met het bijltje gehakt) dus ik wil toch wel door iemand van die afdeling spreken.
Later werd ik teruggebeld en had die callcentermiep dus idd onzin gekletst… lekker dan.
SuzyQFive
05-04-2022 om 16:09
Ik erger me echt dood aan mijn stiefzoon (15,5) . Die heeft lichte griep maar doet alsof ie doodgaat. Zegt geen boe of bah en verpest de hele sfeer in huis. Zijn zusje (9), die ook ziek is, zei op een gegeven moment: ik ben veel ziekerder dan jij maar ik kan ten minste nog normaal doen. Wat ben jij een aansteller zeg 😬🤣.
Ik zal het nooit tegen hem zeggen hoor maar pff, ben blij dat ie even boven is.
En daarmee ook even verder klagen als stiefmoeder 🤪. Ik was het weekend in Londen met mijn oudste dochter (20) en heb voor alle kinderen (7 andere, bio en stief) een kleinigheidje meegenomen. Een pen met daaraan een Londen-bedeltje (bus, taxi, towerbridge enz). Jongste stiefdochter bedankt vriendelijk, stiefzoon ook min of meer (zie hierboven 😬) die waren er blij mee en oudste stiefdochter (12) is het weer te min… Gelukkig had ik er al rekening mee gehouden maar toch is het een teleurstelling.
_Arianna_
05-04-2022 om 16:13
Daarom vraag ik altijd waar ik het terug kan lezen, zodat ik zeker weet dat het klopt wat ze zeggen.
En dan verbaas ik me niet als ze beweren dat dat niet op de site terug te vinden is.
TanSwallow86
05-04-2022 om 16:14
HarleyQuin schreef op 05-04-2022 om 15:02:
Er word hier aan de overkant 2 bomen gesnoeid, zijn al vanaf vanochtend bezig. Geluid van die zaag gaat door merg en been. Heb nu dus ook hoofdpijn van dat geluid.
Ze zijn eindelijk klaar met snoeien. Wat een pokke herrie.
RoosOpJeHoed
05-04-2022 om 16:18
Aan DPD. Ze sturen een bericht met live-tracking en daar staat alleen 'je pakket is onderweg'. Geen tijdsindicatie. Handig.
stokstaart
05-04-2022 om 16:48
SuzyQFive schreef op 05-04-2022 om 15:56:
Belastingtelefoon is net als het callcenter van UWV… of DUO…
Ooh, de UWV. Don't get me started about them!!!! 
Netherfield
05-04-2022 om 17:39
Voor al die instanties moeten gewoon de balies terugkomen waar je heen kan met al je papieren en waar iemand achter staat die er minstens 10 jaar werkt.
Pejeka1
05-04-2022 om 18:06
Netherfield schreef op 05-04-2022 om 17:39:
Voor al die instanties moeten gewoon de balies terugkomen waar je heen kan met al je papieren en waar iemand achter staat die er minstens 10 jaar werkt.
Met je eens, maar dat bestaat niet meer. Alleen nog maar callcenters waar je eindeloos in de wacht staat en dan iemand aan de lijn krijgt die hooguit een script van het computerscherm kan aflezen, maar inhoudelijk niks kan beantwoorden, ook niet kan doorverbinden naar iemand die het wél weet, en waar je dus geen slag wijzer wordt.
redbulletje
05-04-2022 om 18:11
En veel bedrijven wensen ook niet via mail antwoord te geven en via telefoon idd vaak van kastje naar muur en niks zwart op wit.
Pejeka1
05-04-2022 om 19:06
redbulletje schreef op 05-04-2022 om 18:11:
En veel bedrijven wensen ook niet via mail antwoord te geven en via telefoon idd vaak van kastje naar muur en niks zwart op wit.
Het ergste vind ik nog: bel je ergens naartoe, krijg je zo'n bandje: Om u béter van dienst te kunnen zijn (yeah right) volgt nu een keuzemenu. Maar eerst moet je dan nog twee minuten luisteren naar ingeblikte stemmen dat gesprekken kunnen worden opgenomen voor trainings- en verificatiedoeleinden, natuurlijk om óns beter van dienst te kunnen zijn, vervolgens krijg je dan een eindeloos verhaal waarin de website van de desbetreffende instantie wordt aangeprezen (jaaaaah, ik weet dat jullie een website hebben, maar daar kom ik niet verder), en uiteindelijk krijg je dan een bandje: "Het is momenteel érg druk, de wachttijden zijn langer dan normaal"... Of, wat ik ook al heb meegemaakt, heb je je minuten lang door de menu's en bandjes heen geworsteld: Onze wachttijden zijn langer dan normaal, daarom verbreken wij NU de verbinding, probeert u het later nog eens"...
Om horendol van te worden.
Herfstappeltaart
05-04-2022 om 19:15
Waar ik me aan geërgerd heb? Aan het feit dat de rechter "de vrijheid van meningsuiting" zwaarder vond wegen dan het feit dat die Engel zijn voorwaarden tot vrijlating geschonden heeft.
Echt 
Pejeka1
05-04-2022 om 19:18
Herfstappeltaart schreef op 05-04-2022 om 19:15:
Waar ik me aan geërgerd heb? Aan het feit dat de rechter "de vrijheid van meningsuiting" zwaarder vond wegen dan het feit dat die Engel zijn voorwaarden tot vrijlating geschonden heeft.
Echt
Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt, maar vrijheid van meningsuiting (en daaraan gekoppeld de privacy) komt steeds meer onder druk te staan, en ik vind het dan ook wel weer positief dat in de rechtspraak dat recht, die vrijheid, zwaar meeweegt.
SuzyQFive
05-04-2022 om 19:20
Dat ik voor de twee verschillende scholen beide de webversie van Outlook moet gebruiken maar dat ze steeds door elkaar gaan lopen 😡. Zit er ineens mail van de ene school door de mail van de andere school. Hoe dan!
Herfstappeltaart
05-04-2022 om 19:23
Pejeka1 schreef op 05-04-2022 om 19:18:
[..]
Ik kan me voorstellen dat je er zo over denkt, maar vrijheid van meningsuiting (en daaraan gekoppeld de privacy) komt steeds meer onder druk te staan, en ik vind het dan ook wel weer positief dat in de rechtspraak dat recht, die vrijheid, zwaar meeweegt.
Dat het zwaar meeweegt vind ik ook helemaal in orde, maar de voorwaarde tot vrijlating gewoon aan de kant schuiven (Engel) en dat beloond zien worden door de rechter vind ik echt niet goed.
MidasWolf
05-04-2022 om 19:25
Peen schreef op 05-04-2022 om 13:15:
[..]
Zielig he! Mijn kat kruipt altijd plat op zijn buik helemaal in mij weg. Soms is het idd nodig, niks aan te doen.
Herkenbaar dit. Na de behandeling de kat zien opknappen maakt het helemaal weer goed