Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Auwereel
24-03-2022 om 20:10
Pejeka1 schreef op 24-03-2022 om 17:04:
Ouders die in het verkeer het slechte voorbeeld geven. Onlangs een moeder met een kleuter, wachten bij het voetgangerslicht. Het licht staat nog op rood, loopt moeder door en trekt het kind mee, kind roept nog "maar het staat nog op rood"... Waarop de moeder zegt: "jamaar, er komt niks aan, dus dan mag het". Dan denk ik: stel dat dat kind straks alleen onderweg is en door rood loopt en aangereden wordt, dan is die ouder waarschijnlijk (en begrijpelijk) helemaal over de rooie, maar aan de andere kant heb je het je kind wél zelf aangeleerd om door rood te gaan.
[...]
Ik erger me dan ook nog eens aan de verkeersregeling, die voor zoveel onnodige wachttijd zorgt voor voetgangers.
noas_1993
25-03-2022 om 08:42
Dat er gister iemand snot en snotverkouden langs is geweest.
Gister nog een negatieve zelftest, vandaag positief!
Van een thuisbegeleider mag je toch wel oplettendheid verwachten!?
Blijf gewoon thuis als je zo verkouden bent..
Apiejapie
25-03-2022 om 08:56
noas_1993 schreef op 25-03-2022 om 08:42:
Ik weet het niet. Als hij/zij negatief testte, dan vind ik het niet vreemd dat afspraak door ging.
AggressiveReindeer87
25-03-2022 om 09:33
+1, door zo'n figuur (geen thuisbegeleider maar ik ben toch aangestoken door iemand...) zit ik nu dus ook met de gebakken peren, terwijl ik 2 jaar zo voorzichtig ben geweest en me zo goed aan alle regels gehouden heb... Zou toch schelen als iedereen dat zou doen.
Ok ik ben niet doodziek maar wel grieperig en dat gaat wel weer over maar leuk is anders..
Beterschap!
SuzyQFive
25-03-2022 om 09:47
Volgens mij voelt het voor veel mensen veiliger om hun auto of fiets vlakbij een andere neer te zetten. Minder kans op vandalisme.
Poezie
25-03-2022 om 10:03
SuzyQFive schreef op 25-03-2022 om 09:47:
Volgens mij voelt het voor veel mensen veiliger om hun auto of fiets vlakbij een andere neer te zetten. Minder kans op vandalisme.
Ik zet mijn fiets idd meestal wel bij mooiere fietsen in de buurt zodat ze de mijne minder snel meenemen.
_Anoniem_
25-03-2022 om 10:13
Poezie schreef op 25-03-2022 om 10:03:
[..]
Ik zet mijn fiets idd meestal wel bij mooiere fietsen in de buurt zodat ze de mijne minder snel meenemen.
Mijn collega wilde een keer wegfietsen, bleek dat iemand anders zijn/haar fiets aan de hare had vastgezet! (zal wel per abuis zijn) maar toch, dan kan je dus niet meer weg 😤
duizel
25-03-2022 om 11:47
Ik snap jou, denk echter dat de thuisbegeleider min of meer verplicht is om te werken met een negatieve zelftest. Ik zit in een werkveld wat hierop lijkt (ook ambulante hulpverlening)en wij hebben hier wel eens discussies over met onze leidinggevende. Wij pleiten voor cliënten inlichten en zelf keuze laten maken. Probleem is dat de gemeente niet betaald als er geen huisbezoek is.
Maar ben het dus met jou eens
Poezie
25-03-2022 om 11:59
_Anoniem_ schreef op 25-03-2022 om 10:13:
[..]
Mijn collega wilde een keer wegfietsen, bleek dat iemand anders zijn/haar fiets aan de hare had vastgezet! (zal wel per abuis zijn) maar toch, dan kan je dus niet meer weg 😤
😂 nou, dat was ik niet hoor!
Pejeka1
25-03-2022 om 12:04
Auwereel schreef op 24-03-2022 om 20:10:
[..]
Ik erger me dan ook nog eens aan de verkeersregeling, die voor zoveel onnodige wachttijd zorgt voor voetgangers.
Met je eens, ook voor fietsers trouwens. En aan het feit dat die lichten maar een halve seconde op groen staan, dus als je 10 meter verderop aan komt lopen/fietsen en je ziet dat het licht op groen springt, staat het alweer op rood tegen de tijd dat je er bent. Terwijl verkeerslichten voor auto's soms wel eindeloos lang op groen staan.
Lily.
25-03-2022 om 12:09
Aan mijzelf: in de tuin gaan werken terwijl je je hooikoortspil vergeten bent in te nemen is niet zo slim 🤧
Netherfield
25-03-2022 om 13:53
Aan de tuinmannen van de overkant die al de hele week aan het tegels doorslijpen zijn. Er komen paden en terrassen in de tuin, en ook veel groen, maar ook veel geslijp
SuzyQFive
25-03-2022 om 14:07
Pejeka1 schreef op 25-03-2022 om 12:04:
[..]
Met je eens, ook voor fietsers trouwens. En aan het feit dat die lichten maar een halve seconde op groen staan, dus als je 10 meter verderop aan komt lopen/fietsen en je ziet dat het licht op groen springt, staat het alweer op rood tegen de tijd dat je er bent. Terwijl verkeerslichten voor auto's soms wel eindeloos lang op groen staan.
Daar hebben we hier in Groningen gelukkig minder last van. Maar wij hebben hier al heel lang het ‘tegelijk groen’ concept 😬. Veel mensen die hier niet vandaan komen schrikken zich een hoedje als ineens van alle kanten fietsers het kruispunt oversteken. Er zijn hier ook verkeerslichten die sneller groen voor fietsers geven bij slecht weer.
Pejeka1
25-03-2022 om 14:14
SuzyQFive schreef op 25-03-2022 om 14:07:
[..]
Daar hebben we hier in Groningen gelukkig minder last van. Maar wij hebben hier al heel lang het ‘tegelijk groen’ concept 😬. Veel mensen die hier niet vandaan komen schrikken zich een hoedje als ineens van alle kanten fietsers het kruispunt oversteken. Er zijn hier ook verkeerslichten die sneller groen voor fietsers geven bij slecht weer.
Dat laatste klinkt goed. Hier in het zuiden helaas nog niet het geval.