Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

10-02-2022 om 18:44

Ik erger me dood aan de onkunde in Den Haag. Gokreclames en gokplatforms waren altijd verboden, sinds november niet meer. De hausse aan reclames sindsdien zorgt voor serieuze gokproblematiek. En dan meldt de minister dat het lastig is dit nu in een wet te verbieden. Euh, nee hoor, dat verbod was er en kun je gewoon opnieuw instellen. Die drogredeneringen die vooral duidelijk maken dat er sprake is van onwil en/of onkunde. Als je het te moeilijk vindt, geef je baan dan aan iemand die het wel (aan)kan. 

Minister Weerwind tegen ongeduldige Kamer: Verbod gokreclames kost tijd
https://www.ad.nl/politiek/minister-weerwind-tegen-ongeduldige-kamer-verbod-gokreclames-kost-tijd~a7272dbb/

niet_rechts schreef op 10-02-2022 om 18:44:

Ik erger me dood aan de onkunde in Den Haag. Gokreclames en gokplatforms waren altijd verboden, sinds november niet meer. De hausse aan reclames sindsdien zorgt voor serieuze gokproblematiek. En dan meldt de minister dat het lastig is dit nu in een wet te verbieden. Euh, nee hoor, dat verbod was er en kun je gewoon opnieuw instellen. Die drogredeneringen die vooral duidelijk maken dat er sprake is van onwil en/of onkunde. Als je het te moeilijk vindt, geef je baan dan aan iemand die het wel (aan)kan.

Minister Weerwind tegen ongeduldige Kamer: Verbod gokreclames kost tijd
https://www.ad.nl/politiek/minister-weerwind-tegen-ongeduldige-kamer-verbod-gokreclames-kost-tijd~a7272dbb/

Ik erger mij hier ook enorm aan maar de overheid verdient via de kansspelenbelasting grof geld aan de goklust en gokverslaving van mensen. Dus snel reageren kost geld.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

10-02-2022 om 19:02

Tuinfluiter schreef op 10-02-2022 om 18:51:

[..]

Ik erger mij hier ook enorm aan maar de overheid verdient via de kansspelenbelasting grof geld aan de goklust en gokverslaving van mensen. Dus snel reageren kost geld.

Rare wereld als de overheid meer geeft om inkomsten, hoe schimmig verdiend ook, dan om het belang van burgers. Onder het mom van vrijheid zijn ze vooral bezig met het creëren van een wereld waarin bedrijven mensen straffeloos mogen uitbuiten, op welke wijze ook. Deprimerende gedachte.

niet_rechts schreef op 10-02-2022 om 19:02:

[..]

Rare wereld als de overheid meer geeft om inkomsten, hoe schimmig verdiend ook, dan om het belang van burgers. Onder het mom van vrijheid zijn ze vooral bezig met het creëren van een wereld waarin bedrijven mensen straffeloos mogen uitbuiten, op welke wijze ook. Deprimerende gedachte.

Ik vind die gokreclames en al die gokplatforms ook deprimerend.  Je ziet lollige vrolijke reclames maar heel veel mensen raken door zulke sites in de problemen het had gewoon verboden moeten blijven.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

10-02-2022 om 21:55

Dat gisteren een leerling uit de klas van mijn stiefzoon de leerkracht heeft aangevallen en er geen communicatie is vanuit de school zelf. We kregen vandaag van stiefzoon zelf te horen dat zijn leerkracht er niet was.

Ik had iets bijzonders/opvallends meegemaakt en dat wilde ik graag delen.
Er kwam alleen niets van terecht omdat ik zó slecht ben in vertellen. De ontvanger begreep niets van mijn verhaal en werd boos. Toen werd ik boos op mezelf dat ik nou nooit eens iets leuk kan vertellen..

alhambra schreef op 10-02-2022 om 22:23:

Er kwam alleen niets van terecht omdat ik zó slecht ben in vertellen. De ontvanger begreep niets van mijn verhaal en werd boos. Toen werd ik boos op mezelf dat ik nou nooit eens iets leuk kan vertellen..

Wil je het hier delen?

Mama-Inge schreef op 07-02-2022 om 09:16:

[..]

Bedankt, Ik vind het sneu voor zoon. Elk jaar weer geen visite van opa's en oma's, ooms en tantes, neven. We hebben lieve vrienden en hun kinderen zijn ook vriendjes van onze jongens, meestal komen zij wel langs, maar die kinderen zijn vorige week positief getest, dus dat wordt ook nog afwachten

Heb je ze wel uitgenodigd? En wat zeggen ze dan op dat moment?

Valdemar schreef op 10-02-2022 om 21:55:

Dat gisteren een leerling uit de klas van mijn stiefzoon de leerkracht heeft aangevallen en er geen communicatie is vanuit de school zelf. We kregen vandaag van stiefzoon zelf te horen dat zijn leerkracht er niet was.

Bij mijn dochter was het andersom, maar ook geen communicatie. Die kwam pas toen we er zelf achteraan gingen. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

10-02-2022 om 22:37

ik erger me dood aan mensen die altijd alles beter weten. Hou je mond toch eens 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-02-2022 om 23:22

ik had nieuwe medicijnen besteld, word ik gebeld.  ' Mevrouw Friez, ik mag deze medicatie alleen verstrekken in combinatie met de andere medicijnen die u gebruikt. '  ' Oh, dat is vreemd, want ik krijg altijd die medicatie voor een half jaar en die ik ingeleverd heb voor 3 maanden' .  Dan zullen ze toch meer medicatie moeten geven.  Is ook niet voor het eerst.  
Dan komt de vraag op welke dagen ik de pillen neem.  Zij: op vrijdag en zaterdag staat hier. Ik: Nee, op zaterdag en maandag. Dat heb ik ook al een jaar of 5 aangegeven.  
☠😤

alhambra schreef op 10-02-2022 om 22:23:

Jeetje zeg, wat idioot van de ontvanger om daar boos om te worden. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-02-2022 om 08:42

Goffferdegoffer, vanmorgen door mijn zere knie geknakt en nu kan ik er bijna niet meer op staan. Doet echt zeer. donderde nog net niet van de trap toen het gebeurde. Aan het einde van de ochtend naar de huisarts. Ben benieuwd wat die zegt. Dus ipv vakantie wordt het ziektewet

April2021 schreef op 10-02-2022 om 22:30:

[..]

Heb je ze wel uitgenodigd? En wat zeggen ze dan op dat moment?

Ja hoor, elk jaar weer en ze zijn ook niet op onze verjaardag geweest.

Mijn ouders vinden het te druk als de hele familie er is (van de schoonfamilie) Die komen normaal gesproken dan ergens anders in de week. Maar sinds corona komen ze niet meer.

Ik begrijp dat ze voorzichtig zijn want mijn vader zit in de risico groep, maar als we daar eens zijn is het geen probleem en knuffelen ze met de kinderen 

Ze zeggen nu: We komen wel een keer als het weer wat beter weer is en we niet de hele tijd binnen hoeven te zitten, maar het word op de lange baan geschoven.

We wonen hier ruim een jaar en ze zijn hier welgeteld 1x geweest. Bellen doen ze praktisch niet, dat moet ook van onze kant uit gaan.

En schoonouders vinden dat wij maar naar hun moeten komen, want het is zo'n eind rijden (voor ons is het ook een eind)

Zwager en schoonzus zijn hier nog nooit geweest, waar we nu wonen, zeggen elke keer, we komen langs en dan zijn we zo weer een tijd verder zonder dat we iets zien of horen. 

Ook dat contact moet van ons uitgaan anders horen we helemaal niets

Friezinnetje schreef op 11-02-2022 om 08:42:

Goffferdegoffer, vanmorgen door mijn zere knie geknakt en nu kan ik er bijna niet meer op staan. Doet echt zeer. donderde nog net niet van de trap toen het gebeurde. Aan het einde van de ochtend naar de huisarts. Ben benieuwd wat die zegt. Dus ipv vakantie wordt het ziektewet

Oh dat is echt heel naar friezinnetje. Slechte timing .

Sterkte en hopelijk  valt het mee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.