Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Auwereel
15-10-2021 om 22:44
Dank je... Het lastige is ook dat het de ene dag veel minder is dan de andere en dan denk ik, zie je wel, onzin! Als het wel weer knap gevoelig is, denk ik, 't gaat wel weer over. Maar eigenlijk zou het toch eens nader bekeken moeten worden...
SuzyQFive
15-10-2021 om 22:47
HAHA!wait..what schreef op 15-10-2021 om 22:16:
[..]
Ja inderdaad, ik denk altijd dat het bij mij vast niet zo erg is als bij een ander en bij de fysio werk ik keihard en geef ik alles om hem (en mezelf) te bewijzen dat het prima gaat. Maar dat daarna elke stap pijn doet en ik net al bijna kon huilen bij het idee dat ik weer aan de lijn 'moet' staan bij de sporten van m'n kinderen morgenochtend.. Dat is gewoon belachelijk
En bij mij is er een verklaring voor ook nog; ik heb een spierziekte en revalidatietraject afgerond. Dan zou je toch verwachten dat ik wel een keer beter weet 😅
Wat jou betreft.. Ik snap je aarzeling wel! Maar je bent niet voor niks met die klachten naar de huisarts gegaan. De eerste stap is al gezet! En als de klachten er nog steeds zijn, is het toch beter om het uit te laten zoeken.. Hoe langer je wacht, hoe meer twijfels en hoe lastiger het wordt! Maar ook doen wat goed voelt. In ieder geval veel succes 😘
Neem een opvouwbaar krukje of stoeltje mee, je kan jezelf wel stoer houden maar uiteindelijk ben je zelf diegene die het hard moet bezuren…
en ja, spreek uit ervaring 😬🤪
❤️
Smyle60
16-10-2021 om 18:41
Aan de zoveelste discussie kattenovelast versus honden. Mijn zorgvuldig bijgehouden grote tuin zit regelmatig bomvol kattenstront, echt, een hele emmer per week en dan heb ik het enkel over de voor- en zijtuin, de achtertuin komen ze niet want hond. En dan zeg je tegen de buren/mensen met die kutkatten (heb camera's hangen dus weet precies welke kutkatten het zijn) dat je niet gediend bent van die rotkatten in je tuin en dan komen ze weer met die bekende riedel van kattenmoetenbuitenkunnenlopenendatisdenatuurjegooitermaarwateroverheen, dom volk........
En dan krijg je meteen de opmerking: ja maar honden schijten op straat en zo......hallo trut, ik raap netjes altijd de stront van mijn hond op, hij mag niet tegen andermans' heg pissen, ik laat hem niet op een ander zijn terrein schijten en heb hem aan de lijn.
Weet je wat ook natuur is? dat ik die beesten ga aanpakken, ik heb nog een zooi muizenklemmen liggen, die kunnen prima precies onder de aarde waar die kutbeesten schijten. Satéprikkers ten spijt, die rotkatten kosten mij veel geld want mijn planten trekken die shit van die beesten niet. O, en ik hou ook van lelies.....
Heb het helemaal gehad met dat gedonder met die schijtfabrieken en vogel/egelmoordenaars in MIJN tuin.
Netherfield
17-10-2021 om 09:17
Dat het radionieuws het verschil niet weet tussen een missionaris en een zendeling.
SuzyQFive
17-10-2021 om 09:36
Smyle60 schreef op 16-10-2021 om 18:41:
Aan de zoveelste discussie kattenovelast versus honden. Mijn zorgvuldig bijgehouden grote tuin zit regelmatig bomvol kattenstront, echt, een hele emmer per week en dan heb ik het enkel over de voor- en zijtuin, de achtertuin komen ze niet want hond. En dan zeg je tegen de buren/mensen met die kutkatten (heb camera's hangen dus weet precies welke kutkatten het zijn) dat je niet gediend bent van die rotkatten in je tuin en dan komen ze weer met die bekende riedel van kattenmoetenbuitenkunnenlopenendatisdenatuurjegooitermaarwateroverheen, dom volk........
En dan krijg je meteen de opmerking: ja maar honden schijten op straat en zo......hallo trut, ik raap netjes altijd de stront van mijn hond op, hij mag niet tegen andermans' heg pissen, ik laat hem niet op een ander zijn terrein schijten en heb hem aan de lijn.
Weet je wat ook natuur is? dat ik die beesten ga aanpakken, ik heb nog een zooi muizenklemmen liggen, die kunnen prima precies onder de aarde waar die kutbeesten schijten. Satéprikkers ten spijt, die rotkatten kosten mij veel geld want mijn planten trekken die shit van die beesten niet. O, en ik hou ook van lelies.....![]()
Heb het helemaal gehad met dat gedonder met die schijtfabrieken en vogel/egelmoordenaars in MIJN tuin.
Zet een draadje schrikdraad om je tuin… en de stront juist niet weghalen, want katten hebben een grote hekel aan een vieze kattenbak 😉
Apiejapie
17-10-2021 om 09:43
SuzyQFive schreef op 17-10-2021 om 09:36:
[..]
Zet een draadje schrikdraad om je tuin… en de stront juist niet weghalen, want katten hebben een grote hekel aan een vieze kattenbak 😉
Toch te zot dat je, om dieren van een ander weg te houden, je zelf spullen aan zou moeten schaffen en werk moet doen. Dat mensen op hun eigen dieren letten!
Inclusief honden hoor. Houd honden aan de riem als ze niet bij te blijven/direct naar je toe komen als je ze roept. Van de week nog zo'n agressief keffertje dat in de vacht van mijn hond hangt. En baas die er een beetje bij staat te kijken. Ik zit in een rolstoel, wat denk je dan, dat ik de kracht heb om jouw hond uit de vacht van mijn hond te plukken. Voed je hond op! En anders sowieso bij je houden.
Gelukkig hier geen katten in de tuin. En vind ik de meeste honden erg leuk.
SuzyQFive
17-10-2021 om 09:45
Netherfield schreef op 17-10-2021 om 09:17:
Dat het radionieuws het verschil niet weet tussen een missionaris en een zendeling.
In feite is er ook niet veel verschil behalve katholiek of protestants. In elk ander land heet het gewoon missionaris. NL is het enige land waar het onderscheid gemaakt wordt.
majorette2005
17-10-2021 om 09:56
Smyle60 schreef op 16-10-2021 om 18:41:
Weet je wat ook natuur is? dat ik die beesten ga aanpakken, ik heb nog een zooi muizenklemmen liggen, die kunnen prima precies onder de aarde waar die kutbeesten schijten. Satéprikkers ten spijt, die rotkatten kosten mij veel geld want mijn planten trekken die shit van die beesten niet. O, en ik hou ook van lelies.....![]()
Dit slaat nergens op, die dieren kunnen er niets aan doen. Je zou het bij mijn dieren niet hoeven te flikken.
En toevoeging, ik heb 3 katten die nooit buiten komen. Ik snap echt niet hoe je dit dieren aan kunt doen.
rionyriony
17-10-2021 om 10:09
Ik had vroeger ook de pest aan katten. Ze kwamen op ons dakterras; was een heel erg geliefde kattenplek.
En dan stond ik met mijn waterpistool klaar. Maar ze waren zó weer terug. En de buren werden dan razend op mij. En ik steeds bozer op die katten. Ze pisten alles vies en stinkend waarop je wou gaan liggen zonnen. Je kon je zonnebed niet laten staan of er lag zo'n kat op. Wat een stank daar.
Apiejapie
17-10-2021 om 10:12
majorette2005 schreef op 17-10-2021 om 09:56:
[..]
Dit slaat nergens op, die dieren kunnen er niets aan doen. Je zou het bij mijn dieren niet hoeven te flikken.
En toevoeging, ik heb 3 katten die nooit buiten komen. Ik snap echt niet hoe je dit dieren aan kunt doen.
Zoals ik het dikgedrukte stukje lees is het sarcasme, uiting van irritatie. Heb niet het idee dat ze dat serieus bedoelt. Tenminste, dat hoop ik.
rionyriony
17-10-2021 om 10:18
Klein ergernisje vandaag: ik had vorig jaar een navulpak stanleymesjes gekocht, en nu had ik er een nodig en ik had geen idee hoe ik ze uit hun beschermende houder kon krijgen. Na het houdertje zorgvuldig onderzocht te hebben op knopjes, lipjes of plekken waar ik een munt in kon zetten en dan draaien verloor ik mijn geduld en kwam er een bijtel en tang aan te pas. Tenslotte vloog hij in drie stukken door de kamer en kon ik er een uithalen. Ze zaten aan elkaar gekleefd door middel van een stinkende vetlaag. Nu stinkt de hele la waar ze in liggen. Na drie keer handenwassen is de vieze lucht nog steeds niet van mijn vingers af.
Fidodido
17-10-2021 om 10:32
Dat er blijkbaar ‘praatpaal’ op mijn hoofd staat. Zelfs in de winkel begint een wild vreemde tegen me aan te praten en dr ellende uit te storten. Nadat ik weg liep maar haar een gangpad verder weer tegen kwam, ging ze gewoon verder met dr verhaal of ik haar al jaren ken
redbulletje
17-10-2021 om 10:56
Waarom zijn de Indische gehaktballetjes ineens uit het assortiment van zowel Jumbo als Ah? Dáár erger ik me aan!
Rogue
17-10-2021 om 11:19
aan de marrathon die nu bezig is en het halve OV omleidt/plat legt
aan weg werkzaamheden op mijn route voor vandaag en mijn kat die schijt vervelend is