Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Wilgenkatje-
16-12-2021 om 10:38
Chiquita schreef op 16-12-2021 om 09:50:
ik had 't wel verwacht, maar dat nu (weer) bekend wordt dat Amalia haar 18e verjaardag gevierd heeft met meer dan geadviseerde aantal bezoekers. 'We zeggen sorry, we dachten dat we 't wel goed deden' en gaan door hoe we altijd deden.
Ik vind het gewoon stom, en het valt me tegen van de jarige. Hele volksstammen hebben iets speciaals te vieren wat nu totaal niet uit de verf komt, maar omdat zij een park in de buurt heeft kan zij gerust een flink aantal gasten nodigen. Het is buiten, ze waren allemaal getest, zal allemaal niet veel kwaad kunnen, maar de symboliek is gewoon fout anno 2021. Ze toont hiermee dat zij toch echt anders is dan andere 18-jarigen. Dat is ze in zekere zin ook, maar wat meer wijsheid en empathie was mooi geweest, in het bijzonder naar haar leeftijdgenoten. Sorry zeggen - daar kopen we niks voor. Geef een goed voorbeeld en verbind je met anderen. Dit schept alleen maar meer afstand en ergernis.
lientje69
16-12-2021 om 10:56
noas_1993 schreef op 16-12-2021 om 10:24:
[..]
Ik stoor me er dan weer aan dat het in elk nieuwsbulletin herhaald word, laat die mensen...
Met dit soort berichten creëer je alleen maar meer ergernis naar in dit geval het koningshuis
Vind ik ook. Laat Amalia lekker. De hoeveelheid pubers die met meerderen elk weekend afspreken zijn ook niet te tellen. Of denken ze soms dat alle andere 18 jarigen zich wel aan de regels houden?
Apiejapie
16-12-2021 om 10:58
Mijn ouders zijn 50 jaar getrouwd. Ze mogen met broers en zussen niet samenkomen thuis om een kop koffie te drinken. Allemaal samen in de horeca mag wél. Zie het verschil niet, en vooral niet het voordeel van de oudjes dan de horeca in te laten gaan ten opzichte van thuis vieren.
lientje69
16-12-2021 om 10:58
Wilgenkatje- schreef op 16-12-2021 om 10:38:
[..]
Ik vind het gewoon stom, en het valt me tegen van de jarige. Hele volksstammen hebben iets speciaals te vieren wat nu totaal niet uit de verf komt, maar omdat zij een park in de buurt heeft kan zij gerust een flink aantal gasten nodigen. Het is buiten, ze waren allemaal getest, zal allemaal niet veel kwaad kunnen, maar de symboliek is gewoon fout anno 2021. Ze toont hiermee dat zij toch echt anders is dan andere 18-jarigen. Dat is ze in zekere zin ook, maar wat meer wijsheid en empathie was mooi geweest, in het bijzonder naar haar leeftijdgenoten. Sorry zeggen - daar kopen we niks voor. Geef een goed voorbeeld en verbind je met anderen. Dit schept alleen maar meer afstand en ergernis.
De volkstammen jeugd die wat te vieren hebben, doen dat echt wel gewoon hoor. In elk geval hier op het platteland. Hoe dat in de stad is durf ik niet te zeggen. Maar de jeugd is gewoon klaar met alle beperkingen. En ik begrijp dat ook wel een beetje eerlijk gezegd.
Hinoki
16-12-2021 om 12:26
Apiejapie schreef op 16-12-2021 om 10:58:
Mijn ouders zijn 50 jaar getrouwd. Ze mogen met broers en zussen niet samenkomen thuis om een kop koffie te drinken. Allemaal samen in de horeca mag wél. Zie het verschil niet, en vooral niet het voordeel van de oudjes dan de horeca in te laten gaan ten opzichte van thuis vieren.
Thuis mogen ze wel degelijk. Of ze het willen is een ander verhaal. Of het verstandig is en je het moet doen ook. Maar het mag wel degelijk. Maximaal 4 personen thuis is een dringend advies. Dat heeft met de persoonlijke levenssfeer te maken. Je moet achter je voordeur wel hele rare geintjes uithalen, wil een handhaver er juridisch het recht hebben om binnen te treden. Dan heb je eerst een rechterlijk bevel nodig.
Als je ouders hun steentje willen bijdragen door de broers en zussen niet in huis te halen, kan je dat natuurlijk te prijzen vinden, maar zouden ze het wel doen, dan doen ze niets wat niet mag.
Hinoki
16-12-2021 om 12:28
Vorige lockdown. Ik mocht niet naar vriendin met haar man en drie kinderen van 12 jaar en ouder. Zij mocht wel naar mij met mijn kind van onder de 12.
In dat geval gingen we dus wel gewoon naar haar, want groter huis en meer ruimte tot afstand. Anderen zouden wellicht hebben gekozen voor helemaal niet afspreken. En weer anderen voor afspreken bij mij want volgens de regels.
lientje69
16-12-2021 om 12:40
Hinoki schreef op 16-12-2021 om 12:28:
Vorige lockdown. Ik mocht niet naar vriendin met haar man en drie kinderen van 12 jaar en ouder. Zij mocht wel naar mij met mijn kind van onder de 12.
In dat geval gingen we dus wel gewoon naar haar, want groter huis en meer ruimte tot afstand. Anderen zouden wellicht hebben gekozen voor helemaal niet afspreken. En weer anderen voor afspreken bij mij want volgens de regels.
Dat is dus het lastige idd. De regels zijn niet duidelijk. Dus dan krijg je dat mensen er gewoon hun eigen invulling aan geven.
On topic ik erger me aan mezelf. Ik krijg mezelf maar niet in beweging. En dan bedoel ik dus sporten. Niet dat ik er de tijd niet voor heb, masr meer de puf en energie en zin niet.
Terwijl meer bewegen voor mij wel beter zou zijn. Ik vind mezelf gewoon een lui wijf want zit liever op de bank met een boek. Motivatie om flink te bewegen is ver te zoeken helaas
Hinoki
16-12-2021 om 12:45
lientje69 schreef op 16-12-2021 om 12:40:
[..]
Dat is dus het lastige idd. De regels zijn niet duidelijk. Dus dan krijg je dat mensen er gewoon hun eigen invulling aan geven.
On topic ik erger me aan mezelf. Ik krijg mezelf maar niet in beweging. En dan bedoel ik dus sporten. Niet dat ik er de tijd niet voor heb, masr meer de puf en energie en zin niet.
Terwijl meer bewegen voor mij wel beter zou zijn. Ik vind mezelf gewoon een lui wijf want zit liever op de bank met een boek. Motivatie om flink te bewegen is ver te zoeken helaas.
Maar wie hielden zich toen wanneer aan de regels.
Als je niet afspreekt? Nee, dan maak je de regels scherper want een advies.
We mochten afspreken qua groepsgrootte. Kies je dan voor anderhalve meter aanhouden of de strikte letter van het advies? Mijn huiskamer was wel zo klein, dan dus gewoon bij haar. Ene kant van de kamer was voor haar gezin, andere kant van de kamer was voor mij en kind. We hebben ons aan het advies gehouden. Gewoon twee gezinnen, maar wel voor gezond verstand in plaats van de letter van de wet het advies.
Lollypopje
16-12-2021 om 12:50
lientje69 schreef op 16-12-2021 om 12:40:
[..]
Terwijl meer bewegen voor mij wel beter zou zijn. Ik vind mezelf gewoon een lui wijf want zit liever op de bank met een boek. Motivatie om flink te bewegen is ver te zoeken helaas
De regels zijn wel duidelijk, alleen is het onmogelijk om alle nuamces er in kwijt te kunnen.
Wat zou je anders moeten doen?
Max zoveel mensen in een huis?
Max zoveel mensen per zoveel meter?
En wat als je gezin dan al meer dan de max is? Ook daarbij zijn heel veel dingen te verzinnen waardoor ze onhandig of onlogisch uitvallen als je ze naar de letter van het advies exact wilt naleven.
FaithfulDuck87
16-12-2021 om 17:05
lientje69 schreef op 16-12-2021 om 10:56:
[..]
Vind ik ook. Laat Amalia lekker. De hoeveelheid pubers die met meerderen elk weekend afspreken zijn ook niet te tellen. Of denken ze soms dat alle andere 18 jarigen zich wel aan de regels houden?
ik vond gisteren de opmerking van Frank Lammers bij Beau heel goed. Daar zat ook zo'n showbizzjournalist en die zei: Ja, er waren 21 uitgenodigd maar we weten niet hoeveel er zijn geweest, mss ook wel 100. Toen zei Frank: Euh, dus je weet het niet hoeveel er waren, hou je mond dan ook en ga dat dan eerst maar eens uitzoeken (of iets in die trant).
Netherfield
16-12-2021 om 17:59
De GGD heeft het te druk aan de telefoon en roept iedereen op om digitaal een afspraak te maken. Maar als ik digitaal een afspraak voor een eerste prik wil maken dan kan dat alleen telefonisch (mijn dochter is bijna 12, dus voor haar eerste prik). Waarom?!?
Pooh-Bear
16-12-2021 om 22:38
Friezinnetje schreef op 16-12-2021 om 17:05:
[..]
ik vond gisteren de opmerking van Frank Lammers bij Beau heel goed. Daar zat ook zo'n showbizzjournalist en die zei: Ja, er waren 21 uitgenodigd maar we weten niet hoeveel er zijn geweest, mss ook wel 100. Toen zei Frank: Euh, dus je weet het niet hoeveel er waren, hou je mond dan ook en ga dat dan eerst maar eens uitzoeken (of iets in die trant).
Vond die reactie van Wouter de Winter daarop super flauw. Iets van wij hebben geen vacatures voor Jumbo acteurs of zo
FaithfulDuck87
17-12-2021 om 07:06
Pooh-Bear schreef op 16-12-2021 om 22:38:
[..]
Vond die reactie van Wouter de Winter daarop super flauw. Iets van wij hebben geen vacatures voor Jumbo acteurs of zo
ja weet je meteen hoe sneu persoon het is
JtM
17-12-2021 om 08:48
Mijn neus die alleen maar dichter is gaan zitten
had het idee dat het al niet erger kon, maar blijkbaar toch wel.