Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
ProfitableMantis53
31-03-2022 om 12:14
Moxxie schreef op 31-03-2022 om 11:43:
Sneeuw moet gewoon midden in de winter vallen, net als vroeger.
Al valt het midden in de winter, dan nog staat het land op zijn kop. In Zwitserland (bijv.) lachen ze ons gewoon uit.
SuzyQFive
31-03-2022 om 16:53
Aprilletje zoet geeft nog wel eens een witte hoed. Paar jaar geleden hebben we zelfs in mei nog sneeuw gehad… IJheiligen is ook pas 17 mei.
CavernousSanddollar80
31-03-2022 om 17:26
Aan een oude man in de AH.
Onze AH heeft een drietal winkelwagens voor oude mensen en voor fysiek beperkten. Dan hoef je niet zo diep te bukken. Ik was vandaag met mijn moeder bij de AH. Zij is oud(er) en ik heb een aandoening waarbij bukken niet echt prettig is. Wij hadden dus allebei zo'n wagen.
Komen er een man met zijn vrouw, beiden ouder dan mijn moeder, naar ons toe, trekken de wagen van mijn moeder uit haar handen en zeggen: jullie zijn jong, jullie kunnen ook wel een gewone wagen. En weg was hij.
Nu wil ik best die wagen afstaan, maar vraag het normaal. Mijn moeder is ook op leeftijd. En aan mij zie je niks, maar ik heb wel wat. Ik loop niet voor mijn lol met zo'n wagen.
Maar ik erger me dus dood aan dit soort oudere mensen. Die denken dat ze alles kunnen maken omdat ze oud zijn. Dat de hele wereld om hen draait omdat ze oud zijn.
Heel onhebbelijk. En gewoon asociaal gedrag.
Apiejapie
31-03-2022 om 17:35
Helena71 schreef op 31-03-2022 om 17:26:
Aan een oude man in de AH.
Onze AH heeft een drietal winkelwagens voor oude mensen en voor fysiek beperkten. Dan hoef je niet zo diep te bukken. Ik was vandaag met mijn moeder bij de AH. Zij is oud(er) en ik heb een aandoening waarbij bukken niet echt prettig is. Wij hadden dus allebei zo'n wagen.
Komen er een man met zijn vrouw, beiden ouder dan mijn moeder, naar ons toe, trekken de wagen van mijn moeder uit haar handen en zeggen: jullie zijn jong, jullie kunnen ook wel een gewone wagen. En weg was hij.
Nu wil ik best die wagen afstaan, maar vraag het normaal. Mijn moeder is ook op leeftijd. En aan mij zie je niks, maar ik heb wel wat. Ik loop niet voor mijn lol met zo'n wagen.
Maar ik erger me dus dood aan dit soort oudere mensen. Die denken dat ze alles kunnen maken omdat ze oud zijn. Dat de hele wereld om hen draait omdat ze oud zijn.
Heel onhebbelijk. En gewoon asociaal gedrag.
Heel herkenbaar wat je schrijft. Alle nare, absurde, vreemde, kansloze opmerkingen die ik krijg vanwege mijn handicap komen voor ruim 95% van ouderen. Ze vinden jeugd vaak asociaal maar mijn ervaring is juist anders. Jeugd weet vaak wél aan te voelen welke opmerkingen wel of niet gepast zijn en vinden meestal ook niet dat ze alles maar mogen roepen. Met ouderen heb ik daarmee anderen ervaringen. Hoewel laatst ook iets heel liefs meegemaakt met ouder echtpaar hier in de straat.
Dolfje
31-03-2022 om 18:06
Hier zou om 16:00 een bedrijf komen( was eigenlijk morgen en belden gisteren zelf om vandaag te komen) om onze keuken af te breken. Tegen 17:00 nog niks dus man bellen en ze komen wel maar wat later. Nu zijn ze als het goed is tegen 19:00 hier..
Flapje
31-03-2022 om 18:51
Dat Post NL het bezorgen van mijn bestelling nu al voor de 3e dag op rij heeft uitgesteld ![]()
CavernousSanddollar80
31-03-2022 om 19:35
Apiejapie schreef op 31-03-2022 om 17:35:
[..]
Heel herkenbaar wat je schrijft. Alle nare, absurde, vreemde, kansloze opmerkingen die ik krijg vanwege mijn handicap komen voor ruim 95% van ouderen. Ze vinden jeugd vaak asociaal maar mijn ervaring is juist anders. Jeugd weet vaak wél aan te voelen welke opmerkingen wel of niet gepast zijn en vinden meestal ook niet dat ze alles maar mogen roepen. Met ouderen heb ik daarmee anderen ervaringen. Hoewel laatst ook iets heel liefs meegemaakt met ouder echtpaar hier in de straat.
Ik scheer ook zeker niet alle ouderen over 1 kam. Maar sommige zijn gewoon echt niet ok.
En verder herkenbaar wat je schrijft.
Auwereel
31-03-2022 om 20:45
O ja, dat was de reden dat ik niet meer bij die webshop bestelde. Ze hadden een hele goede aanbieding, maar ze gebruiken ook DPD voor verzending. Het pakket zou tussen kwart voor vier en kwart voor vijf arriveren, maar nu is het kwart voor negen en het is er nog niet. En als het uitloopt vind ik niet erg, ik ben toch thuis, maar laten het even weten!
Auwereel
31-03-2022 om 21:18
OK, ze leveren niet meer, ze moesten het terugbrengen naar het depot omdat "mijn gegebouw gesloten was"?????? Ik heb gewoon een huis en ik ben thuis, lieve help wat een rare reden!
SuzyQFive
31-03-2022 om 22:32
Apiejapie schreef op 31-03-2022 om 17:35:
[..]
Het gevoel voor decorum verdwijnt volledig als je ouder wordt blijkbaar…
Als je in je rolstoel al niet aangesproken wordt als klein kind, alsof je achterlijk bent…
SuzyQFive
31-03-2022 om 22:36
Ik heb blijkbaar een bijzondere, zeldzaam voorkomende migraine-aanval die volgens de neuroloog ook wel eens een paar weken kan duren 😭. Morgen ga ik een weekend weg. Lekker dan!
Nou, ik stort na het weekend wel in dan!
Rondstruiner
01-04-2022 om 06:22
Dat ik niet durf te fietsen omdat ik bang ben dat het glad is, en daarom straks eerst naar de bushalte moet lopen, dan dus met de bus, dan met de trein en dan nog met de tram moet.
rooiekater
01-04-2022 om 06:22
Waarom wil de pleaser in mij toch naar een verjaardag morgen morgen van een kind? Terwijl ik al 2 dageb zit te wachten op antwoord van de ouders op mijn vraag wat de cado wensen zijn?
SophisticatedCaribou75
01-04-2022 om 06:41
rooiekater schreef op 01-04-2022 om 06:22:
Waarom wil de pleaser in mij toch naar een verjaardag morgen morgen van een kind? Terwijl ik al 2 dageb zit te wachten op antwoord van de ouders op mijn vraag wat de cado wensen zijn?
Misschien omdat je denkt aan het kind en minder aan de ouders? Wel onaardig dat ze niet reageren trouwens.
Regendrup.
01-04-2022 om 06:48
SuzyQFive schreef op 31-03-2022 om 22:36:
Ik heb blijkbaar een bijzondere, zeldzaam voorkomende migraine-aanval die volgens de neuroloog ook wel eens een paar weken kan duren 😭. Morgen ga ik een weekend weg. Lekker dan!
Nou, ik stort na het weekend wel in dan!
Oh nee wat klote!! Ik hoop dat je het weekend nog enigszins fijn doorkomt. Sterkte