Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Aan mijn ongeduld. De flapjes in de over bleven maar bleek. Dus heb ik ze wat hoger in de over gezet en ja hoor, na twee minuten zwarte vlekken aan de bovenkant....

TanSwallow86

TanSwallow86

25-12-2021 om 20:55

Tatemae schreef op 25-12-2021 om 19:08:

[..]

Het legt een enorme druk op dat je het 'gezellig' moet hebben die dagen. Voor mij zijn het dagen net zoals iedere andere dag.

Net als, met kerst mag niemand alleen zijn, volgens Robert ten Brink. Leave me alone. Ben alleen met mijn chinchilla's. Ik hou niet van drukte, word ik niet lekker van, heb dan koppijn, misselijk. 

HarleyQuin schreef op 25-12-2021 om 20:55:

[..]

Net als, met kerst mag niemand alleen zijn, volgens Robert ten Brink. Leave me alone. Ben alleen met mijn chinchilla's. Ik hou niet van drukte, word ik niet lekker van, heb dan koppijn, misselijk.

Vorig jaar werd ik nogal agressief van die uitspraak. Toen was ik vanwege de lockdown bewust alleen met kerst. Wilde liever anders, maar voelde verstandiger. 

En als iemand dat dan steeds loopt te roepen. Grrrrr 👿

Ik ergerde vandaag aan mensen onderweg tijdens mijn wandeling die na mijn begroeting je straal negeren. Sorry maar daar kan ik echt niks mee 🤨

Dan vind ik de tekst van Miss Montreals kerstliedje toch beter:
Being alone at Christmas doesn't have to be a bad thing
Singing songs all for yourself
Some brandy, no one's leaving
And ooh you're alone tonight
Ooh no Christmas lights
No kisses, hugs, no love, no luck
Christmas a delight!

Elmie schreef op 25-12-2021 om 21:52:

Ik ergerde vandaag aan mensen onderweg tijdens mijn wandeling die na mijn begroeting je straal negeren. Sorry maar daar kan ik echt niks mee 🤨

Zo stom is dat, ik ben zo'n blij ei wat echt tegen iedereen vol enthousiasme goedemorgen zegt. 

Ik vind het ook heel vreemd als mensen je kennen maar je niet groeten. Bijvoorbeeld op het schoolplein. Je kan toch gewoon hey/hoi/hallo/goedemorgen zeggen, het kost niets, ik hoef niks van je én zeker hoef ik geen beste vrienden met je te worden 

als mensen mij op straat gedag zeggen, zeg ik vaak wel iets terug. Maar eigenkijk vooral omdat het hoort. Vaak zit ik in mijn eigen bubbel en heb ik geen puf of zin voor andere mensen en hoe aardig bedoeld ook heb ik dan helemaal geen zin in een wildvreemde die vrolijk gedag zegt. Want dan moet ik dus uit mijn bubbel komen.

En ja ik snap dat het stom voelt als iemand niet reageert, en daarom kom ik met tegen zin uit mijn bubbel als ik daar in zit, maar veel liever zou ik dat niet doen.

Als ik niet in mijn bubbel zit, zeg ik wel gemakkelijker gedag terug, maar heb ik nog steeds geen behoefte om zelf dat initiatief te nemen.

Dus nouja ik snap de ergernis, maar een stukje van de andere kant. Want in bubbel erger ik me weer aan al die gedagzeggers

Lollypopje schreef op 25-12-2021 om 22:45:

als mensen mij op straat gedag zeggen, zeg ik vaak wel iets terug. Maar eigenkijk vooral omdat het hoort. Vaak zit ik in mijn eigen bubbel en heb ik geen puf of zin voor andere mensen en hoe aardig bedoeld ook heb ik dan helemaal geen zin in een wildvreemde die vrolijk gedag zegt. Want dan moet ik dus uit mijn bubbel komen.

En ja ik snap dat het stom voelt als iemand niet reageert, en daarom kom ik met tegen zin uit mijn bubbel als ik daar in zit, maar veel liever zou ik dat niet doen.

Als ik niet in mijn bubbel zit, zeg ik wel gemakkelijker gedag terug, maar heb ik nog steeds geen behoefte om zelf dat initiatief te nemen.

Dus nouja ik snap de ergernis, maar een stukje van de andere kant. Want in bubbel erger ik me weer aan al die gedagzeggers

Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben.

Aan mezelf. Het was laat gisteren en ik wilde uitslapen maar ik moest plassen om 8 uur en toen kon ik niet meer slapen. De kinderen van de buren waren al buiten en maakten veel kabaal. 

watertoren schreef op 26-12-2021 om 09:26:

Aan mezelf. Het was laat gisteren en ik wilde uitslapen maar ik moest plassen om 8 uur en toen kon ik niet meer slapen. De kinderen van de buren waren al buiten en maakten veel kabaal.

Wat stom dat kinderen zo vroeg buiten herrie maken. Daar zou ik me aan ergeren.

Broodjebrie schreef op 26-12-2021 om 09:17:

[..]

Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben.

Terwijl ik vriendelijk gedag terug zeg, roep ik van binnen "laat me met rust"

Goed dat jullie de andere kant belichten! Ik snap jullie. Het is wel zo dat mensen die niet opkijken en duidelijk in hun eigen wereld zijn ik niet groet. Het gaat vooral om mensen die je aankijken als je dichtbij bent, je groet en ze dan niks zeggen. Maar ja, misschien voelen die zich wel zoals jullie. In ieder geval handig om te weten.

Lollypopje schreef op 26-12-2021 om 09:35:

[..]

Terwijl ik vriendelijk gedag terug zeg, roep ik van binnen "laat me met rust"

Ha inderdaad..

Elmie schreef op 26-12-2021 om 10:53:

Goed dat jullie de andere kant belichten! Ik snap jullie. Het is wel zo dat mensen die niet opkijken en duidelijk in hun eigen wereld zijn ik niet groet. Het gaat vooral om mensen die je aankijken als je dichtbij bent, je groet en ze dan niks zeggen. Maar ja, misschien voelen die zich wel zoals jullie. In ieder geval handig om te weten.

Ik kijk gerust vooruit of om mij heen. Al mijd ik bewust blikken, maar als je in jezelf zit kan je soms onbewust wel iemand even aankijken.

Ik snap trouwens heel goed dat als je dat zelf niet hebt, het heel onbeleefd kan voelen.

Lollypopje schreef op 26-12-2021 om 10:55:

[..]

Ik kijk gerust vooruit of om mij heen. Al mijd ik bewust blikken, maar als je in jezelf zit kan je soms onbewust wel iemand even aankijken.

Ik snap trouwens heel goed dat als je dat zelf niet hebt, het heel onbeleefd kan voelen.

Echt goed dat ik dat nu weet, dan erger ik me waarschijnlijk een stuk minder!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.