Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

@HarleyQuin Kan me goed voorstellen dat je dat zat bent. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

18-01-2022 om 20:31

Knuffel voor iedereen die er één kan gebruiken en een reuzeknuffel voor jou, HarleyQuin 

HarleyQuin schreef op 18-01-2022 om 20:19:

Ben mijn diabetes even helemaal zat. Ik wil gewoon 1 dagje, 1 dagje maar, meer vraag ik niet. Even geen diabetes, maar helaas kan en gaat dat niet. Ik baal zo dat ik mijn waardes maar niet stabiel krijg. Heb nu 3 jaar een insulinepomp en het werkt niet echt. Gisteren gesprek gehad met diabetesverpleegkundige en internist, naar alle waarschijnlijkheid ga ik weer terug naar 4x spuiten per dag. 1 voordeel ik mag de sensor blijven gebruiken, niet meer terug naar vingerprikken.

Balen dat je het niet stabiel krijgt. Welke pomp en sensor heb je?

TanSwallow86

TanSwallow86

18-01-2022 om 20:44

Schemerlampje schreef op 18-01-2022 om 20:42:

[..]

Balen dat je het niet stabiel krijgt. Welke pomp en sensor heb je?

Pomp is van Medtronic en sensor is freestyle libre 2

Lollypopje schreef op 18-01-2022 om 14:14:

[..]

Heb ik allang gedaan

Fysio, osteopaat, ergotherapie. Verder heb ik mentaal baat bij meditaties en nlp, maar als ik er doorheen zit en dat juist zou moeten doen, dan heb ik vaak ook geen vut die dingen te doen, wat niet heel handig is. Dus ik probeer nu in elk geval weer dagelijks te mediteren.

Dus ik doe wat ik kan aan revalidatie. Maar als je gewoon weer even heel veel pech hebt qua alles wat je revalidatie in de weg kan zitten, dan is dat gewoon best zuur.

Dus ik wilde vooral gewoon even klagen en mijn hart luchten. Dat helpt al de emoties een beetje los te laten

Ah sorry! Ik dacht dat je pas een paar maand long-covid had. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

18-01-2022 om 20:47

Ook voor jou een knuffel, lolly

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

18-01-2022 om 20:48

Elmie schreef op 18-01-2022 om 13:38:

Ik zit ook in de baalmodus. Vandaag besefte ik dat ik in mijn ogen weer niet goed genoeg ben of het niet goed genoeg doe in mijn ogen. Ik projecteer dat gevoel op de ander en denk dat de ander dat van mij vind (maar niet uit). Wanneer leer ik mezelf nou eens te nemen zoals ik ben 😞

Je bent hartstikke goed zoals je bent! Wees lief voor jezelf. Dat mag echt. 

SuzyQFive schreef op 18-01-2022 om 20:46:

[..]

Ah sorry! Ik dacht dat je pas een paar maand long-covid had.

Nope, ik ben dus mijn 9 maanden jubileum begin deze maand al gepasseerd. Dus vandaar dat het me ook af en toe aanvliegt.

@Niet_Rechts bedankt voor je knuffel 

HarleyQuin schreef op 18-01-2022 om 20:44:

[..]

Pomp is van Medtronic en sensor is freestyle libre 2

Zou je geen sensor kunnen krijgen die met de pomp communiceert? Dat zou voor jou wel voordelen kunnen hebben denk ik. Of mag je dat niet? Mijn dochter heeft de dexcom in combinatie met de Tandem. Wij zijn daar heel tevreden mee. En ik hoor ook goede verhalen over de medtronic in combinatie met de guardian sensor. Ik weet dat de sensoren lastig liggen, verzekeringstechnisch, voor volwassenen. Maar als je de internist meekrijgt?

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

18-01-2022 om 20:52

Schemerlampje schreef op 18-01-2022 om 20:49:

[..]

Zou je geen sensor kunnen krijgen die met de pomp communiceert? Dat zou voor jou wel voordelen kunnen hebben denk ik. Of mag je dat niet? Mijn dochter heeft de dexcom in combinatie met de Tandem. Wij zijn daar heel tevreden mee. En ik hoor ook goede verhalen over de medtronic in combinatie met de guardian sensor. Ik weet dat de sensoren lastig liggen, verzekeringstechnisch, voor volwassenen. Maar als je de internist meekrijgt?

Ik voel een crowdfunding voor HarleyQuin aankomen voor die sensor, want dit is geen doen natuurlijk. 

Lollypopje schreef op 18-01-2022 om 13:26:

dat ik zo verdomde klaar ben met mijn long covid.

Eind november 2 dagen lamlemdig van een virusje en mijn energie kreeg meteen een optater.
Sinds kerst slaap ik bagger, nog meer optaters.
3 dagen ziek en een week herstellen van mijn prik, boemboemboem, optater, optater, optater.

En inmiddels zit ik voor de derde keer in de fase dat ik vlink moet bijkomen na het doen van een klein afwasje. Eind november dacht ik nog dat ik rond deze tijd wel weer halve uurtjes kon gaan werken. En jep, zelfs naar een half uur per dag keek ik uit. Dat voelde als een overwinning.

Tegen iedereen beweer ik dat ik vast weer sprongen ga maken als ik weer goed ga slapen. Maar wanneer is dat? Normaliter helpt een korte periode elke 3 dagen een temazepam, om uit die vicieuze cirkel te komen. Maar nu merk ik er niks van.
En daarbij weet ik inmiddels ook niet meer of dat energiegebrek nog steeds door dat virusje komt, die prik of toch vooral die slechte nachten. Of dat het vooral weer een zware terugslag is.

En ik voel me kut en ben het zwaar zat en zou het liefst een potje zwaar gaan lopen janken, maar het kutte is. Daarvan moet ik dan ook een paar uur bijkomen terwijl ik al moe ben van de halve afwas die ik ner heb gedaan en ik vandaag ook nog fysio heb.

En normaal hou ik me groot, maar nu gooi ik het er gewoon allemaal even uit. Ik zit al 9 maanden thuis, iedereen verheugt zich op alles wat er open gaat en ik... Ik voel me kut, want het confronteert met alles dat ik niet kan. Alsof ik weer aan het begin sta 😡😭

En morgen ben ik vast weer mijn positieve zelf, maar vandaag gewoon even niet

Heb je hulp? Zodat je de boel de boel eens kunt laten en toch voor die wandeling kunt kiezen? 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

18-01-2022 om 20:58

HarleyQuin 

Wat is er toch een hoop verdriet en ellende bij veel mensen  .  Voor iedereen maar een 

TanSwallow86

TanSwallow86

18-01-2022 om 21:33

Schemerlampje schreef op 18-01-2022 om 20:49:

[..]

Zou je geen sensor kunnen krijgen die met de pomp communiceert? Dat zou voor jou wel voordelen kunnen hebben denk ik. Of mag je dat niet? Mijn dochter heeft de dexcom in combinatie met de Tandem. Wij zijn daar heel tevreden mee. En ik hoor ook goede verhalen over de medtronic in combinatie met de guardian sensor. Ik weet dat de sensoren lastig liggen, verzekeringstechnisch, voor volwassenen. Maar als je de internist meekrijgt?

Geen idee, volgens mij zijn die voor type 1. Ik heb type 2 diabetes.

Dit jaar word er beloten of ik een nieuwe pomp krijg, maar zo lang mijn waardes hoger zijn 97% en binnen de waardes maar 3% is krijg ik geen nieuwe pomp en eerlijk gezegt ben ik die pomp zat, maar om weer terug te gaan n naar spuiten. Ene kant van mij zegt graag weer spuiten, maar andere kant, liever niet. Maar dit schiet gewoon niet op. 

In april word de definitieve keuze gemaakt, omdat ik net ben begonnen met nieuwe pakket van alles en volgend pakket in april

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.