Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Chiquita
14-12-2021 om 10:40
Aan mijn man, die vanachter zijn laptop de halve Volkskrant zit voor te lezen. Terwijl ik mijn eigen dingen aan het lezen ben (viafora o.a.) 
Beterlaat2021!
14-12-2021 om 12:15
Nog even wat betreft vuurwerk. Als ik iemand ken die overal vuurwerk vandaan haalt, zoals hier op de vorige pagina beschreven werd dan wist ik het wel.
Gewoon even :
Dan kan de politie daar even een kijkje gaan nemen.
Mama-Inge
14-12-2021 om 12:37
Chiquita schreef op 14-12-2021 om 10:40:
Aan mijn man, die vanachter zijn laptop de halve Volkskrant zit voor te lezen. Terwijl ik mijn eigen dingen aan het lezen ben (viafora o.a.)
Herkenbaar
Hier heeft man er ook een handje van om mail e.d. van schoolzaken voor te lezen
Vaak heb ik het dan al gelezen en heel eerlijk, ik wil het liever zelf lezen, dan komt het beter binnen (gehoor probleem).
watertoren
14-12-2021 om 13:19
Beterlaat2021! schreef op 14-12-2021 om 12:15:
Nog even wat betreft vuurwerk. Als ik iemand ken die overal vuurwerk vandaan haalt, zoals hier op de vorige pagina beschreven werd dan wist ik het wel.
Gewoon even :
Dan kan de politie daar even een kijkje gaan nemen.
Als ik zou zien dat iemand iets aan het vernielen is dan zou ik zeker wel de politie bellen maar niet voor harde knallers . Ik ken ook wel jongens hier uit de buurt met vuurwerk maar die ga ik zeker niet verklikken. De politie komt daar niet eens voor want het gebeurd constant en tegen de tijd dat de politie er is dan zijn de jongens al weg.
kerst
14-12-2021 om 13:23
Aan het verkeerslawaai, volgens mij heeft iedereen geld teveel .
Tot avonds 21.30 uur met de auto erlangs, hoezo lockdown?
TanSwallow86
14-12-2021 om 13:46
Bij de Aldi, stond in rij bij de kassa, caissière is aan het praten met klant en verteld dat de familie in quarantaine zit, caissière gaat gewoon naar werk, kinderen zijn thuis, man ook. Kinderen gaan morgen maar gewoon naar opa en oma, want ja, er is geen oppas, eh, je eigen vent misschien en jij hoort ook thuis. Ze wou ze morgen wel aan het werk zetten de kinderen, bij de Aldi. Ik zei in mijzelf, nou doe dat nou maar niet.
Wat is het nut dan van quarantaine?
Netherfield
14-12-2021 om 13:55
Aan dat de basisscholen dichtgaan. Daaaaaag kerstbrunch (omdat diner niet kon) en de andere leuke dingen in zo’n week op school.
Hinoki
14-12-2021 om 14:50
watertoren schreef op 14-12-2021 om 13:19:
[..]
Als ik zou zien dat iemand iets aan het vernielen is dan zou ik zeker wel de politie bellen maar niet voor harde knallers . Ik ken ook wel jongens hier uit de buurt met vuurwerk maar die ga ik zeker niet verklikken. De politie komt daar niet eens voor want het gebeurd constant en tegen de tijd dat de politie er is dan zijn de jongens al weg.
Nou dit inderdaad. De snitch uithangen is niet mijn ding.
ProfitableMantis53
14-12-2021 om 14:51
HarleyQuin schreef op 14-12-2021 om 13:46:
Bij de Aldi, stond in rij bij de kassa, caissière is aan het praten met klant en verteld dat de familie in quarantaine zit, caissière gaat gewoon naar werk, kinderen zijn thuis, man ook. Kinderen gaan morgen maar gewoon naar opa en oma, want ja, er is geen oppas, eh, je eigen vent misschien en jij hoort ook thuis. Ze wou ze morgen wel aan het werk zetten de kinderen, bij de Aldi. Ik zei in mijzelf, nou doe dat nou maar niet.
Wat is het nut dan van quarantaine?
Nouja, dat is dus geen quarantaine.
Herfstappeltaart
14-12-2021 om 14:52
Aan mezelf. Omdat ik nu al kriegelig wordt van die sta-in-de-weg-kerstboom en hij is nog niet eens versierd.
Poezie
14-12-2021 om 15:00
Hinoki schreef op 14-12-2021 om 14:50:
[..]
Nou dit inderdaad. De snitch uithangen is niet mijn ding.
Ook niet als je weet dat ze zodanig veel vuurwerk in huis hebben, zodat de hele wijk kan ontploffen?
Hinoki
14-12-2021 om 15:02
Ik erger me aan de kop "Vroege kerstvakantie is een ramp voor ouders" in de krant.
NEEEE. Het is geen ramp voor ouders. Het is een ramp (en voor niet eens voor alle, voor die van mij bijvoorbeeld niet) voor de kinderen. Weer school missen. Weer leuke dingen die niet kunnen, zoals Netherfield, hierboven opmerkt.
Al vanaf maart 2020 hoor je ze. De ouders die vooral willen dat de scholen open blijven. Want het is niet goed voor de kinderen.
Met dat laatste ben ik het helemaal eens. Maar veel ouders hebben dan wel hun mond vol over de kinderen, maar vinden het vooral heel vervelend voor henzelf.
Nu hoeft niemand zich hier natuurlijk aangesproken te voelen, maar luister vooral eens goed als je hierover in gesprek bent met andere ouders of als je leest op fora of andere Social media. Heel veel ouders vinden het vooral een ramp voor zichzelf. De kinderen thuis. Alsjeblieft niet.
Ik ben hier op gaan letten tijdens de eerste lockdown. Toen nog op het Viva Forum. Dames die het zo zielig vonden voor de kinderen, maar als je goed tussen de regels doorleest de eigen motivatie net zo belangrijk zo niet belangrijker vinden.
Elmie
14-12-2021 om 15:18
Ik vind het juist sneu voor mijn zoontje die erg graag naar school gaat tussen zijn vriendjes en vriendinnetjes.
En voor de scholen die de hele (kerst)boel weer kunnen omgooien, als dat al lukt.
TanSwallow86
14-12-2021 om 15:25
Nera schreef op 14-12-2021 om 14:51:
[..]
Nouja, dat is dus geen quarantaine.
![]()
Oh, mijn fout