Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
AggressiveReindeer87
31-01-2022 om 19:29
Auwereel schreef op 31-01-2022 om 19:14:
Maar dan moet je wel zorgen dat die bezorger nog binnen gehoorsafstand is en genegen het pakje weer mee te nemen.
Ik kreeg er laatst 1 voor mezelf maar die klopte niet dus ik weigerde zodat die retour ging, wilde die gast hem niet meenemen want dan moest ie retour en daar had hij het te druk voor..
Auwereel
31-01-2022 om 19:34
Ik had een keer bestelling van twee grote zware dozen met schoolboeken voor de kinderen, voor het nieuwe schooljaar, We hadden duidelijk aangegeven in het daarvoor bestemde hokje wanneer deze geleverd konden worden. Want die levering moet uiteraard in de zomervakantie, maar natuurlijk niet wanneer je op vakantie bent.
Natuurlijk werden ze wèl bezorgd terwijl we weg waren, bij oude buren twee huizen verderop, en daar hebben ze twee weken in de weg gestaan...
SophisticatedCaribou75
31-01-2022 om 19:47
Laatst vroeg de bezorger of ik "een pakje" voor de buren wou aannemen. Vervolgens stond de gang vol met enorme dozen met hun nieuwe tuinset.
FaithfulDuck87
31-01-2022 om 19:50
Maar dan moet je wel zorgen dat die bezorger nog binnen gehoorsafstand is en genegen het pakje weer mee te nemen.
Hoe bedoel je?
ScarceKudu74
31-01-2022 om 20:01
Haha ja.
Vanmiddag was bij mij de DHL bezorger alvast weer in zijn auto gaan zitten tot ik open deed en riep door zijn raampje: er ligt ook een pakketje voor de buren bij jouw pakket. En toen reed hij gewoon weg
_Anoniem_
31-01-2022 om 20:12
Laatst pakte ik een pakje aan (voor de buren) en de bezorger loopt al weg, zie ik dat het voor een huis één straat verderop is, met wel hetzelfde huisnummer. Ik keek gelukkig op tijd, en kon dat naar de bezorger schreeuwen, die kwam toen terug. Maar heb het al eerder gehad (ook met brieven, die al in de bus liggen, bezorger is allang weg) en dan moet ik dus een straat verderop die brief gaan bezorgen 😝. Ik ken die mensen niet, dus kan ze ook niet even vragen het op te halen.... gelukkig gebeurt dit niet al te vaak, maar wel heel irritant natuurlijk
redbulletje
31-01-2022 om 20:14
Auwereel schreef op 31-01-2022 om 19:11:
Maar hoe zeg je "nee" tegen een pakjesbezorger die een pakje voor de buren voor jouw deur neergooit onder het motto " ik zie dat jij wèl thuis bent en ik heb nog 100000 pakjes te bezorgen!"
Ik heb wel ns gezegt dat ik voor nr zoveel geen pakjes meer aanneem omdat ze het niet ophalen en zelf vrijwel nooit thuis zijn. Dan nemen ze 't gewoon mee terug en kan 't worden afgehaald op het pakketpunt.
Tuinfluiter
31-01-2022 om 20:23
Auwereel schreef op 31-01-2022 om 19:11:
Maar hoe zeg je "nee" tegen een pakjesbezorger die een pakje voor de buren voor jouw deur neergooit onder het motto " ik zie dat jij wèl thuis bent en ik heb nog 100000 pakjes te bezorgen!"
Heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Wij hebben vaak dezelfde bezorger en die weet voor wie ik wel en niet aanneem.
alhambra
31-01-2022 om 20:41
Zusterclivia schreef op 31-01-2022 om
Mijn ergenis: ik heb een fantastische madras saus-iets gemaakt. Echt elke hap is smullen en na 10 seconden brand mijn bek weg, tong afkoelen, weer een hap smullen. 🥵😭😁 Het hete is echt prima te doen, verpest de smaak niet, maar ik wil de maaltijd gewoon nu op eten, want het is zalig!!
Van Pataks?
Die hadden wij gisteren heerlijk maar heet!!
kerst
31-01-2022 om 21:33
Dat ik over een dikke maand alweer open schoenen ga kopen in die winkel. Echt veel te vroeg hebben ze die schoenen al ingekocht.
Saga
31-01-2022 om 22:11
Dat mijn camera en telefoon niet werken wanneer ik nodig heb. Alle instellingen van de app en de browser bekeken en alle machtigingen gegeven en niks...
Auwereel
31-01-2022 om 22:42
Friezinnetje schreef op 31-01-2022 om 19:50:
[..]
Hoe bedoel je?
Nou, ik zie dat ik niet de enige ben. De bezorger ziet dat ik thuis ben, zwaait even naar me, zet het pak neer en loopt met gezwinde pas weg. Als ik niet in staat ben me direct naar de deur te reppen (ik sta bijvoorbeeld net deeg te kneden), is hij mijn straatje al uit en dan zie ik, hè, het pak is voor de buren! Dan moet ik wel heel hard jodelen als ik de postbezorger erop zou willen attenderen dat ik niet voor de buren aanneem.
Nou neem ik wel voor de buren aan, maar het verbaast me wel met wat voor gemak een pak voor de deur van de buren wordt achtergelaten.
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik zelf met een pak naar de buren ging omdat ze nog niet langs geweest waren en ze thuis waren, en dat ze heel verbaasd waren omdat ze geen briefje in de bus hadden gekregen dat het pak inmiddels bij mij lag, ze dachten dat het nog onderweg was.
Auwereel
31-01-2022 om 22:46
Maar goed, weer een verse ergernis: licenties op mijn werk. Vorig kwartaal met een stuk software dat dienst weigerde omdat er iets met de licentie was, nu weer met een handboek dat ik plotseling niet meer via de universiteitsbieb kan inzien. Ging altijd als een zonnetje, maar opeens lukt het niet meer. Waarschijnlijk een transitie van de ene vpn-verbinding naar de andere, maar die is dus niet goed gelukt. Zonder waarschuwing of uitleg, of vraag of een bepaalde verbinding nodig is, hoepla, onbereikbaar. Het vak waar ik het voor nodig heb, begint volgende week, dus nog een week om aan allerlei jasjes te gaan trekken. Ik heb gewoon geen zin in zulk gedoe, alles moet gewoon werken en als er werk-in-uitvoering is, waardoor het tijdelijk niet werkt, dat ik word ingelicht!
BrightEchidna89
01-02-2022 om 00:03
Kleine ergernis:
Ik erger mij aan de recepten die ik voorbij zie komen in het broodbak topic of zoals daarnet iemand die voorstelde om maïzena toe te voegen aan een crème au beurre.
FaithfulDuck87
01-02-2022 om 07:21
Auwereel schreef op 31-01-2022 om 22:42:
[..]
Nou, ik zie dat ik niet de enige ben. De bezorger ziet dat ik thuis ben, zwaait even naar me, zet het pak neer en loopt met gezwinde pas weg. Als ik niet in staat ben me direct naar de deur te reppen (ik sta bijvoorbeeld net deeg te kneden), is hij mijn straatje al uit en dan zie ik, hè, het pak is voor de buren! Dan moet ik wel heel hard jodelen als ik de postbezorger erop zou willen attenderen dat ik niet voor de buren aanneem.
Nou neem ik wel voor de buren aan, maar het verbaast me wel met wat voor gemak een pak voor de deur van de buren wordt achtergelaten.
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ik zelf met een pak naar de buren ging omdat ze nog niet langs geweest waren en ze thuis waren, en dat ze heel verbaasd waren omdat ze geen briefje in de bus hadden gekregen dat het pak inmiddels bij mij lag, ze dachten dat het nog onderweg was.
ah ok, ja dat maak ik, gelukkig, nooit mee. Dat zou ik ook niet kunnen waarderen en zou ik hem de eerstvolgende keer ook duidelijk vermelden.