Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Regendrup.
07-01-2022 om 23:23
Dolfje schreef op 07-01-2022 om 22:01:
Mensen die zeggen " in het dagelijks leven ben ik..." Net bij the voice ook weer. Ik krijg er Jambers gedachten bij. Overdag is hij een tuinman, in de nacht besproeit hij andere tuintjes "
Hahahah nu hoor ik Jambers stem in mijn hoofd.
Beterlaat2021!
08-01-2022 om 08:29
Regendrup. schreef op 07-01-2022 om 22:56:
De buurman. De "dj". Die elke vrijdagavond een livestream geeft vanuit zijn rijtjeshuis. In een woonwijk dus. Waar de beat uit zn speakers knalt en er lak aan heeft dat iedereen kan mee"genieten".
Ik ben er zo klaar mee. Dochter wordt er wakker van. Dus ben gaan aanbellen maar helaas geen reactie. Morgenvroeg is hij de eerste.
Ik zou inderdaad om een uur of 07.00 eens aanbellen.
Als dat allemaal niet helpt misschien een keer de politie vragen langs te gaan als het weer zo is.
Regendrup.
08-01-2022 om 09:38
Beterlaat2021! schreef op 08-01-2022 om 08:29:
[..]
Ik zou inderdaad om een uur of 07.00 eens aanbellen.
Als dat allemaal niet helpt misschien een keer de politie vragen langs te gaan als het weer zo is.
Pff ja heb er weer de moed niet voor.
Het is elke week... dus ik ga toch vandaag even langs.
_Anoniem_
08-01-2022 om 09:52
Rogue schreef op 07-01-2022 om 18:50:
ik was een programma aan het kijken op npo over ex-gedetineerde die terug keren in de samenleving.
er waren 3 jongens die extreem krom Nederlandse spraken![]()
Ja daar erger ik me dus ook aan. Weet dat het niet echt gepast is, want niet iedereen kan goed nederlands spreken, maar bij sommige jongeren denk ik dat ze het erom doen. Die maken van hun accent een soort stoere straat taal, terwijl ik het vermoeden heb dat ze echt een stuk beter nederlands kunnen spreken als ze niet onder hun vrienden zijn.
En ook aan de reclame slogan 'dit is de leven' van Anderzorg (moest het even opzoeken) hebben ze van een songtekst overgenomen. (van Sef) dat nummer vind ik best leuk, maar nu zo'n verzekeringsmaatschappij constant 'dit is de leven' zegt, vind ik het een soort taalverkrachting.
_Anoniem_
08-01-2022 om 09:57
Regendrup. schreef op 08-01-2022 om 09:38:
[..]
Pff ja heb er weer de moed niet voor.
Het is elke week... dus ik ga toch vandaag even langs.
Dat zou ik ook niet durven hoor. Ik krijg ook wel eens de tip, dan pak je ze toch gewoon terug (met harde muziek) of bij een parkeerprobleem gewoon ook asociaal parkeren., maar dan ben ik bang dat het alleen maar escaleert en je kunt ook niets meer zeggen van hun gedrag 'want je doet het zelf ook'. Idem met om 7:00 uur aanbellen, dan heb je meteen ruzie denk ik.
Dus ik zou op een normale tijd aanbellen en uitleggen dat hij er echt iets aan moet doen, als hij een soort lifestream heeft dan hoeft die muziek toch niet keihard in zijn kamer te spelen? Dat kan toch ook direct via de stream (lijkt me) en dan kan hij het thuis met een normaal volume draaien. Werkt dat niet, dan zou ik uitzoeken wat de politie/wijkagent kan doen (ik zou hier niet eens weten of we dat hebben) want je kunt toch wel rekening met elkaar houden
redbulletje
08-01-2022 om 10:05
_Anoniem_ schreef op 08-01-2022 om 09:52:
[..]
Ja daar erger ik me dus ook aan. Weet dat het niet echt gepast is, want niet iedereen kan goed nederlands spreken, maar bij sommige jongeren denk ik dat ze het erom doen. Die maken van hun accent een soort stoere straat taal, terwijl ik het vermoeden heb dat ze echt een stuk beter nederlands kunnen spreken als ze niet onder hun vrienden zijn.
En ook aan de reclame slogan 'dit is de leven' van Anderzorg (moest het even opzoeken) hebben ze van een songtekst overgenomen. (van Sef) dat nummer vind ik best leuk, maar nu zo'n verzekeringsmaatschappij constant 'dit is de leven' zegt, vind ik het een soort taalverkrachting.
Lijkt ook of Nederland dat faciliteert. Als ik Vlaamse programma's kijk waar deelnemers met niet Westerse roots aan deelnemen spreken ze gewoon accentloos Vlaams. Denk dat constant de uitwassen op tv tonen het verkeerde voorbeeld geeft.
noas_1993
08-01-2022 om 14:00
Die reclame van big brother..
Dat stukje wat steeds zegt ''jij mag mee beslissen, maar big brother beslist alles''
Dat spreekt elkaar toch volledig tegen?
rionyriony
08-01-2022 om 14:14
noas_1993 schreef op 08-01-2022 om 14:00:
Die reclame van big brother..
Dat stukje wat steeds zegt ''jij mag mee beslissen, maar big brother beslist alles''
Dat spreekt elkaar toch volledig tegen?
Misschien bedoelen ze dat jij mee mag nomineren over de items waarover beslist wordt. Weet het niet; ik ken de reclame niet. 
noas_1993
08-01-2022 om 15:50
rionyriony schreef op 08-01-2022 om 14:14:
[..]
Misschien bedoelen ze dat jij mee mag nomineren over de items waarover beslist wordt. Weet het niet; ik ken de reclame niet.
En ik kijk het niet, ik ergerde me er gewoon aan
Rogue
08-01-2022 om 16:16
_Anoniem_ schreef op 08-01-2022 om 09:52:
[..]
nee oke, in dit geval waren het jongens die van Antillen komen, en die hebben een bepaalde manier van praten omdat ze veel Papiamento spreken en weinig Nederlands
FaithfulDuck87
08-01-2022 om 16:39
wat te koop gezet op verkoopsite van durp op FB. Nog nieuw in verpakking en er reageert iemand. Duidelijk een prijs erbij vermeld. Komt degene aan de deur, pakt uit mijn hand en wil weglopen. Dus ik zeg, dat is 5 euro. Oh, dat stond er niet bij. Euh jawel. Oh, dan hoef ik het niet. Het is een verkoop -en ruilsite, dus als het gratis is, dan staat dat er ook vast bij.
Lollypopje
08-01-2022 om 16:45
Een Frans onderzoek dat het bestaan van long covid in twijfel trekt en inmiddels door allerlei mensen wordt aangehaald, terwijl de basis van dat onderzoek behoorlijk twijfelachtig is en ook dat allang bekend is.
Ik word gelukkig serieus genomen in mijn omgeving, maar mensen die dat geluk niet hebben worden door dit soort onderzoeken nog verder onderuit gehaald
noas_1993
09-01-2022 om 08:39
Een ergernis van gister:
Vlak na de laatste persconferentie werd er in onze appgroep het idee geopperd om in Antwerpen naar een lightfestival te gaan, dit was mét overnachting.
Misschien niet helemaal netjes, maar ik heb niet gereageerd..
Ik snap dat mensen leuke dingen willen doen, maar zoek het gewoon niet op in deze tijd!
Werden er gister door 2 vrienden in die groep een paar foto's gedeeld dat het supermooi was en we wat misten.
Wat denken zulke mensen..?
SuzyQFive
09-01-2022 om 09:34
Lollypopje schreef op 08-01-2022 om 16:45:
Een Frans onderzoek dat het bestaan van long covid in twijfel trekt en inmiddels door allerlei mensen wordt aangehaald, terwijl de basis van dat onderzoek behoorlijk twijfelachtig is en ook dat allang bekend is.
Ik word gelukkig serieus genomen in mijn omgeving, maar mensen die dat geluk niet hebben worden door dit soort onderzoeken nog verder onderuit gehaald
Al eens bij de ME-stichting gekeken? Daar staan veel goede ondersteunende onderzoeksresultaten. Er zijn steeds meer aanwijzingen dat Long-Covid post-virale ME is/wordt. Ik heb post-virale ME maar dan al 20 jaar. Toen wisten ze totaal niet wat ze ermee moesten en nu veel meer. Hopelijk zal dat voor jullie nog voor verbetering zorgen.