Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Alle fietsers tegelijk groen hebben ze ook in Rotterdam. De eerste poging liep slecht af, maar bij een andere kruising schijnt het wel te werken.
https://www.ad.nl/rotterdam/experiment-tegelijk-groen-voor-fietsers-direct-gestaakt~a924f059/
https://www.verkeersnet.nl/fiets/26502/alle-fietsers-tegelijk-groen-proef-in-rotterdam-geslaagd/
Maar dan nog moet het goed toegepast worden, alleen maar "tegelijk groen" leidt tot langere wachttijden, dus ook vaker groen per cyclus.

Ik zit te studeren en merk dat het echt een stuk meer moeite kost dan toen ik 20 was. Zo confronterend!

ook een fiets ergernis: toeristen op de fiets is mijn NUMMER 1 ergernis ja allemaal leuk en aardig dat je NL op de fiets wilt ontdekken maar ga dat lekker in het Amsterdamse bos doen of de veluwe waar niemand last van je hebt! 
kunnen fietsen is niet genoeg in Amsterdam je moet weten hoe je moet fietsen! 

2de zijn ''zondags'' fietsers een beetje tempo op de weg en anders maar ergens waar je ingehaald kan worden of ook op de veluwe 

Wij hebben een pup van nu 3,5 maand. Doet  het hartstikke goed, op alleen blijven na. Nu hoeft ze dat zelden, want in verband met corona en de maatregelen, is hier eigenlijk altijd iemand thuis. Maar ja, het beestje moet het toch leren.  Dus ik doe af en toe een poging. Zo ook vandaag.  Poging 1: binnen 3 seconden staat dochter beneden.  Goed, ik wacht wel tot ze weg is,  ze moest gaan sporten.  Daarna poging 2. Ik weer naar de garage, hond opvoeden en was vouwen is een prima combinatie.  

Ik pak de eerste handdoek: DING DONG!! Deurbel.  Collecte. Ik geef  die persoon wat geld en ja hoor, mijn telefoon begint te jengelen in de woonkamer. Ik negeer verder alles, pup blijft rustig, komt mijn man de trap afgestierd: de deurbel ging! Ja! 5 minuten geleden! Denk je dat er nu nog iemand staat?!  Laat maar weer zitten,  ik kijk na het weekend wel of het wil gaan lukken...

Er zijn gewoon teveel mensen in dit huis,  en af en toe word ik daar gewoon stapelgek van 

Ik kreeg een brief van Artsen zonder Grenzen, deze keer maak ik hem open en inderdaad een verzoek om wat geld over te maken voor Oekraïne. Ik volg eigenlijk niet meer wat daar gebeurt maar ik wil best wat geld storten - je geld wordt toch in een noodvaart minder waard - dus waarom niet. Sparen heeft toch geen zin.

Maar het probleem is dat je je betalingskenmerk moet vermelden en ik weet niet als ik dat zonder doe, of ze wel weten dat het voor Oekraine is en niet voor een nieuw bureau of zo.

Vermelding van mijn nummer zou ze het idee geven dat het zinvol is geweest me te bestoken met brieven en dat gun ik ze niet (klinkt wat vijandig toegegeven).

Dus ik probeer het via hun website maar ook daar moet je je naam en adres geven.

Dus dan maar niet. Waarom doen ze toch zo stom? Ik geef het maar aan 555 dan.

Giro555 heeft het inderdaad beter voor elkaar.

SuzyQFive schreef op 25-03-2022 om 14:07:

[..]

Daar hebben we hier in Groningen gelukkig minder last van. Maar wij hebben hier al heel lang het ‘tegelijk groen’ concept 😬. Veel mensen die hier niet vandaan komen schrikken zich een hoedje als ineens van alle kanten fietsers het kruispunt oversteken. Er zijn hier ook verkeerslichten die sneller groen voor fietsers geven bij slecht weer.

Dat tegelijk groen voor fietsers op kruispunten schijnt alleen in Groningen goed te werken. In Amsterdam hebben ze het geprobeerd maar had veel botsingen tussen fietsers tot gevolg, dus daar hebben ze het weer afgeschaft. In Groningen gaat het bijna altijd goed. Wel merk je het als in september de nieuwe studenten er aan moeten wennen…

Netherfield schreef op 25-03-2022 om 23:55:

[..]

Dat tegelijk groen voor fietsers op kruispunten schijnt alleen in Groningen goed te werken. In Amsterdam hebben ze het geprobeerd maar had veel botsingen tussen fietsers tot gevolg, dus daar hebben ze het weer afgeschaft. In Groningen gaat het bijna altijd goed. Wel merk je het als in september de nieuwe studenten er aan moeten wennen…

Klopt inderdaad, het is hier ingevoerd toen het nog een stuk rustiger was dan nu dus inwoners zijn er ook min of meer mee opgegroeid.  En nieuwe studenten valt nog wel mee maar vooral buitenlandse toeristen/studenten die hebben er veel moeite mee. 

Netherfield schreef op 25-03-2022 om 23:55:

[..]

We hebben dat in Amsterdam ook nog hoor, ik weet in ieder geval van één kruising waar alle fietsers tegelijk groen krijgen, bij de Berlagebrug. Waar is dat dan ook nog geprobeerd en mislukt dacht jij? 

Voor mij werkt het alleen als ik er al sta te wachten, maar als je bijvoorbeeld aan komt fietsen en je hebt al groen vind ik het een enorme chaos en wacht ik liever. Ik las in dat artikel dat de gewone voorrangsregels niet gelden en dat rechts geen voorrang heeft, maar dat verzinnen ze volgens mij zelf. Maar met fietsers onderling gaat voorrang altijd wat meer intuïtief vind ik.

Ik ben geen fan van het alle fietsers tegelijk groen in de spits ieder geval.

Aan het feit dat ik nu alweer sinds voor 7 uur wakker ben ondanks later naar bed gaan dan doordeweeks.

Irritant dat vroeg wakker worden, 6 uur werd ik wakker. Op geschikt uit een droom dat ik absoluut niet met m'n vader wilde trouwen. Had de jurk al aan 
Verder erger ik me dat ik graag iets leuks wil doen, maar er geen zin / geen energie voor heb. Lekker tegenstrijdig. Oh en dat de sauna zo duur is geworden. 
Mis m'n kinderen, die zijn bij ex, soms kan ik van m'n tijd genieten, maar het zit er nu niet zo in. 

JtM

JtM

26-03-2022 om 10:52 Topicstarter

Hond heeft een beginnende blaasontsteking en daardoor in haar mand geplast. Zielig voor haar, want ze kan er niks aan doen. Maar nu moet ik die vieze stinkende mand uit elkaar halen om uit te wassen. Zie ik net ook nog dat het kussen waar ze op ligt ook wel aan vervanging toe is... én kan ik straks de wasmachine ook nog schoonmaken als haar mand is uitgewassen want daar zitten natuurlijk haren in.
Toevallig had ik gisteren de wasmachine op een reinigend programma gezet, maarja dat kan dus straks nog een keer

Net meteen maar naar de DA gereden, die heeft urine onderzocht en medicatie meegegeven.

ahhh sneu voor je hond JtM hopelijk slaat de medicatie snel aan!

Wat irritant dat ik altijd de verkeerde mosterd koop! Nu heb ik weer een pot waar bijna alleen maar mosterdzaadjes inzitten met een miniem beetje saus 🤬.

Aan het feit dat mijn supermarkt om de haverklap de indeling van de schappen verandert en dat dan opeens producten die je regelmaat gebruikt, "uit het assortiment" blijken te zijn omdat ze plaats hebben moeten maken voor andere producten. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.