Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
JtM
13-12-2021 om 09:25
Hier inderdaad ook flink geknal van het vuurwerk. Iemand die ik vaag ken houdt van vuurwerk en rijdt ervoor naar Polen / Duitsland / Belgie om het te halen zodat hij met oud en nieuw een vuurwerkshow kan maken...
Scheelt wel dat hij ook mooi vuurwerk heeft, niet al dat geknal.
Heb voor dit jaar maar een dierenpension voor de hond geboekt in een buitengebied waar geen vuurwerk word afgestoken.
SuzyQFive
13-12-2021 om 09:49
Verbieden heeft alleen maar zin als ze ook anders mogen handhaven. Nu mogen ze alleen heterdaadjes of bij vermoedens van gevaarlijke situaties. Als er nu jongens in de buurt vuurwerk afsteken en politie komt dan stoppen ze alles in hun zak en is er al geen heterdaadje. Kunnen ze niets mee.
Bij ons op school waren een paar weken geleden een paar brugklassers die stoer dachten te zijn. Die werden voor gesprek meegenomen naar de teamleider. Die vroeg de receptioniste de wijkagent te bellen maar die was blijkbaar niet beschikbaar of bereikbaar en had ze de gewone politie gebeld. Die kwamen in vol ornaat met wapengordel en al 😂. Normaliter komen ze daar helemaal niet voor op school (moet je zelf oplossen met stichtelijk praatje van de wijkagent) maar het heeft heel goed indruk gemaakt. Jochies dachten dat ze mee moesten naar het bureau…
watertoren
13-12-2021 om 09:50
Dolfje schreef op 13-12-2021 om 09:21:
[..]
Yep. Gisteren na de winst van Max Verstappen hoorde ik ook overal flink geknal.
Ja, inderdaad hier ook heel veel. Ik was aan het borrelen met vriendinnen en door al het vuurwerk wisten wij dat Max gewonnen had.
Lollypopje
13-12-2021 om 10:30
SuzyQFive schreef op 13-12-2021 om 09:49:
Verbieden heeft alleen maar zin als ze ook anders mogen handhaven. Nu mogen ze alleen heterdaadjes of bij vermoedens van gevaarlijke situaties. Als er nu jongens in de buurt vuurwerk afsteken en politie komt dan stoppen ze alles in hun zak en is er al geen heterdaadje. Kunnen ze niets mee.
Bij ons op school waren een paar weken geleden een paar brugklassers die stoer dachten te zijn. Die werden voor gesprek meegenomen naar de teamleider. Die vroeg de receptioniste de wijkagent te bellen maar die was blijkbaar niet beschikbaar of bereikbaar en had ze de gewone politie gebeld. Die kwamen in vol ornaat met wapengordel en al 😂. Normaliter komen ze daar helemaal niet voor op school (moet je zelf oplossen met stichtelijk praatje van de wijkagent) maar het heeft heel goed indruk gemaakt. Jochies dachten dat ze mee moesten naar het bureau…
Daar ben ik het dus niet mee eens. 2020 heeft laten zien dat het weldegelijk zinvol is.
Wat niet wegneemt dat ze van mij zeker strenger mogen handhaven.
Wel goede actie van die agenten 😂
mikado123
13-12-2021 om 11:58
ik had iets besteld bij de rituals online, met afhalen in de winkel. ik ben vandaag onverwachts thuis dus dat kwam mooi uit. ik kon het rond half 11 afhalen. Ik was rond 11 uur bij de winkel. Winkel dicht. Krijg ik net een mailtje dat ik het om half 12 kan afhalen en dat de winkel vanaf 10 uur open is.....
Zusterclivia
13-12-2021 om 13:18
Lollypopje schreef op 13-12-2021 om 10:30:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens. 2020 heeft laten zien dat het weldegelijk zinvol is.
Eens. En je moet een keer beginnen. Net als met alles dat verboden is, er zullen altijd mensen zijn die het perse moeten doen. Maar als het niet meer verkocht mag worden, jaar na jaar, voorkom je dat de grootste groep nog gaat kopen en afsteken. Op de incidenten die er dan zijn, kunnen de handhavers beter op ingrijpen, want het is veel minder dan normaal.
Als er vanuit de gemeenten dan mooie shows zijn, is er toch wat moois te zien. Is andere landen met een vuurwerkverbod werkt dit ook. Alleen verandering lukt niet in 1 of 2 keer. Dus als het deze keer al gemiddeld 50% overlast/schade/slachtoffers zijn, dan is dat al een stap voorwaarts. En het jaar erop zal het nog minder zijn.
Nul haal je niet, omdat er altijd mensen zijn die toch perse willen. En vaak is illigaal vuurwerk zwaarder dan legaal, dus de kans op ongelukken is groter.
Prachtwacht
13-12-2021 om 13:46
ik voel me brak, kind thuis met thuiswerk wat niet opschiet, bladblazer voor de deur, moe gevoel, druilerig weer, geen motivatie, verveeld, en geen zin om iemand te zien.
Hinoki
13-12-2021 om 13:59
UPS NL.
Vorige week is er iets met spoed uit Amerika naar mij verzonden. Binnen drie dagen lag het in Duitsland. En nu ligt het dus in NL te wachten. Inmiddels door de douane werd aangegeven bij de tracking. En vanochtend stond er dat vandaag geleverd zou worden. Inmiddels staat er dat de afleverdatum nog bekend wordt gemaakt.
Ik heb het nodig. Overal gaat het snel. Waarom moet zo'n pakket er hier weer dagen en dagen over doen om überhaupt aan te komen.
Mama-Inge
13-12-2021 om 14:02
Man had een kerstboom gekregen vorig jaar.
Ding zat nog in de doos
Ik de doos open om hem in elkaar te zetten.
Vallen er heel veel naalden vanaf en de voet van de boom zit er niet bij.
Waarom geven mensen dingen weg als het niet compleet is, breng het dan naar de stort 
Hinoki
13-12-2021 om 14:14
redbulletje schreef op 13-12-2021 om 14:01:
Vanwege de kerstdrukte waarschijnlijk
Dat vind ik nog daaraantoe met gewone pakketen/brieven. Maar dit is met voorrang verzonden.
Ik weet dat die bezorgers het druk hebben keihard moeten werken. En daar gaat het me dan ook niet eens over. Al komen ze vanavond pas. Maar geef niet dagen aan dat vandaag bezorgd wordt om vervolgens vandaag te melden dat je nog niet weet wanneer het bezorgd gaat worden.
Evaluna
13-12-2021 om 15:00
Mijn leidinggevende. Ik ben aan het opbouwen met uren, maar vrijdag geveld voor buikgriep.
Belt ze vandaag op waar ik blijf.... Ik werk nog helemaal niet op maandag en anders alleen de oneven weken. Gun mij m'n vrije dagen, nu weer bezig geweest met opbouw schema opzoeken, haar terug bellen, lukt niet, dus appen... Inmiddels bericht terug, excuses kunnen er niet af, wel 2 verzoeken die heel voor de handliggend zijn. Pff en ik me maar afvragen of het aan mij ligt dat ik me zo leeggezogen voel door mijn werk 😡😡
SuzyQFive
13-12-2021 om 15:44
Lollypopje schreef op 13-12-2021 om 10:30:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Ik wilde het anders opschrijven 🤪.
Zusterclivia
13-12-2021 om 17:14
Evaluna schreef op 13-12-2021 om 15:00:
Mijn leidinggevende. Ik ben aan het opbouwen met uren, maar vrijdag geveld voor buikgriep.
Belt ze vandaag op waar ik blijf.... Ik werk nog helemaal niet op maandag en anders alleen de oneven weken. Gun mij m'n vrije dagen, nu weer bezig geweest met opbouw schema opzoeken, haar terug bellen, lukt niet, dus appen... Inmiddels bericht terug, excuses kunnen er niet af, wel 2 verzoeken die heel voor de handliggend zijn. Pff en ik me maar afvragen of het aan mij ligt dat ik me zo leeggezogen voel door mijn werk 😡😡