Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Wobbelkont
13-01-2022 om 18:37
het feit dat ik eigenlijk helemaal geen noodles kan eten, maar ik het zooo lekker vind soms.. dan maar een half uur op de wc ![]()
Merel27
13-01-2022 om 19:05
SuzyQFive schreef op 13-01-2022 om 15:39:
Kan iemand dit uitleggen?
Partner heeft twee banen waarvan 1 baan gisteren eindigde. Hij krijgt hiervoor ww maar uwv trekt vervolgens de inkomsten van de andere baan eraf 🤷🏼♀️. Terwijl beide banen er al waren.
Ik snap niet waarom en vind het ook wel ergerlijk en oneerlijk.
Dat voelt idd oneerlijk.
De hoogte van een WW-uitkering wordt bepaalt adv het sv-loon (sociale verzekeringsloon) dat hij verdiende in het jaar voordat hij werkloos werd.
De eerste 2 maanden heb je recht op 75% van het bruto WW-maandloon en daarna is 70%.
Als je daarnaast nog andere inkomsten hebt dan verrekenen ze die inkomsten met je WW-maandloon. Hij krijgt dus maar maximaal een X bedrag per maand.
SuzyQFive
13-01-2022 om 19:30
Bailey26 schreef op 13-01-2022 om 17:30:
[..]
Ik vermoed dat het komt door de bevalling (dat is al wel bijna 9 maand geleden) . Maar goed het valt pas sinds 1.5 maand op en vandaag is het weer extreem. Misschien dat ik het ook al wel eerder had maar ben erg ziek geweest en had daardoor al overal pijn. Misschien viel het toen niet op
![]()
Peen kan je anders morgen zelf bellen naar het ziekenhuis voor de uitslag? Het is inderdaad heel vervelend als je over dit soort zaken niet volgens afspraak word terug gebeld.
Bekkeninstabileit bij je SI gewrichten of was het een gekneusd stuitje?
Ik heb helaas al 22 jaar bekkeninstabiliteit… Sinds op mijn 18e de jongste werd geboren. En bij mijn derde (13jr terug) heeft de gyn zo hard op mijn buik gedrukt dat mijn heiligbeen zwaar gekneusd is en mogelijk een scheurtje heeft opgelopen.
SuzyQFive
13-01-2022 om 19:32
Merel27 schreef op 13-01-2022 om 19:05:
[..]
Dat voelt idd oneerlijk.
De hoogte van een WW-uitkering wordt bepaalt adv het sv-loon (sociale verzekeringsloon) dat hij verdiende in het jaar voordat hij werkloos werd.
De eerste 2 maanden heb je recht op 75% van het bruto WW-maandloon en daarna is 70%.Als je daarnaast nog andere inkomsten hebt dan verrekenen ze die inkomsten met je WW-maandloon. Hij krijgt dus maar maximaal een X bedrag per maand.
Dan zeggen ze wel dat werken altijd loont maar kan je dus eigenlijk ook beter laten ontslaan bij je andere baan, dan heb je meer inkomsten. 🤷🏼♀️.
lientje69
13-01-2022 om 20:25
Ik baal als een stekker dat mijn nieuwe wasdroger nu eindelijk be,orgd is,maar het niet goed blijkt tedoen... morgen gelijk maar weer bellen. Zucht
SophisticatedCaribou75
13-01-2022 om 20:30
lientje69 schreef op 13-01-2022 om 20:25:
Ik baal als een stekker dat mijn nieuwe wasdroger nu eindelijk be,orgd is,maar het niet goed blijkt tedoen... morgen gelijk maar weer bellen. Zucht
In welke zin, Lientje?
Het heeft bijvoorbeeld een jaar gekost voor het mij opviel dat er een apart programma is voor beddengoed. Sindsdien komt mijn beddengoed droog de droger uit, daarvoor werd het een natte klomp.
_Arianna_
13-01-2022 om 21:13
SuzyQFive schreef op 13-01-2022 om 15:39:
Kan iemand dit uitleggen?
Partner heeft twee banen waarvan 1 baan gisteren eindigde. Hij krijgt hiervoor ww maar uwv trekt vervolgens de inkomsten van de andere baan eraf 🤷🏼♀️. Terwijl beide banen er al waren.
Ik snap niet waarom en vind het ook wel ergerlijk en oneerlijk.
Volgens mij klopt dit niet Suzy. Ik zou hem contact op laten nemen met het UWV.
Lollypopje
13-01-2022 om 21:36
ik belde de huisarts om een herhaal recept in te spreken. Zegt dat bandje dat dat tegenwoordig ook digitaal kan. Dus ik hang op, want ze zullen dat wel niet voor niks zeggen. Het is vast makkelijker voor ze.
Uiteraard ben ik mijn wachtwoord weer eens kwijt bij inloggen. Zat ik eindelijk in het systeem. Kom ik er maar niet achter hoe het werkt. Meerdere keren klikken en kijken, maar niks werkt. Blijkt vervolgens dat mijn recept niet digitaal kan 
Dus toen maar weer gebeld.
lientje69
13-01-2022 om 23:01
niet_rechts schreef op 13-01-2022 om 20:30:
[..]
In welke zin, Lientje?
Het heeft bijvoorbeeld een jaar gekost voor het mij opviel dat er een apart programma is voor beddengoed. Sindsdien komt mijn beddengoed droog de droger uit, daarvoor werd het een natte klomp.
Hij blijft bij ongeveer 45 minuten resttijd hangen in het programma. Ook bij een ander programma . Kastdroog blijft nat en het reservoir is leeg ondanks dat het wel wat droger is dan het erin ging. Dus er is iets niet in orde helaas
SophisticatedCaribou75
13-01-2022 om 23:04
lientje69 schreef op 13-01-2022 om 23:01:
[..]
Hij blijft bij ongeveer 45 minuten resttijd hangen in het programma. Ook bij een ander programma . Kastdroog blijft nat en het reservoir is leeg ondanks dat het wel wat droger is dan het erin ging. Dus er is iets niet in orde helaas
Balen zeg! Het klinkt inderdaad alsof hij nu al aan reparatie toe is. Een heus maandagmorgenmodelletje.
Zeefietser
14-01-2022 om 06:43
Wobbelkont schreef op 13-01-2022 om 18:37:
het feit dat ik eigenlijk helemaal geen noodles kan eten, maar ik het zooo lekker vind soms.. dan maar een half uur op de wc
Misschien ben ik een spuit elf, maar je hebt ook noodles gemaakt van aardappel. Ga eens bij een toko kijken.
SuzyQFive
14-01-2022 om 07:34
Ik ga weer eens een keer met de trein, sta daar te wachten, duidelijk met stok. Maar toch zijn er mensen die per se als eerste de trein in moeten en me zowat omver lopen.
SophisticatedCaribou75
14-01-2022 om 07:39
SuzyQFive schreef op 14-01-2022 om 07:34:
Ik ga weer eens een keer met de trein, sta daar te wachten, duidelijk met stok. Maar toch zijn er mensen die per se als eerste de trein in moeten en me zowat omver lopen.
Dat snap ik echt niet. In plaats dat iemand nou even een arm naar je uitsteekt om je de trein in te helpen!
Wobbelkont
14-01-2022 om 08:57
Zeefietser schreef op 14-01-2022 om 06:43:
[..]
Misschien ben ik een spuit elf, maar je hebt ook noodles gemaakt van aardappel. Ga eens bij een toko kijken.
Helemaal geen spuitelf! Klinkt goed
. Ga daar hinnenkort eens kijken
Poezie
14-01-2022 om 10:18
Vandaag erger ik me aan mezelf. Op 1 januari samen met iemand anders gestart in een nieuwe baan. Als die ander haar onzekerheden uit, zeg ik haar steeds dat ze nog maar net begonnen is en dat het wel goed komt.
Bij mezelf geef ik me op mijn kop als ik een taak (nog) niet goed heb afgerond. (Terwijl ik een aantal andere klussen juist wel goed heb gedaan....denk ik...) Heel onzeker word ik er weer van 😕