Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mama-Inge schreef op 07-02-2022 om 09:05:

Dat kind jarig is en dat er helemaal niemand van de familie ook maar moeite doet om langs te komen
Of iets te laten horen

Van harte gefeliciteerd met je kind! 🥳🎁🍰

Toen zoon jarig was, heeft hij ook niets gehoord van mijn schoonouders. Dat heeft hem toen echt gekwetst. Ik hoop dat je kind er niet teveel last van heeft en jullie met elkaar een leuke dag hebben!

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

07-02-2022 om 09:13

Schemerlampje schreef op 07-02-2022 om 09:11:

[..]

Van harte gefeliciteerd met je kind! 🥳🎁🍰

Toen zoon jarig was, heeft hij ook niets gehoord van mijn schoonouders. Dat heeft hem toen echt gekwetst. Ik hoop dat je kind er niet teveel last van heeft en jullie met elkaar een leuke dag hebben!

Jij ook nog van harte met je zoon! En een knuffel voor jou en je zoon dat hij niet van iedereen de verdiende aandacht kreeg. 

noas_1993 schreef op 07-02-2022 om 09:07:

Aan het bedrijf wat vandaag brandmelders komt installeren.
''We komen tussen 8 en 10'' 's ochtends.
Noem me een zeikerd, maar ik zit dan echt niet lekker en durf zelfs niet volledig op te gaan in m'n werk.

Geef gewoon een tijdsbestek van een uur of halfuur..
En om het nog erger te maken moet ik ook nog eens naar de wc voor nummer 2..

ik had laatst een bedrijf dat een nieuwe cv-ketel zou komen plaatsen, ze zouden bezig zijn van 7.30 tot 16.00 uur. Achteraf gezien is dat rijkelijk veel uren, maar ik had daar niets achter gezocht. Tot ze er om 9.30 nog niet waren (en ik zat al te 'wachten' vanaf 7.30 helemaal aangekleed en al uiteraard, dus om 7.00 opgestaan) en ja, dan ga ik wel wat rommelen in huis, maar onbewust wacht je toch. Om 10.00 ben ik naar dat bedrijf gaan bellen wat er aan de hand was. Zeggen ze doodleuk, oh ze komen rond 12.00 uur, jij bent nummer 2 van de dag. Nou jaaaa, ik heb wel verteld hoe belachelijk ik dat vond, dat ik al vanaf 7.30 klaar zat, waarom zeggen ze dat dan. Nou, was hun uitleg, als nummer 1 ineens afbelt, dan kunnen ze meteen naar nummer 2. Ik kon niet ophouden met de discussie aan te gaan en te vertellen hoe belachelijk dat was, maar ja die arme jongen aan de telefoon kon er natuurlijk ook niet veel aan doen. 

niet_rechts schreef op 07-02-2022 om 09:07:

[..]

Gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon/ dochter!

En verdrietig dat je familie zo weinig belangstelling toont.

Bedankt, Ik vind het sneu voor zoon.          Elk jaar weer geen visite van opa's en oma's, ooms en tantes, neven.                   We hebben lieve vrienden en hun kinderen zijn ook vriendjes van onze jongens, meestal komen zij wel langs, maar die kinderen zijn vorige week positief getest, dus dat wordt ook nog afwachten

Mama-Inge schreef op 07-02-2022 om 09:16:

[..]

Bedankt, Ik vind het sneu voor zoon. Elk jaar weer geen visite van opa's en oma's, ooms en tantes, neven. We hebben lieve vrienden en hun kinderen zijn ook vriendjes van onze jongens, meestal komen zij wel langs, maar die kinderen zijn vorige week positief getest, dus dat wordt ook nog afwachten

Wat sneu voor hem.

Maar hartelijk Gefeliciteerd met je zoo 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

07-02-2022 om 09:25

Mama-Inge schreef op 07-02-2022 om 09:16:

[..]

Bedankt, Ik vind het sneu voor zoon. Elk jaar weer geen visite van opa's en oma's, ooms en tantes, neven. We hebben lieve vrienden en hun kinderen zijn ook vriendjes van onze jongens, meestal komen zij wel langs, maar die kinderen zijn vorige week positief getest, dus dat wordt ook nog afwachten

Niet leuk voor je zoon inderdaad. En zo te horen is hij is genoeg om het mee te krijgen. Hoe moeilijk ook, probeer je te richten op wie er wel zijn en maak er een vrolijke dag van. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. 

Wobbelkont schreef op 06-02-2022 om 22:21:

Vandaag verschrikkelijke “gasten” gehad. Wij hebben een buitenlands meisje in de bediening - woont net 9 maanden in Nederland, komt uit een Oost-Europees land - en spreekt dus nog voornamelijk Engels. Nederlands verstaan gaat wel steeds beter, alleen spreken is erg moeilijk. Vertellen ze haar gewoon recht in haar gezicht dat ze ondertussen wel beter Nederlands had kunnen praten. Manmanman, meiske in tranen, baas ontzettend boos op die gasten (die trouwens vaker komen, dus ik snap het ook echt niet). Gasten zeiden dat het wel een reden was voor hun om niet meer te komen. Baas zei dat ze dan ook maar beter niet meer moesten komen. Ohh ik kook nog steeds van binnen, stomme koeien

Ach wat sneu voor dat meisje.

Ik begrijp de ergenis van de gasten ook. Maar ik denk dan blijkbaar valt er niet aan Nederlands sprekend personeel te komen.

Bij de pizzeria ook allemaal buitenlandse koks. Hun Engels en mijn Engels is niet goed, dus behelpen. 

kerst schreef op 07-02-2022 om 10:29:

[..]

Ik begrijp de ergenis van de gasten ook. Maar ik denk dan blijkbaar valt er niet aan Nederlands sprekend personeel te komen.

Bij de pizzeria ook allemaal buitenlandse koks. Hun Engels en mijn Engels is niet goed, dus behelpen.

En als je Engels niet goed is, kun je dat ook altijd vriendelijk aangeven. De meeste plekken heb altijd wel één iemand die Nederlands kan.

Gefeliciteerd mama Inge! 

Wat sneu voor je kind… 

proficiat mama-inge!

kerst schreef op 07-02-2022 om 10:29:

[..]

Nouja, je eraan ergeren is 1 ding. Maar dat kan je vervolgens ook gewoon netjes kenbaar maken aan een andere medewerker.

Het ging niet persé om het Engels moeten praten, maar om het feit dat het meisje na +\- 9 maanden in Nederland nog geen vloeiend Nederlands spreekt (en daarbij zit ze gewoon op Nederlandse cursus). En dat je dat niet kunt begrijpen en op die manier uitspreekt tegen de desbetreffende persoon (heel onbeschoft).. Nee daar maak je geen vrienden mee.

Dat ik gisteren dacht dat ik me weer beter voelde, behalve wat hoesten. En me vandaag weer knap beroerd voel. Stomme Corona 😡

Wobbelkont schreef op 07-02-2022 om 14:32:

[..]

Nouja, je eraan ergeren is 1 ding. Maar dat kan je vervolgens ook gewoon netjes kenbaar maken aan een andere medewerker.

Het ging niet persé om het Engels moeten praten, maar om het feit dat het meisje na +\- 9 maanden in Nederland nog geen vloeiend Nederlands spreekt (en daarbij zit ze gewoon op Nederlandse cursus). En dat je dat niet kunt begrijpen en op die manier uitspreekt tegen de desbetreffende persoon (heel onbeschoft).. Nee daar maak je geen vrienden mee.

Als 't vaste gasten zijn zijn ze wellicht teleurgesteld over jullie personeelsbeleid? Een niet NLsprekende serveerster associeer ik met onpersoonlijke toeristenfuiken in grote steden. Geen reden om het meisje af te blaffen natuurlijk, maar wel om een andere keuze te maken de volgende keer dat je uit eten gaat. Het gaat immers niet alleen om 't voedsel maar ook om de beleving. Zeker met de stijgende prijzen in de horeca! 

Niet alleen vandaag, maar het hele weekend eigenlijk. Weekendje weg op vakantiepark en bij het zwembad waren er telkens 2 of meer mensen die werkelijk vastgeplakt zaten aan hun telefoon. In het water. En maar foto's en filmpjes maken. Geen enkele notie van andere mensen om zich heen die misschien niet willen dat hun kind op de telefoon van een vreemde staat, laat staan dat het op instagram oid gepost wordt. 

noas_1993 schreef op 07-02-2022 om 09:07:

Aan het bedrijf wat vandaag brandmelders komt installeren.
''We komen tussen 8 en 10'' 's ochtends.
Noem me een zeikerd, maar ik zit dan echt niet lekker en durf zelfs niet volledig op te gaan in m'n werk.

Geef gewoon een tijdsbestek van een uur of halfuur..
En om het nog erger te maken moet ik ook nog eens naar de wc voor nummer 2..

Het ergeren snap ik wel toch.
Een uur of halfuur is best wel krap wanneer het dan bij de eerste uitloopt heb je vervolgens een hele rij klanten met vertraging. Net als bij de dokter soms.

Dan lopen ze dat soms ook niet meer in.

Begrijp je wel dat het sowieso vervelend is dat soort onderhoud/klus afspraken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.