Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
redbulletje schreef op 10-01-2022 om 19:48:

Natuurlijk hoeft paardenmest niet opgeruimd te worden. Hooguit in de bebouwde kom. Het is niet vies zoals honden- en kattenstront. En katten schijten dan ook nog in andermans tuin.

Nou ik vind paardenmest wel vies.

En als een hond er van eet kan die er dood aan gaan (door het wormenmiddel dat paarden toegediend krijgen)

En ja, het is wel zo netjes om het op te ruimen.

Heb het ruiterbewijs gehaald en daar werd wel op gehamerd om het, waar dan ook, op te ruimen.

Op de fiets terug met een emmer en een schep om het op te ruimen nadat je terug was van je rit

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-01-2022 om 19:56

nou idd, opruimen die shitzooi! Grote plakaten in het midden van de weg en dan de boel maar moeten ontwijken. doe ze idd een poepzak om, hoef je ook niet terug

Ik ben ook lid van Team Opruimen, vooral in de zomer. Het stinkt, kan glad zijn, trekt dikke blauwe vliegen aan, bah.

Ik werk in een restaurant aan een camping, en naast de camping loopt een zandpad, waar veel mensen met paarden lopen/rijden. Helemaal prima natuurlijk! Het zandpad loopt over in een verharde weg, en deze verharde weg is dus het “looppad” naar het restaurant (eigenlijk een weggetje naar de slagbomen van het vakantiepark, maar dus ook een looppad van parkeerplaats naar restaurant/vakantiepark. Had er toch afgelopen zomer precies op dat pad een paard gescheten, en natuurlijk was de stront niet opgeruimd. Sorry hoor, maar waar is je fatsoen?!

Natuurlijk hoeft paardenmest niet opgeruimd te worden. Hooguit in de bebouwde kom. Het is niet vies zoals honden- en kattenstront. En katten schijten dan ook nog in andermans tuin.

Hoezo natuurlijk niet? Ik zou zeggen natuurlijk wel! Gewoon van elk van je beesten de stront opruimen. Paardenstront onder mijn schoen vind ik net zo smerig als honden- of katten stront. Of koeienstront....

Toch is het bijna nergens verplicht en zeker niet op zandpaden en in de natuur. Hooguit in steden waar toeristenkoetsjes rijden dat die met 'n mestzak rijden, maar paarden onder 't zadel zeker niet. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

10-01-2022 om 22:53

Dolfje schreef op 10-01-2022 om 16:07:

Aan onze tv en soundbar. Dus eigenlijk aan man want hij sluit dingen aan en dan ineens doen ze niet wat ze moeten doen. Ik ben een kwartier bezig geweest en had bijna de afstandsbedieningen door de tv gegooid. Nu staat de tv aan maar geen beeld en krijg hem ook niet uit. Ik kijk nu maar op de iPad.

Ik heb ook zo'n man, dus ik voel met je mee!

redbulletje schreef op 10-01-2022 om 22:39:

Toch is het bijna nergens verplicht en zeker niet op zandpaden en in de natuur. Hooguit in steden waar toeristenkoetsjes rijden dat die met 'n mestzak rijden, maar paarden onder 't zadel zeker niet.

Jammer eigenlijk dat iets eerst verplicht moet worden voor men het blijkbaar wil opruimen. In sommige gemeentes is het gelukkig wel verplicht. Ik snap ook niet dat iemand het laat liggen. Van mijn part gooi je het in de bosjes maar laat het niet op straat slingeren. Stront is gewoon vies, welke stront dan ook. (Daarom ook een hekel aan katten die overal rond lopen en poepen).

rionyriony schreef op 10-01-2022 om 11:14:

Ik erger me aan websites die niet optimaal werken. Ik erger me aan popups. Kom je op een site en je wil daar eens rondkijken wat ze zoal verkopen (of erger nog: je zoekt iets specifieks), en net wil je beginnen of er verschijnt een popup: "schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief, dan krijg je 5 euro korting". Mens; ik heb geen idee of ik hier iets interessants zie; dat moet ik nog uitvinden. Ik ga echt niet met mijn e-mailadres strooien als ik nog geen idee heb of je assortiment me bevalt.

Dit. 100%

Totdat je een rolstoel hebt en niet anders kunt dan erdoor rijden. En bedenk dan dat alles wat aan je banden komt, ook aan de mouwen van je jas komt. Zou je het dan nog steeds niet vies vinden? 

Dat het niet verplicht us, maakt het niet niet vies.

Ik vind paardenstront op het fietspad ook vies. Het verschil met honden- en kattenstront is dat er in het laatste gevaarlijke bacteriën zitten omdat ze vlees eten. Paarden eten geen vlees dus is hun poep niet gevaarlijk voor mensen. Toch vind ik dat het moet worden opgeruimd als het op een pad of weg ligt. 

Mijn puber wil nog steeds de jas aan die hij sinds groep 4 heeft… Het is ook niet zo dat hier geen warmere passendere en fatsoenlijke jas in zijn maat ligt.

Hier vlakbij ligt een heel lang fietspad en daar is het vaak bingo met paardenstront. Echt zo oppassen waar je loopt

Ik vind dat paarden niet op een fietspad thuishoren. In het bos helemaal prima. Maar ze hebben hier nu zo’n doorfietsroute aangelegd. Doel is dat fietsers lekker door kunnen rijden. Maar er lopen daar voortdurend paarden en dan kan je dus niet lekker doorfietsen want een paard kan je niet even schielijk voorbij rijden. 

SuzyQFive schreef op 11-01-2022 om 12:01:

[..]

Ik vind dat paarden niet op een fietspad thuishoren. In het bos helemaal prima. Maar ze hebben hier nu zo’n doorfietsroute aangelegd. Doel is dat fietsers lekker door kunnen rijden. Maar er lopen daar voortdurend paarden en dan kan je dus niet lekker doorfietsen want een paard kan je niet even schielijk voorbij rijden.

Wellicht hebben ze die fietsroute gelegd op een doorgaanslocatie waar paarden al veel langer langs reden om van stal/manege naar bos te komen. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.