Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
irmama
30-12-2021 om 12:00
Mammoet schreef op 30-12-2021 om 09:54:
Dat ik weer snotterend wakker word en dus nóg niet klachtenvrij ben na Corona. Dag 10 inmiddels, zucht
Ik heb het al 5 weken
Lollypopje
30-12-2021 om 12:01
JtM schreef op 30-12-2021 om 09:30:
Ik had een afspraak voor het bloedprikken voor vanochtend gemaakt. Kom ik aan, scan ik de QR code, staat er op het scherm: 'Afspraak niet bekend'.
Blijkt dus dat ik voor morgen een afspraak heb gemaakt ipv voor vandaag.
Ergenis aan mezelf dus...
Gelukkig was het niet al te druk en was ik alsnog zo aan de beurt.
Ik heb dat ooit bij mijn bijbaan gehad. Was wat minder, want ik dacht dat ik een vroege ochtenddienst had en dat bleek middag 
En ik ben dus ech geen ochtendmens. Dus daar om half8 voor niks aankomen, was wel wat minder 
Regendrup.
30-12-2021 om 12:01
noas_1993 schreef op 30-12-2021 om 11:34:
[..]
Ik had maandag iemand over de vloer en op een gegeven moment zegt ze ''misschien kun je vrijdag nog wel een eindje gaan wandelen''
Misschien overdreven, maar ik wordt echt opstandig/boos van zulke reacties. Ik wil gewoon rustig kunnen wandelen zonder elke keer opgeschrikt te worden!
Zegt ze als klap op de vuurpijl ''overdag zal het wel meevallen''
Wat moet je met zulke mensen..
Ik loop naar m'n ouders en voor de rest blijf ik lekker binnen!
Sorry ik moest even gniffelen om het woordgebruik in deze context.
Verder eens hoor. Hier valt het gelukkig nog enigszins mee.
Auwereel
30-12-2021 om 12:15
Aan het feit dat de vogels wel naar de voedersilo van de buren gaan, maar niet naar de mijne, die vertrouwen ze niet, ofzo. Ik denk dat er niets anders op zit dan dezelfde als de buren aan te schaffen.
ProfitableMantis53
30-12-2021 om 16:10
Mensen in de supermarkt. Ik ga voor iedereen aan de kant en wacht rustig tot ik ergens bij kan, maar NIEMAND doet hetzelfde voor mij. Allemaal gewoon ertussen kruipen alsof ik onzichtbaar ben ofzo. Iedereen is alleen maar met zichzelf bezig. Krijg echt soms zo´n zin om er iets van te zeggen, maar ik weet dat ik dat niet moet doen.
Wobbelkont
30-12-2021 om 16:15
Nera schreef op 30-12-2021 om 16:10:
Mensen in de supermarkt. Ik ga voor iedereen aan de kant en wacht rustig tot ik ergens bij kan, maar NIEMAND doet hetzelfde voor mij. Allemaal gewoon ertussen kruipen alsof ik onzichtbaar ben ofzo. Iedereen is alleen maar met zichzelf bezig. Krijg echt soms zo´n zin om er iets van te zeggen, maar ik weet dat ik dat niet moet doen.
Zo herkenbaar. Alle moeite doen om mensen ruimte te geven, maar zelf constant de karretjes op je enkels voelen.
ProfitableMantis53
30-12-2021 om 16:18
Wobbelkont schreef op 30-12-2021 om 16:15:
[..]
Zo herkenbaar. Alle moeite doen om mensen ruimte te geven, maar zelf constant de karretjes op je enkels voelen.
Was het maar alleen de karretjes. Er kroop vanochtend nog een vrouw achter mijn rug langs waarbij ze me raakte, omdat ze niet even kon wachten tot ik bij een schap weg was. Zonder iets te zeggen ook. Pardon mag ik er even bij is te moeilijk blijkbaar.
PinkFlower
30-12-2021 om 16:30
Nera schreef op 30-12-2021 om 16:10:
Ik zeg dan: "mag ik er langs? Tuurlijk meneer/mevrouw ga uw gang". Dan kijken ze vaak heel raar op. Ja sorry hoor je kan ook vragen. Je kan niet door me heen.
FaithfulDuck87
30-12-2021 om 16:32
PinkFlower schreef op 30-12-2021 om 16:30:
[..]
Ik zeg dan: "mag ik er langs? Tuurlijk meneer/mevrouw ga uw gang". Dan kijken ze vaak heel raar op. Ja sorry hoor je kan ook vragen. Je kan niet door me heen.
ja dat doe ik ook wel: Oh, u wilde er even bij, nou dat mag hoor. Dat mag u gerust even vragen.
SuzyQFive
30-12-2021 om 16:38
Nera schreef op 30-12-2021 om 16:18:
[..]
Was het maar alleen de karretjes. Er kroop vanochtend nog een vrouw achter mijn rug langs waarbij ze me raakte, omdat ze niet even kon wachten tot ik bij een schap weg was. Zonder iets te zeggen ook. Pardon mag ik er even bij is te moeilijk blijkbaar.
Nou, idd. Ik stond bij de handscannerdingen. Vond eerst een oude kerel het al nodig om mijn stok (loop buiten met een wandelstok ivm neuropathie) onder me vandaan te tikken. Maar geen excuus hè want hij moest erbij. Twintig seconden later staat ie tegen mijn vriend aan te duwen omdat ie bij dat schap wilde.
(en ja, we deden samen boodschappen omdat mijn vaste bezorgmoment door nieuwjaar vervalt en we hebben gescheiden huishoudens, dus kon hij nu mooi de kar duwen).
Even later stond hij voor een schap. Mijn vriend zei. Waarom pak je niet wat je nodig hebt? Ik zei, iets harder dan normaal, dat die meneer er nog even stond en ik wel even kan wachten tot ie klaar was.
Ander schap. Vriend had zijn kar onhandig neergezet maar had dat niet door. En een vrouw stond wat tussen de deur van de koeling te klungelen om te pakken wat ze nodig had. Ik zeg tegen hem: zet je kar even wat naar achteren joh, die mevrouw kan er niet bij. Zegt ie: kan ze ook even vragen toch? Hij was er zo klaar mee 😅. Och, zegt die vrouw, door dat mondkapje denk ik steeds dat ik niet mag of kan praten. Natuurlijk kon ik het even vragen.
AggressiveReindeer87
30-12-2021 om 17:03
Wobbelkont schreef op 30-12-2021 om 16:15:
[..]
Dat is ook mijn ergenis.
Verder erger ik me behoorlijk aan mijn vaatwasser die ineens kapot is; kraantje knippert en hij blijft sinds vanmorgen herrie maken, alsof ie vastgelopen is of zo.
Monteur gebeld, komt morgen. (en ik krijg hem alleen stil als ik de stroom van de verdieping af zet maar dan heb ik ook geen licht en tv en internet
)
FaithfulDuck87
30-12-2021 om 17:05
AliceM1982 schreef op 30-12-2021 om 17:03:
[..]
Dat is ook mijn ergenis.
Verder erger ik me behoorlijk aan mijn vaatwasser die ineens kapot is; kraantje knippert en hij blijft sinds vanmorgen herrie maken, alsof ie vastgelopen is of zo.
Monteur gebeld, komt morgen. (en ik krijg hem alleen stil als ik de stroom van de verdieping af zet maar dan heb ik ook geen licht en tv en internet)
kun je de stekker van de vaatwasser er niet uithalen? Ik heb hetzelfde wel gehad, was er wat vocht blijven staan, waardoor een afsluiter niet goed dicht ging.
AggressiveReindeer87
30-12-2021 om 17:15
Friezinnetje schreef op 30-12-2021 om 17:05:
[..]
kun je de stekker van de vaatwasser er niet uithalen? Ik heb hetzelfde wel gehad, was er wat vocht blijven staan, waardoor een afsluiter niet goed dicht ging.
Nee want ik heb geen idee waar die stekker zit
, of is het een kwestie van de vaatwasser naar voren schuiven? (Ik ben enorm technisch, not...)Ik krijg dat kreng ook niet naar voren....
FaithfulDuck87
30-12-2021 om 17:18
AliceM1982 schreef op 30-12-2021 om 17:15:
[..]
, of is het een kwestie van de vaatwasser naar voren schuiven? (Ik ben enorm technisch, not...)
dat zou kunnen, die van mij zit een kastje verder..
SuzyQFive
30-12-2021 om 17:20
AliceM1982 schreef op 30-12-2021 om 17:15:
[..]
, of is het een kwestie van de vaatwasser naar voren schuiven? (Ik ben enorm technisch, not...)
Zit ie naast het gootsteenkastje?
die achterwand kan je er meestal eenvoudig uithalen en dan zal het stopcontact daarachter, of net om het hoekje zitten maar daar kan je wel bij.
Of je haalt de plint van de keukenkastjes even weg en zit je laag bij de vloer.
En idd, vaatwasser naar voren schuiven, dan moet je vaak sowieso de plint loshalen.