Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fladderak schreef op 12-01-2022 om 22:29:

Aan Ernst Kuipers die mijn afdeling dichtgooit

Ja 😡😡😡 

Het voelt ook altijd nog een klein beetje als ‘mijn’ afdeling. Al zat ik in mijn tijd altijd op C. 

Aan mijn slechte nacht… en dat ik dus een hele poos niet heb geslapen en dan ga ‘nadenken’. En ik een soort van boos werd omdat mijn vriend maar doorgaat met paffen terwijl ik er zelf alles aan doe om geen kanker te krijgen en dus niet voor niets elk half jaar in een tietenpletter of MRI lig en nog loop met complicaties van een operatie in september. 
Vriend is bovendien al een half jaar enorm aan het kwakkelen. Last van darmen, dan weer hoesten en laatste maand ook plasprobleem en dan laat ie zich bij de huisarts afschepen met “neem maar pepermuntolie”. 🤷🏼‍♀️

SuzyQFive schreef op 13-01-2022 om 07:59:

Aan mijn slechte nacht… en dat ik dus een hele poos niet heb geslapen en dan ga ‘nadenken’. En ik een soort van boos werd omdat mijn vriend maar doorgaat met paffen terwijl ik er zelf alles aan doe om geen kanker te krijgen en dus niet voor niets elk half jaar in een tietenpletter of MRI lig en nog loop met complicaties van een operatie in september.
Vriend is bovendien al een half jaar enorm aan het kwakkelen. Last van darmen, dan weer hoesten en laatste maand ook plasprobleem en dan laat ie zich bij de huisarts afschepen met “neem maar pepermuntolie”. 🤷🏼‍♀️

Snap dat je je ergert zeg. Genoeg om chagrijnig van te kunnen worden ook. Knuffel voor jou

Aan dat ik voor mijn nieuwe baan in interne opleiding ben sinds januari en het tot nu toe geen ruk voorstelt waardoor ik echt weinig te doen heb. Ik word daar heel vervelend van. Ik ga zo maar even was draaien, opruimen, plee boenen. Yak. 

Ik erger me - nou ietsje pietsje dan - aan het schapengedrag van mensen, zo van: oh jij houdt je niet aan de regels, nou dan kan ik óók wel even! En dan met zo'n "stout kind"-blik in de ogen. Dergelijke mensen heb ik echt niets mee. Ik bedoel: je conformeert je of je gaat voor wat je zelf als juist ziet. En niet omdat je denkt dat het minder erg is om regels te breken als een ander dat ook doet.

Je ziet dat ook met muiterijen en plunderingen: de eerste gooit een steen door de ruit van een winkel. De tweede staat naar binnen te turen, de derde kruipt door het gat naar binnen en als de eerste binnen staat dan volgt de meute. De laatsten slaan als dank alles kort en klein. En niemand voelt zich dan verantwoordelijk.

Dit zijn de mensen op hun slechtst.

Kan iemand dit uitleggen? 
Partner heeft twee banen waarvan 1 baan gisteren eindigde. Hij krijgt hiervoor ww maar uwv trekt vervolgens de inkomsten van de andere baan eraf 🤷🏼‍♀️. Terwijl beide banen er al waren. 
Ik snap niet waarom en vind het ook wel ergerlijk en oneerlijk. 

rionyriony schreef op 13-01-2022 om 14:27:

Ik erger me - nou ietsje pietsje dan - aan het schapengedrag van mensen, zo van: oh jij houdt je niet aan de regels, nou dan kan ik óók wel even! En dan met zo'n "stout kind"-blik in de ogen. Dergelijke mensen heb ik echt niets mee. Ik bedoel: je conformeert je of je gaat voor wat je zelf als juist ziet. En niet omdat je denkt dat het minder erg is om regels te breken als een ander dat ook doet.

Je ziet dat ook met muiterijen en plunderingen: de eerste gooit een steen door de ruit van een winkel. De tweede staat naar binnen te turen, de derde kruipt door het gat naar binnen en als de eerste binnen staat dan volgt de meute. De laatsten slaan als dank alles kort en klein. En niemand voelt zich dan verantwoordelijk.

Dit zijn de mensen op hun slechtst.

de mens is van nature een kudde dier 

Een ergernis die vaker voorkomt:

Collega's die hun agenda's niet blokken bij een (vaste) vrije dag of vakantie. Hoe moeilijk is dat...?

Mijn stuitje doet pijn

ScarceKudu74

ScarceKudu74

13-01-2022 om 16:24

Ik zou gisteren al gebeld worden voor de uitslag van een bloedonderzoek, maar nu heb ik nog steeds niks gehoord. 
Geen bericht is goed bericht, ga ik vanuit, maar toch is het irritant. 

Bailey26 schreef op 13-01-2022 om 16:18:

Mijn stuitje doet pijn

Hoe komt dat? 

Peen schreef op 13-01-2022 om 16:24:

Ik zou gisteren al gebeld worden voor de uitslag van een bloedonderzoek, maar nu heb ik nog steeds niks gehoord.
Geen bericht is goed bericht, ga ik vanuit, maar toch is het irritant.

Kun je 't niet zelf checken op 'mijngezondheid' of de pagina van je ziekenhuis? 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

13-01-2022 om 17:01

redbulletje schreef op 13-01-2022 om 16:44:

[..]

Kun je 't niet zelf checken op 'mijngezondheid' of de pagina van je ziekenhuis?

Liever niet. Zo heb ik eens zelf de uitslag van een mri scan opgezocht,  toen bleek er vanalles mis te zijn. En ik kon toen niemand meer te pakken krijgen.  Die stress bespaar ik mezelf sindsdien maar liever 😬

SuzyQFive schreef op 13-01-2022 om 16:31:

[..]

Hoe komt dat?

Ik vermoed dat het komt door de bevalling (dat is al wel bijna 9 maand geleden) . Maar goed het valt pas sinds 1.5 maand op en vandaag is het weer extreem. Misschien dat ik het ook al wel eerder had maar ben erg ziek geweest en had daardoor al overal pijn. Misschien viel het toen niet op  

Peen kan je anders morgen zelf bellen naar het ziekenhuis voor de uitslag? Het is inderdaad heel vervelend als je over dit soort zaken niet volgens afspraak word terug gebeld. 

noas_1993 schreef op 13-01-2022 om 16:00:

Een ergernis die vaker voorkomt:

Collega's die hun agenda's niet blokken bij een (vaste) vrije dag of vakantie. Hoe moeilijk is dat...?

Of aangeven wanneer ze er wel zijn. 😬🙈

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.