Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Pejeka1
26-02-2022 om 23:38
Lollypopje schreef op 26-02-2022 om 20:45:
wat ik trouwens ook ergerniswaardig vind. Ik ben nu bijna een jaar ziek, dus binnenkort arbeidsdeskundigonderzoek om te kijken wat ik kan doen, als ik niet terug kan naar mijn functie. Dat terwijl het nog een jaar duurt voor ik op dat punt zou zijn en long covid zo grillig is dat uitkomsten van dit onderzoek echt helemaal niks zeggen over het over een jaar is. Nog los van dat ik er nog steeds vanuit ga dat ik gewoon beter wordt. En nu moet ik dus volgende week een uur van mijn beperkte energie aan die onzin gaan besteden. Nog los van het hele voorbereidende onderzoek dat de arbo al met me heeft gedaan. Grrrrr...
Zodat ze straks in elk geval kunnen vertellen dat ik met hooikoorts en zonne allergie in elk geval niet geschikt ben voor de plantsoendienst 🤦
Ik weet uiteraard niet wat ze jou voorgesteld hebben om te gaan doen, maar misschien mag ik je mijn ervaring vertellen toen ik reïntegreerde na er 10 maanden uit te zijn geweest vanwege kanker.
Drie keer in de week 2 uur, was het toen. Ik vond het helemaal niks, kon me niet voorstellen dat dat op welke manier dan ook zoden aan de dijk zou zetten. Toen ik me meldde voor mijn eerste 2 uur, bleek bovendien dat ik geen werkzaamheden uit mijn eigen takenpakket toebedeeld kreeg, maar "klusjes" die ver beneden mijn niveau lagen. Ik weet nog dat ik de Arbo-arts erover gebeld heb, en stelde dat ik er niet blij mee was. Mijn Arbo-arts was een aardige, wijze, oudere man, met wie ik goed kon praten, en hij vroeg me het een kans te geven. Dat deed ik met frisse tegenzin. Maar allengs deed de regelmaat van weer naar het werk gaan, ook al was het nog maar voor een beperkt aantal uren, me goed. Het contact met collega's idem dito. De klus die ik toebedeeld kreeg en die ik aanvankelijk als "nutteloze bezigheidstherapie" zag, heb ik niettemin voortvarend aangepakt en achteraf bleek dat ik daardoor een behoorlijke positieve bijdrage had geleverd aan ons informatiesysteem. Toegegeven, een uitzendkracht had het bij wijze van spreken ook gekund, maar nutteloos was mijn inzet dus niet.
Ook ik wist toen niet hoe mijn gezondheid zich zou ontwikkelen. Immers, toen ik begon, was de laatste chemo net 3-4 weken achter de rug en hoewel het er positief uitzag, bestond er gewoon de kans dat zou blijken dat aanvullende behandelingen alsnog nodig zouden zijn. Onzekerheid alom dus.
Achteraf bekeken, ben ik blij met die reïntegratie en snap ik het hoe en waarom van de manier waarop. Destijds kon, wilde ik dat niet zien, maar nu ik van een wat grotere afstand de zaken beter in perspectief kan zetten, zie ik dat het eigenlijk goed was.
Geef het dus een kans, en zie het vooral als een opstapje om weer verder te komen.
Netherfield
26-02-2022 om 23:43
Aan dat ik 6 uur geleden rode peper heb gesneden en het nog steeds brandt als ik mijn mond aanraak. Nee, ik hoef geen tips, dan ga ik me daar aan ergeren.
Courage
26-02-2022 om 23:50
Ter info Pejeka - dit scheelt Lollypopje mogelijk tikwerk - op dat punt is Lollypopje nog lang niet. Er is nog geen sprake van op die manier reïntegreren, daarvoor is ze momenteel nog te uitgeput. Wat ze schrijft is dat ze hoopt dat dit over een tijdje anders zal zijn.
Hoef je verder niet meer op te reageren, want ik ga daar namelijk ook niet op terug-reageren.
Saga
26-02-2022 om 23:52
Netherfield schreef op 26-02-2022 om 23:43:
Aan dat ik 6 uur geleden rode peper heb gesneden en het nog steeds brandt als ik mijn mond aanraak. Nee, ik hoef geen tips, dan ga ik me daar aan ergeren.
Lollypopje
26-02-2022 om 23:52
@Pejeka Je bedoeld het goed, maar ik zoek geen oplossing. Als ik een oplossing zoek, schrijf ik het wel ergens anders 
Daarbij heeft dit niks te maken met de arbo en mijn reintegratie, zoals die nu loopt. Maar dat staat dacht ik ook al duidelijk in mijn verhaal.
Lollypopje
26-02-2022 om 23:53
Courage schreef op 26-02-2022 om 23:50:
Ter info Pejeka - dit scheelt Lollypopje mogelijk tikwerk - op dat punt is Lollypopje nog lang niet. Er is nog geen sprake van op die manier reïntegreren, daarvoor is ze momenteel nog te uitgeput. Wat ze schrijft is dat ze hoopt dat dit over een tijdje anders zal zijn.
Hoef je verder niet meer op te reageren, want ik ga daar namelijk ook niet op terug-reageren.
Dankjewel 💋
Pejeka1
26-02-2022 om 23:54
Courage schreef op 26-02-2022 om 23:50:
Dank voor de info. Hoop dat je snapt dat ik alleen een perspectief wilde geven.
Pejeka1
26-02-2022 om 23:55
Lollypopje schreef op 26-02-2022 om 23:52:
@Pejeka Je bedoeld het goed, maar ik zoek geen oplossing. Als ik een oplossing zoek, schrijf ik het wel ergens anders
Daarbij heeft dit niks te maken met de arbo en mijn reintegratie, zoals die nu loopt. Maar dat staat dacht ik ook al duidelijk in mijn verhaal.
Ik wens je oprecht veel sterkte.
Rogue
27-02-2022 om 00:23
wat voor een tyfus onzin sommige mensen uitkramen
en waarom nemen mensen nooit hun eigen oplader mee, je weet dat je een paar uur moet zitten... neem dat kreng gewoon mee
SophisticatedCaribou75
27-02-2022 om 00:31
Rogue schreef op 27-02-2022 om 00:23:
wat voor een
tyfusonzin sommige mensen uitkramen
![]()
Zo, zeg dat. Ongepast is nog zachtjes uitgedrukt.
Lollypopje
27-02-2022 om 07:08
Pejeka1 schreef op 26-02-2022 om 23:54:
[..]
Alleen als je daadwerkelijk had gelezen wat ik had gepost, had je geweten dat jouw reactie compleet irrelevant was. Omdat het daar niet over ging.
Daarbij wees ik je er al eerder op het onderwerp van dit topic en dat is niet "ik erger me rot en wie geeft me perspectief waar ik niks aan heb?" Mocht iemand dat wel willen, zetten ze het er wel bij.
Maar dank voor de sterkte wensen.
Lollypopje
27-02-2022 om 07:12
Rogue schreef op 27-02-2022 om 00:23:
wat voor een
tyfusonzin sommige mensen uitkramen
![]()
Ik heb het idee dat ik weer wat mis 😂 maar mensen die dat doen zijn inderdaad rete irritant.
Om daar meteen een andere ergernis aan te koppelen. Mensen die niet lezen. Wat meestal ook resulteert in het uitkramen van onzin. En nu ben ik mij er van bewust dat Oost-Indisch Analfabetisme een zeer ernstige en ongeneeslijke aandoening is, waardoor ik misschien juist medelijden zou moeten hebben met die types, maar grrr
SophisticatedCaribou75
27-02-2022 om 07:54
Pejeka1 schreef op 26-02-2022 om 23:54:
[..]
Did she ask though?
Perspectief geven, dat doe je hiermee zeker niet. Komt omdat je de context niet gelezen hebt of domweg niet begrijpt. Wel kost je mensen energie doordat je ergernis opwekt, óók en juist bij degene die die energie op dit moment al te weinig heeft. En daarmee gedrag je je schadelijk. Post dit soort adviezen dus gewoon niet en al zeker niet in dit topic, anders hebben we nog een apart topic nodig voor de ergernissen die jij hier opwekt.
FaithfulDuck87
27-02-2022 om 08:23
mijn negeerlijst is ook weer uitgebreid. Mehn, wat kunnen mensen slecht lezen of hebben een enorme betonplaat voor hun kop.
Pejeka1
27-02-2022 om 08:25
niet_rechts schreef op 27-02-2022 om 07:54:
[..]
Did she ask though?
Perspectief geven, dat doe je hiermee zeker niet. Komt omdat je de context niet gelezen hebt of domweg niet begrijpt. Wel kost je mensen energie doordat je ergernis opwekt, óók en juist bij degene die die energie op dit moment al te weinig heeft. En daarmee gedrag je je schadelijk. Post dit soort adviezen dus gewoon niet en al zeker niet in dit topic, anders hebben we nog een apart topic nodig voor de ergernissen die jij hier opwekt.
Ik heb al een antwoord van Lollypopje zelf. Laten we het daarbij houden. Als je post op een openbaar forum, betekent dat dat je reacties van andere forummers kunt krijgen. En eerlijk gezegd vind IK het nogal onbeschoft om zo te keer te gaan over een postje dat in elk opzicht oprecht en goed bedoeld was.