Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik heb vanavond ook aardig wat harde knallen gehoord. Nou was dat niet bij mij thuis in de buurt gelukkig. Hardstikke verboden, helpt echt goed, zo’n verbod…

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

12-12-2021 om 19:38

Netherfield schreef op 12-12-2021 om 19:36:

Ik heb vanavond ook aardig wat harde knallen gehoord. Nou was dat niet bij mij thuis in de buurt gelukkig. Hardstikke verboden, helpt echt goed, zo’n verbod…

Het heeft nooit gemogen rond deze tijd. Er is ook nooit wat verkocht rond deze tijd. Wat is je punt?

Netherfield schreef op 12-12-2021 om 19:36:

Verwacht jij de 31e dan wat anders? Het zal allicht rustiger zijn dan normaal omdat er aan komen moeilijker is. Maar afgaande op wat ik dit jaar (1 januari s nachts) hoorde, wat er nu wordt afgestoken ga ik ervan uit dat we "gewoon" net zoals eind 2020 vuurwerk zullen hebben. Dit verbod is dus echt iets dat niet werkt. Je kan alleen een beroep doen op het gezonde verstand van mensen. Ik zou me er niet aan ergeren.

Hinoki schreef op 12-12-2021 om 20:16:

[..]

Verwacht jij de 31e dan wat anders? Het zal allicht rustiger zijn dan normaal omdat er aan komen moeilijker is. Maar afgaande op wat ik dit jaar (1 januari s nachts) hoorde, wat er nu wordt afgestoken ga ik ervan uit dat we "gewoon" net zoals eind 2020 vuurwerk zullen hebben. Dit verbod is dus echt iets dat niet werkt. Je kan alleen een beroep doen op het gezonde verstand van mensen. Ik zou me er niet aan ergeren.

Vorig jaar was het aantal vuurwerkslachtoffers 70% minder dan andere jaren. Dat kan alleen als er dus ook aanzienlijk minder vuurwerk is afgestoken. 400 zijn er nog steeds 400 te veel, maar het maakt wel duidelijk dat een verbod weldegelijk effectief is.

https://www.veiligheid.nl/organisatie/actueel/forse-afname-vuurwerkslachtoffers#:~:text=Het%20totaal%20aantal%20slachtoffers%20is,900%20pati%C3%ABnten%20bij%20de%20huisartsenposten).

Dan woonde ik vorig jaar op de verkeerde plek. Want er was niet veel minder te horen dan normaal. Ben benieuwd hoe het nu hier is (ik ben begin juni verhuisd naar het oosten van het land. 

SophisticatedCaribou75

SophisticatedCaribou75

12-12-2021 om 20:59

Lollypopje schreef op 12-12-2021 om 20:20:

[..]

Vorig jaar was het aantal vuurwerkslachtoffers 70% minder dan andere jaren. Dat kan alleen als er dus ook aanzienlijk minder vuurwerk is afgestoken. 400 zijn er nog steeds 400 te veel, maar het maakt wel duidelijk dat een verbod weldegelijk effectief is.

https://www.veiligheid.nl/organisatie/actueel/forse-afname-vuurwerkslachtoffers#:~:text=Het%20totaal%20aantal%20slachtoffers%20is,900%20pati%C3%ABnten%20bij%20de%20huisartsenposten).

En als dit verbod een aantal jaren bestaat, (ik hoop op een permanent verbod), dan zal er steeds minder geknald worden, omdat steeds meer kinderen zonder vuurwerk zullen opgroeien.

Hinoki schreef op 12-12-2021 om 20:43:

Dan woonde ik vorig jaar op de verkeerde plek. Want er was niet veel minder te horen dan normaal. Ben benieuwd hoe het nu hier is (ik ben begin juni verhuisd naar het oosten van het land.

Het oosten van het land is natuurlijk redelijk groot, maar waar ik woon was er vorig jaar ook nog vrij veel vuurwerk te zien. Vooral siervuurwerk.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

12-12-2021 om 21:24

Hinoki schreef op 12-12-2021 om 20:16:

[..]

Dat doe ik wel en mijn hond is er doodsbang voor die  erg ziek is. 

Yolo schreef op 12-12-2021 om 21:24:

[..]

Dat doe ik wel en mijn hond is er doodsbang voor die erg ziek is.

Via de website van geleidehond kun je een petitie tekenen voor een permanent verbod. 💡

Het hele formule 1 gedoe was helemaal aan mij voorbij gegaan, tot een vriendin iets gisteren zei. Verklaarde waarom ik ineens gratis F1 kon kijken op tv. Kreeg ik een melding van en dacht 🤷‍♀️. Aan mij is gewoon sport al niet besteed, en auto's die rondjes rijden nog minder. Dus don't care dat het uniek is. Saaaaaai. 🤭

categorie 1/A vuurwerk mag het hele jaar verkocht en afgestoken worden. Lui maken daar gewoon vuurwerkbommen van 🤷🏼‍♀️. 
De kinderen hebben vorig jaar wel allemaal zo’n pakketje gehad voor oud en nieuw. Op andere dagen mogen ze van mij niet. 

Ze krijgen dat vuurwerkverbod nooit gerealiseerd ben ik bang. Als ze het in NL niet krijgen gaan ze wel de grens over.

Broodjebrie schreef op 13-12-2021 om 08:00:

Ze krijgen dat vuurwerkverbod nooit gerealiseerd ben ik bang. Als ze het in NL niet krijgen gaan ze wel de grens over.

Dat een deel het dan ergens anders gaat halen, betekent niet dat je het niet kunt verbieden.

Het is vorig jaar effectief gebleven en ik denk dat als het voorgoed verboden wordt het waarschijnlijk vanzelf nog minder wordt. Helemaal weg krijg je het niet, maar dat geldt voor alles dat verboden is.

Hier in Brabant rijden er veel mensen in de zomer al naar Belgie voor vuurwerk omdat er dan niet gecontroleerd wordt. Hier hoor en zie je ook het hele jaar door vuurwerk zo ook bij feesten en belangrijke voetbalwedstrijden. 

Dat ik al vanaf woensdag slecht slaap
Mijn kaak is gevoelig na behandeling bij de kaakchirurg 
Dus ik kan niet in mijn favoriete houding liggen en word wakker als ik onbewust in mijn slaap wel op die kant draai.
Daarbij lag man ook nog heel hard te snurken, gaat een lange dag worden...

watertoren schreef op 13-12-2021 om 08:55:

Hier in Brabant rijden er veel mensen in de zomer al naar Belgie voor vuurwerk omdat er dan niet gecontroleerd wordt. Hier hoor en zie je ook het hele jaar door vuurwerk zo ook bij feesten en belangrijke voetbalwedstrijden.

Yep. Gisteren na de winst van Max Verstappen hoorde ik ook overal flink geknal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.