Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
JtM schreef op 18-12-2021 om 09:46:

Pffff weer de ellende met een harde lockdown. Word hier zo moe van.

Ik ook. Je kan niks plannen, nergens op verheugen. Schijtzooi. 

MRI

MRI

18-12-2021 om 10:58

Dolfje schreef op 18-12-2021 om 09:52:

[..]

nergens op verheugen. Schijtzooi.

Waarom niet?

MRI schreef op 18-12-2021 om 10:58:

[..]

Waarom niet?

Omdat er veel dingen niet doorgaan. Of omdat jezelf of de mensen met wie je afspreekt klachten hebben. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

18-12-2021 om 11:06

Ik erger me aan mensen die niet denken in oplossingen. Als je de lockdown zielig vindt voor de horeca, bestel er dan je eten, koop er een fles wijn bij waar de winstmarge voor het restaurant met name in zit en geef een flinke fooi. En doe dat wekelijks. En om niet-essentiële winkels te steunen: koop je spullen niet online bij bol.com ofzo, maar bel de winkel en koop daar je snuisterijen. We kunnen ze zelf helpen, maar dan moet de gemakzucht even opzij.

Ik wil heel graag naar de lokale winkels, maar als ze dichtgaan wordt het toch weer bol.com vrees ik. 

niet_rechts schreef op 18-12-2021 om 11:06:

Ik erger me aan mensen die niet denken in oplossingen. Als je de lockdown zielig vindt voor de horeca, bestel er dan je eten, koop er een fles wijn bij waar de winstmarge voor het restaurant met name in zit en geef een flinke fooi. En doe dat wekelijks. En om niet-essentiële winkels te steunen: koop je spullen niet online bij bol.com ofzo, maar bel de winkel en koop daar je snuisterijen. We kunnen ze zelf helpen, maar dan moet de gemakzucht even opzij.

Juist!!!

niet_rechts schreef op 18-12-2021 om 11:06:

In theorie heb je gelijk. Maar in de praktijk werkt dat soms toch anders voor mij. Ik ga niet evenveel betalen voor afhalen als voor naar restaurant gaan. Eten half koud voordat ik thuis ben (of nog vervelender: thuis ons op moeten warmen). Als ik dan toch flink betaal, dan wil ik ook een avondje weg zijn. Ik kan behoorlijk koken dus wat een standaard restaurant maakt, kan ik thuis ook. Het voordeel van afhalen zie ik dan niet. 

En wat de snuisterij winkeltjes betreft; juist dat zijn de winkels waarvan je de spullen moet zien voordat je ze koopt. Tenminste zo werkt dat voor mij. Nu heb ik al weinig met dat soort winkels, maar voor een cadeautje kom ik er wel eens. Dan vind ik het wel eens leuk om voor een ander rond te snuffelen. Online koop ik zoiets niet. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

18-12-2021 om 11:26

Apiejapie schreef op 18-12-2021 om 11:18:

[..]

In theorie heb je gelijk. Maar in de praktijk werkt dat soms toch anders voor mij. Ik ga niet evenveel betalen voor afhalen als voor naar restaurant gaan. Eten half koud voordat ik thuis ben (of nog vervelender: thuis ons op moeten warmen). Als ik dan toch flink betaal, dan wil ik ook een avondje weg zijn. Ik kan behoorlijk koken dus wat een standaard restaurant maakt, kan ik thuis ook. Het voordeel van afhalen zie ik dan niet.

Sommige restaurants bezorgen weer, zodat hun bedienend personeel ook nog werk heeft. Dat vind ik zo lief. Met liefde betaal ik daarvoor bezorgkosten. Ik geloof dat dit echt wel weer eens voorbij gaat en de ondernemers die zo hun best doen om te overleven, die help ik graag met een klein steentje. Zelfs als ik het ook zelf zou kunnen koken. Onze truc is om er meer een situatie van te maken met alle voor- en hoofdgerechten in één keer in het midden op tafel en er shared dining van te maken met het gezin. Is nog gezellig ook.

Netherfield schreef op 18-12-2021 om 11:07:

Ik wil heel graag naar de lokale winkels, maar als ze dichtgaan wordt het toch weer bol.com vrees ik.

Niet als ze weer terug zouden gaan naar click en collect

niet_rechts schreef op 18-12-2021 om 11:26:

[..]

Sommige restaurants bezorgen weer, zodat hun bedienend personeel ook nog werk heeft. Dat vind ik zo lief. Met liefde betaal ik daarvoor bezorgkosten. Ik geloof dat dit echt wel weer eens voorbij gaat en de ondernemers die zo hun best doen om te overleven, die help ik graag met een klein steentje. Zelfs als ik het ook zelf zou kunnen koken. Onze truc is om er meer een situatie van te maken met alle voor- en hoofdgerechten in één keer in het midden op tafel en er shared dining van te maken met het gezin. Is nog gezellig ook.

Ik snap je redenatie en vind het lief van je. Maar half koud eten waar ik net zoveel voor betaal als voor een avondje uit: nee dat vind ik het niet waard. 

Apiejapie schreef op 18-12-2021 om 13:42:

[..]

Ik snap je redenatie en vind het lief van je. Maar half koud eten waar ik net zoveel voor betaal als voor een avondje uit: nee dat vind ik het niet waard.

Ik ook niet anders zou ik dat ook wel vaker doen.

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

18-12-2021 om 14:14

Dolfje schreef op 18-12-2021 om 14:05:

[..]

Ik ook niet anders zou ik dat ook wel vaker doen.

Het eten is niet half warm, hoor. Dat heb ik in al die weken sinds oktober niet meegemaakt. Wel één keer (toevallig vorige week) echt heel slechte kwaliteit. Daar kom ik niet meer, ook niet als ze straks weer open mogen. Verder echt heerlijk vers eten gekregen, op temperatuur. Met een glimlach gebracht. Echt het proberen waard! En anders bestel je sushi en een pokebowl bij een echt Japans restaurant. Niet goedkoop, wel heerlijk.   

Het gaat mij er vooral om dat ik het ergerlijk vind als mensen klagen over hoe vreselijk zo'n lockdown is voor de horeca zonder te bedenken dat je juist de horeca ook nu makkelijk kunt steunen. Iets als een bios is een ander verhaal.

Apiejapie schreef op 18-12-2021 om 13:42:

[..]

Daarnaast bied een avondje uit ook een beleving. Uiteraard een luxe probleem, maar wel eentje die mij er nu van weer houdt om eten te gaan bestellen.

niet_rechts schreef op 18-12-2021 om 14:14:

[..]

Het eten is niet half warm, hoor. Dat heb ik in al die weken sinds oktober niet meegemaakt. Wel één keer (toevallig vorige week) echt heel slechte kwaliteit. Daar kom ik niet meer, ook niet als ze straks weer open mogen. Verder echt heerlijk vers eten gekregen, op temperatuur. Met een glimlach gebracht. Echt het proberen waard! En anders bestel je sushi en een pokebowl bij een echt Japans restaurant. Niet goedkoop, wel heerlijk.

Het gaat mij er vooral om dat ik het ergerlijk vind als mensen klagen over hoe vreselijk zo'n lockdown is voor de horeca zonder te bedenken dat je juist de horeca ook nu makkelijk kunt steunen. Iets als een bios is een ander verhaal.

De meesten vinden het gewoon vreselijk voor zichzelf dat ze niet naar de horeca kunnen.

In 2020 hebben we regelmatig online eten besteld maar sinds de restaurants weer open gingen zijn de meesten weer gestopt met thuisbezorgen. Nu kies ik voor België als ik uit eten wil. Kan inmiddels zelf prima bistrowaardige gerechten klaarmaken. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.