Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Lollypopje
25-02-2022 om 19:57
Pejeka1 schreef op 25-02-2022 om 19:55:
[..]
Zeuren mag, maar het heeft zo verdomd weinig zin. Want daar verbetert niks mee, daar los je niks mee op. Accepteren dat dingen soms gebeuren, dingen waar je geen invloed op hebt, en gewoon naast je neerleggen en je planning herzien. Flexibel schakelen en door.
In dat geval zou ik het dan zeer waarderen als je die mening voortaan niet meer in dit topic zou willen uiten. Voor die instelling zijn meer dan voldoende andere topics.
SophisticatedCaribou75
25-02-2022 om 19:58
ToetieToover schreef op 25-02-2022 om 19:46:
Ik baal ervan dat ik niet weet hoe ik iemand hier geblokkeerd krijg.
Klik op de naam, kies dan 'Gebruiker blokkeren' en scroll omlaag om ten slotte te drukken op 'Op negeerlijst plaatsen'.
Cousin_It
25-02-2022 om 19:59
Pejeka1 schreef op 24-02-2022 om 22:00:
[..]
Dat snap ik, maar reëel gezien is dat niet het probleem van de werkgever, die gewoon medewerkers nodig heeft die redelijkerwijze inzetbaar zijn. Een bedrijf of organisatie waar je werkt, is geen sociale werkplaats. We kunnen allemaal heel erg hameren op de rechten die we denken te hebben als werknemer, en die zijn er ook, maar het is wel van twee kanten, want we zijn het allemaal wel heel erg gewoon gaan vinden dat de werkgever maar zich altijd moet plooien naar jouw persoonlijke misère, maar denk je ook wel eens na over welke problemen dat voor de werkgever op vloer oplevert?
Je vraagt je of dat het probleerm oplost dat ik daaraan denk? Ik ben er in elk geval elke dag in mijn werk mee bezig en denk mee over oplossingen. Een werkgever is gebaat bij een medewerker die duurzaam inzetbaar is. Je hebt er helemaal niets aan om iemand over de kling te jagen. Zeker niet als het protocollen betreft waarvan anderen hier op het forum, in hetzelfde werkveld, aangeven dat niemand ze allemaal uit het hoofd kent.
Het moet zeker van twee kanten komen. Altijd. Maar wel binnen de mogelijkheden. En als die nog niet volledig geboden kunnen worden door ziekte dan vind ik het naar als er, zoals in het voorliggende geval, gedaan wordt alsof onwil de reden is. Gedrag van een leidinggevende kan helpend zijn maar zeker ook de zaak frustreren.
Auwereel
25-02-2022 om 20:01
Pejeka1 schreef op 25-02-2022 om 19:55:
[..]
Zeuren mag, maar het heeft zo verdomd weinig zin. Want daar verbetert niks mee, daar los je niks mee op. Accepteren dat dingen soms gebeuren, dingen waar je geen invloed op hebt, en gewoon naast je neerleggen en je planning herzien. Flexibel schakelen en door.
Accepteren gaat veel gemakkelijker als je weet dat er een topic is waarbij je je ergernis er eens lekker uit mag gooien. Ik dacht vanmorgen echt, dit is bijzonder ergerlijk, dit ga ik eens fijn op dit topic zetten. Mijn servies blijft heel, ik scheld geen collega uit en ben toch mijn ergernis kwijt. Hoe heerlijk kan het zijn!
Pejeka1
25-02-2022 om 20:02
Lollypopje schreef op 25-02-2022 om 19:57:
[..]
In dat geval zou ik het dan zeer waarderen als je die mening voortaan niet meer in dit topic zou willen uiten. Voor die instelling zijn meer dan voldoende andere topics.
Welke mening? Ik heb aangegeven hoe ik omga met ergernissen en dat is het onderwerp van dit topic.
SophisticatedCaribou75
25-02-2022 om 20:03
Graag pejeka1 negeren. Dat is niet de TS en bovendien zijn de posts off-topic.
Lollypopje
25-02-2022 om 20:05
Pejeka1 schreef op 25-02-2022 om 20:02:
[..]
Welke mening? Ik heb aangegeven hoe ik omga met ergernissen en dat is het onderwerp van dit topic.
Nee, het onderwerp is het uiten van je ergernissen.
En omdat jij momenteel bovenaan mijn lijstje van ergernissen staat, zet ik je onder de negeer. Zodat dit topic voor mij in elk geval kan blijven gaan waarover het hoort te gaan.
Auwereel
25-02-2022 om 20:06
Pejeka1 schreef op 25-02-2022 om 20:02:
[..]
Het topic is niet "Hoe ga jij met je ergernis om", het topic is ervoor om je ergernissen te posten. Dat is echt iets anders. Ik had ze ook op een papiertje kunnen schrijven en verbranden, maar dan krijg je geen bijval van anderen die dit ook hebben beleefd en kan je het gezamenlijk uitroepen: het was ......* vandaag!
* Scheldwoord naar keuze
Regendrup.
25-02-2022 om 20:59
Ik heb sinds deze ochtend een héle rare smaak in mijn mond. Kan het niet uitleggen, maar niks smaakt normaal. En ook als ik niks eet heb ik constant een soort aarde achtig smaak in mijn mond. Heel vervelend. Vraag me af hoe dat nou weer kan.
Ook dropjes of thee e.d. helpen helemaal niks.
Lisabette
25-02-2022 om 21:00
Regendrup. schreef op 25-02-2022 om 20:59:
Ik heb sinds deze ochtend een héle rare smaak in mijn mond. Kan het niet uitleggen, maar niks smaakt normaal. En ook als ik niks eet heb ik constant een soort aarde achtig smaak in mijn mond. Heel vervelend. Vraag me af hoe dat nou weer kan.
Heb je geen covid-19?
Lollypopje
25-02-2022 om 21:01
Regendrup. schreef op 25-02-2022 om 20:59:
Heb je pijnboompitten gegeten?
Al is dat meestal een rare bittere smaak.
Wel zwaar irritant zeg. Ik heb dus die pijnboompitten gehad en dan vooral nadat ik wat at en duurde een week 😳
Lollypopje
25-02-2022 om 21:03
Dat ik sinds mijn long covid nog ergere spelfouten maak dan daarvoor.
De spellingspolitie zal wel weten dat ik daar sowieso geen talent in was, maar ik type nu echt dingen vol overtuiging finaal verkeerd
en dan valt het kwartje hooguit bij herlezen
Regendrup.
25-02-2022 om 21:06
Lollypopje schreef op 25-02-2022 om 21:01:
[..]
Heb je pijnboompitten gegeten?
Al is dat meestal een rare bittere smaak.
Wel zwaar irritant zeg. Ik heb dus die pijnboompitten gehad en dan vooral nadat ik wat at en duurde een week 😳
Nee.. heb niks anders dan anders gegeten.
Regendrup.
25-02-2022 om 21:06
Lisabette schreef op 25-02-2022 om 21:00:
[..]
Heb je geen covid-19?
Heb verder helemaal nergens last van. Het is ook niet dat de smaak weg is, maar de aardesmaak is zegmaar allesoverheersend.
Lollypopje
25-02-2022 om 21:08
Regendrup. schreef op 25-02-2022 om 21:06:
[..]
Heb verder helemaal nergens last van. Het is ook niet dat de smaak weg is, maar de aardesmaak is zegmaar allesoverheersend.
Dat komt ook wel voor bij covid en niet iedereen heeft verder symptomen.