Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Apiejapie
18-12-2021 om 15:23
niet_rechts schreef op 18-12-2021 om 14:14:
[..]
Het eten is niet half warm, hoor. Dat heb ik in al die weken sinds oktober niet meegemaakt. Wel één keer (toevallig vorige week) echt heel slechte kwaliteit. Daar kom ik niet meer, ook niet als ze straks weer open mogen. Verder echt heerlijk vers eten gekregen, op temperatuur. Met een glimlach gebracht. Echt het proberen waard! En anders bestel je sushi en een pokebowl bij een echt Japans restaurant. Niet goedkoop, wel heerlijk.
![]()
Het gaat mij er vooral om dat ik het ergerlijk vind als mensen klagen over hoe vreselijk zo'n lockdown is voor de horeca zonder te bedenken dat je juist de horeca ook nu makkelijk kunt steunen. Iets als een bios is een ander verhaal.
Denk dat er ook veel aan ligt dat ik niet (dichtbij een) stad woon. Voordat het bezorgd is, is het echt niet lekker meer. Japans zou kunnen, maar dichtstbijzijnde is zo'n 35 km verderop. Schiet niet op natuurlijk. En dan mis ik alsnog avondje uit. Kwaliteit/prijs is voor mij dan niet interessant.
lientje69
18-12-2021 om 15:30
Wij wonen in de polder en hier bezorgt ook alleen een pizzeria en de snackbar. En dat komt idd na bijna een uur en soms nog langer wachten lauw of koud aan. Tsja. Dan gooi ik zelf wel een pizza in de oven of een hand patat in de frituur. Als je in de stad woont is het wellicht anders. Maar hier is gewoon niet veel. Een avondje uit is echt voor de beleving en toch wat verder af. Dichtsbijzijnde stad met iets meer keuze aan restaurants bezorgen hier echt niet helaas.
watertoren
18-12-2021 om 17:16
Wij hebben hier een Griek die alleen doet aan afhaal en thuis bezorgen. Echt heel goed eten en het is altijd nog goed warm. Op kerstavond gaan we met 6 personen uit eten in Belgie en dezelfde mensen komen bij mij eerste kerstdag en dan laten we Grieks bezorgen.
FaithfulDuck87
18-12-2021 om 17:43
watertoren schreef op 18-12-2021 om 17:16:
Wij hebben hier een Griek die alleen doet aan afhaal en thuis bezorgen. Echt heel goed eten en het is altijd nog goed warm. Op kerstavond gaan we met 6 personen uit eten in Belgie en dezelfde mensen komen bij mij eerste kerstdag en dan laten we Grieks bezorgen.
dat laatste mag ws niet meer
watertoren
18-12-2021 om 17:47
Friezinnetje schreef op 18-12-2021 om 17:43:
[..]
Een dringend advies is niet iets wat je niet mag wat hoeveelheid mensen betreft. Daar heb ik me nog nooit aan gehouden sinds wij allemaal ingeent zijn.
Hinoki
18-12-2021 om 19:36
Friezinnetje schreef op 18-12-2021 om 17:43:
[..]
Het is een dringend advies. Nu ontvang ik dit jaar om een andere reden geen gasten, maar dit advies zou mijn ene oor in en andere oor uit gaan. Mijn huis. Ik bepaal wie daar wel en niet komt en wanneer. Niet Pinokkio in Den Haag.
FaithfulDuck87
18-12-2021 om 19:41
Hinoki schreef op 18-12-2021 om 19:36:
[..]
Het is een dringend advies. Nu ontvang ik dit jaar om een andere reden geen gasten, maar dit advies zou mijn ene oor in en andere oor uit gaan. Mijn huis. Ik bepaal wie daar wel en niet komt en wanneer. Niet Pinokkio in Den Haag.
dat weten we wel, dat jij je nergens iets van aantrekt. Bedankt daarvoor, we kunnen nu weer in een lockdown, doordat een groep toch denkt dat ze zich nergens aan hoeven te houden
Regendrup.
18-12-2021 om 19:44
Friezinnetje schreef op 18-12-2021 om 19:41:
[..]
dat weten we wel, dat jij je nergens iets van aantrekt. Bedankt daarvoor, we kunnen nu weer in een lockdown, doordat een groep toch denkt dat ze zich nergens aan hoeven te houden
Echt dit. Ik ben er ZO klaar mee. Maar écht helemaal. Bah.
SophisticatedCaribou75
18-12-2021 om 19:47
Sommige mensen zijn het waard om te negeren. Bijvoorbeeld types die het nodig vinden telkens weer te onderstrepen hoe stom ze de maatregelen vinden, hoe overdreven, hoe bijzonder ze zijn dat ze geen mondkapje kunnen verdragen, bla bla, huu huu, did we ask though).
Regendrup.
18-12-2021 om 19:53
niet_rechts schreef op 18-12-2021 om 19:47:
Sommige mensen zijn het waard om te negeren. Bijvoorbeeld types die het nodig vinden telkens weer te onderstrepen hoe stom ze de maatregelen vinden, hoe overdreven, hoe bijzonder ze zijn dat ze geen mondkapje kunnen verdragen, bla bla, huu huu, did we ask though).
Ik weet het. Je hebt gelijk. Maar soms. Echt ik kan er gewoon niet meer tegen.
Regendrup.
18-12-2021 om 19:53
watertoren schreef op 18-12-2021 om 17:47:
[..]
Een dringend advies is niet iets wat je niet mag wat hoeveelheid mensen betreft. Daar heb ik me nog nooit aan gehouden sinds wij allemaal ingeent zijn.
Friezinnetjes uitspraak geldt dan ook voor jou. Top. Thanks.
Airmid
18-12-2021 om 21:07
Ik erger me aan fietsers in een fietsstraat.
Ja het is een fietsstraat en ja, de auto is te gast.
Maar als die fietsers mij tegemoet fietsen en ik kan niet méér naar rechts uitwijken dan ik al doe, dan zou het fijn zijn als ze toch even achter elkaar gaan fietsen in plaats van breed naast elkaar blijven fietsen en mij boze blikken toewerpen
Hinoki
18-12-2021 om 21:16
Friezinnetje schreef op 18-12-2021 om 19:41:
[..]
Nou, dan verwar je me met iemand anders, want ik ben wel de laatste die zich nergens iets van aantrekt. Ik hou me namelijk netjes aan alles wat van mij verwacht wordt. Ben in de zomer niet gestopt met de anderhalve meter. Vermijd grote bijeenkomsten, ben niet op vakantie geweest (ik ga altijd in september en dat leek me dit jaar geen goed idee). Ga alleen met het openbaar vervoer als het echt niet anders kan (in ieder geval geen onnodige reisbewegingen). Ik werk al vanaf het begin van de pandemie thuis. Ik doe boodschappen op rustige tijden.
Nee, ik doe niet mee met de QR (als in: ik heb hem wel, maar gebruik hem niet). Maar accepteer de daarbij behorende beperkingen voor mijzelf. Mijn keuze, dan zal ik ook de gevolgen dragen.
En nee, ik draag geen mondkapje. Daar heb ik een goede reden voor (waarbij de domme reactie van niet rechts meer over hem/haar zegt dan over mij). En dus doe ik mijn boodschappen op rustige tijden.
De lockdown nu vind ik waanzin. Betekent dat dat ik me niet aan de maatregelen hou? Nee, allerminst dus. Behalve dan die ontvangst thuis. En zelfs dat zijn slechts woorden en geen daden, want momenteel is het helemaal niet mogelijk om thuis mensen te ontvangen.
Dus erger je vervolgens maar lekker rot aan mij, maar misschien ook gewoon even die balk in je eigen oog eerst maar eens weghalen.