Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Twee dingen vandaag… de 10.000 SNN subsidie wat een groot puinhoop is. 
En dan andere hopen: heel veel paardenstront op de fietspaden tussen Stad en Ommeland. Vind ik zo goor hè… ligt dan over een groot deel van het fietspad verspreid en als je een tegenligger hebt dan moet je er al bijna doorheen fietsen en dan spettert het omhoog. Blerg! 
Ruimplicht voor hondenstront, dan ook voor paardenstront of doe die beesten een strontzak onder de kont of verbied ze op fietspaden. 

SuzyQFive schreef op 10-01-2022 om 15:43:

Twee dingen vandaag… de 10.000 SNN subsidie wat een groot puinhoop is.
En dan andere hopen: heel veel paardenstront op de fietspaden tussen Stad en Ommeland. Vind ik zo goor hè… ligt dan over een groot deel van het fietspad verspreid en als je een tegenligger hebt dan moet je er al bijna doorheen fietsen en dan spettert het omhoog. Blerg!
Ruimplicht voor hondenstront, dan ook voor paardenstront of doe die beesten een strontzak onder de kont of verbied ze op fietspaden.

Die ruimplicht is er ook hoor.

Officieel hoor je na je rit daar terug te komen om het op te ruimen, maar vaak word dat niet gedaan (te veel moeite 

Ik zie het ook veel liggen in een natuurgebied hier om de hoek.

Hond wil er van eten, ook zo fijn    en bovendien kan het gevaarlijk zijn voor honden 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

10-01-2022 om 15:55

Ik heb ook nooit begrepen waarom ze ruiters de paardenstront niet laten opkuisen als hondeneigenaren dit wel moeten.

Aan onze tv en soundbar. Dus eigenlijk aan man  want hij sluit dingen aan en dan ineens doen ze niet wat ze moeten doen. Ik ben een kwartier bezig geweest en had bijna de afstandsbedieningen door de tv gegooid. Nu staat de tv aan maar geen beeld en krijg hem ook niet uit. Ik kijk nu maar op de iPad. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

10-01-2022 om 17:09

Dolfje schreef op 10-01-2022 om 16:07:

Aan onze tv en soundbar. Dus eigenlijk aan man want hij sluit dingen aan en dan ineens doen ze niet wat ze moeten doen. Ik ben een kwartier bezig geweest en had bijna de afstandsbedieningen door de tv gegooid. Nu staat de tv aan maar geen beeld en krijg hem ook niet uit. Ik kijk nu maar op de iPad.

Leuk zo'n vent. Veronderstel dat je hem niet in de kamer kunt opsluiten tot alles werkt.

Valdemar schreef op 10-01-2022 om 15:55:

Ik heb ook nooit begrepen waarom ze ruiters de paardenstront niet laten opkuisen als hondeneigenaren dit wel moeten.

Ik vind dat er stront-DNA-herkenning moet zijn. Van elk huisdier dat buiten poept, van elk manegepaard moet het DNA in een database staan. Dan heb je de strontherkenner die je door de poep-op-ongewenste-plek haalt, die vist er het DNA uit en de rekening voor het schoonmaken, plus boete, gaat naar de eigenaar. Op de strontherkenner zit ook een camera, en GPS met tijdnotatie, zodat je echt kan zien dat er niet diep in de bosjes gedoken is om de buur-met-hond een loer te draaien, maar dat er inderdaad op een foute plek iets ligt.

Valdemar schreef op 10-01-2022 om 17:09:

[..]

Leuk zo'n vent. Veronderstel dat je hem niet in de kamer kunt opsluiten tot alles werkt.

Nee maar ik ga gewoon in de slaapkamer kijken straks.

Dolfje schreef op 10-01-2022 om 16:07:

Aan onze tv en soundbar. Dus eigenlijk aan man want hij sluit dingen aan en dan ineens doen ze niet wat ze moeten doen. Ik ben een kwartier bezig geweest en had bijna de afstandsbedieningen door de tv gegooid. Nu staat de tv aan maar geen beeld en krijg hem ook niet uit. Ik kijk nu maar op de iPad.

Maar waarom sluit je het zelf dan niet opnieuw aan? Mijn ex-man was een ster in het aansluiten van alle elektronische apparaten maar mijn huidige man snapt niets van dit soort dingen, hij heeft weer andere kwaliteiten gelukkig, maar ik ben dus nu de sjaak om dit soort dingen te fixen, want ik ben er net iets handiger in. En oefening baart kunst (+het goed lezen van de gebruiksaanwijzing 😆) 

Aan die automobilist die t nodig vond om mij & mn scooter van achteren aan te tikken. Rij dan verdomme eens wat rustiger! Je ziet hier momenteel geen hand voor ogen met die mist! Gelukkig geen schade voor mij (alleen een schaafwond hier en daar) én stopte de automobilist om mij & mijn scooter & mijn boodschappen overeind te helpen. Schoot ff uit m’n slof, schrok de beste meneer wel van. Pfoe, ff bijkomen hoor.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

10-01-2022 om 19:17

@Wobbelkont: 
Half jaar geleden zelf omver gereden, dus een dikke 

_Anoniem_ schreef op 10-01-2022 om 17:54:

[..]

Maar waarom sluit je het zelf dan niet opnieuw aan? Mijn ex-man was een ster in het aansluiten van alle elektronische apparaten maar mijn huidige man snapt niets van dit soort dingen, hij heeft weer andere kwaliteiten gelukkig, maar ik ben dus nu de sjaak om dit soort dingen te fixen, want ik ben er net iets handiger in. En oefening baart kunst (+het goed lezen van de gebruiksaanwijzing 😆)

Nee ik begin er niet aan. Er was blijkbaar iets met de instellingen van een van de afstandsbedieningen en de beamer of zo. 

Mama-Inge schreef op 10-01-2022 om 15:54:

[..]

Die ruimplicht is er ook hoor.

Officieel hoor je na je rit daar terug te komen om het op te ruimen, maar vaak word dat niet gedaan (te veel moeite )

Ik zie het ook veel liggen in een natuurgebied hier om de hoek.

Hond wil er van eten, ook zo fijn en bovendien kan het gevaarlijk zijn voor honden

Serieus? Overal in Nederland? Goed te weten. 

SuzyQFive schreef op 10-01-2022 om 19:23:

[..]

Serieus? Overal in Nederland? Goed te weten.

Net in de APV gekeken maar daar staat niets in over paardenmest opruimen. Het verschilt per gemeente namelijk. 

Natuurlijk hoeft paardenmest niet opgeruimd te worden. Hooguit in de bebouwde kom. Het is niet vies zoals honden- en kattenstront. En katten schijten dan ook nog in andermans tuin. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

10-01-2022 om 19:49

redbulletje schreef op 10-01-2022 om 19:48:

Natuurlijk hoeft paardenmest niet opgeruimd te worden. Hooguit in de bebouwde kom. Het is niet vies zoals honden- en kattenstront. En katten schijten dan ook nog in andermans tuin.

Goed, ik weet dat je van paarden houdt, maar waarom zou hun stront niet vies zijn en dat van andere dieren wel?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.