Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
ProfitableMantis53
05-12-2021 om 17:41
Granny71 schreef op 05-12-2021 om 17:05:
[..]
Niet als er ook geboend moet worden. Je kan ook blij zijn dat hij het gedaan heeft zodat je het zelf niet hoeft te doen.
Hij had die pot nodig, ik niet.
Die borstel was al een paar keer gebruikt om poep mee van schoenen te halen. En in diezelfde gootsteen doen wij de afwas. Vind je het dan nog steeds zo'n goed idee?
Waarom voel jij je zo vaak geroepen om het onderwerp van ergernis te verdedigen terwijl je niet het hele verhaal kent?
Marty1984
05-12-2021 om 17:45
Collega's die niet beginnen bij de A. van de verantwoordelijke in hun telefoon, maar bij de M. van mijn naam.
Voor de 3de keer deze week uit bed gebeld / gebericht.
(En nee, mijn simpele Nokia dumb-phone kan geen ingewikkelde toestanden aan.
En ja, als het belangrijk is bellen ze mij maar wakker. Maar ik kan hen hoogstens vertellen bij wie ze wél moeten zijn voor hun problemen.)
Moet ik me nu als "ancien" van 't hok gevleid voelen dat ze standaard mij bellen tegenwoordig
?
redbulletje
05-12-2021 om 18:05
Marty1984 schreef op 05-12-2021 om 17:45:
Collega's die niet beginnen bij de A. van de verantwoordelijke in hun telefoon, maar bij de M. van mijn naam.
Voor de 3de keer deze week uit bed gebeld / gebericht.
(En nee, mijn simpele Nokia dumb-phone kan geen ingewikkelde toestanden aan.
En ja, als het belangrijk is bellen ze mij maar wakker. Maar ik kan hen hoogstens vertellen bij wie ze wél moeten zijn voor hun problemen.)
Moet ik me nu als "ancien" van 't hok gevleid voelen dat ze standaard mij bellen tegenwoordig?
Hoog tijd voor een moderne telefoon dus. Dat zal veel ergernissen schelen.
kerst
05-12-2021 om 18:23
Mijn broer die aan mijn vader gaat vragen of hij cadeau X wel leuk vind.
Ja duh nu is de verrassing er wel af en bedankt.
Oja dezelfde broer die me al 3 keer heeft verteld dat ik ook bloemen voor mijn vader moet kopen. Ik neem aan dat mijn broer ook gerechtigd is om bloemen te kopen .
Mijn siamese kat is een schatje, maar vanaf 18 uur moet ik op de bank zitten . Anders blert hij de hele boel bij elkaar, want dan wil meneer op schoot.
AggressiveReindeer87
05-12-2021 om 19:05
kerst schreef op 05-12-2021 om 18:23:
Mijn broer die aan mijn vader gaat vragen of hij cadeau X wel leuk vind.
Ja duh nu is de verrassing er wel af en bedankt.
Oja dezelfde broer die me al 3 keer heeft verteld dat ik ook bloemen voor mijn vader moet kopen. Ik neem aan dat mijn broer ook gerechtigd is om bloemen te kopen .
Mijn siamese kat is een schatje, maar vanaf 18 uur moet ik op de bank zitten . Anders blert hij de hele boel bij elkaar, want dan wil meneer op schoot.
Siamese katten zijn enorme aandachtjunkies, en lawaaischoppers.
Ik heb me vanmiddag laten testen want ik ben strontverkouden, en nu zit ik dus op de uitslag te wachten. Ik haat wachten...
Ook vind ik mn katten irritant, ze zijn ontzettend ondeugend. Het zijn ouwe tangen hoor maar ze jatten qua eten echt alles onder je kont vandaan... (ja ook groenten en fruit, daar is mn ene kat dol op. Had vannacht het kleine afvalbakje omgesmeten omdat daar komkommer in zat..
Raar beest... )
BrightEchidna89
05-12-2021 om 20:14
Aan mijn eigen onzekerheid. Mail gekregen met feedback van een uitgever en kan niet opmaken wat hij nu bedoelt. Optimistische kijk is nog eens corrigeren en weer opsturen, pessimistische blik: niet goed genoeg; en natuurlijk neig ik naar het tweede.
Mail doorgestuurd naar partner om te zien wat zij ervan maakt.
SuzyQFive
05-12-2021 om 20:26
MidasWolf schreef op 04-12-2021 om 22:56:
[..]
Begrijpelijk dat dan veel jongeren zich niet veilig genoeg voelen om op de middelbare school uit de kast te komen.
Precies… Komende vrijdag is Paarse Vrijdag. Ik heb dus een les gemaakt voor komende week voor onze school waarin een filmpje zit over schelden met Homo/Gay (van het jeugdjournaal) en wat dat dan betekent.
SuzyQFive
05-12-2021 om 20:33
Een van mijn meiden had nagellak gekregen voor Sint. Donkerblauw. Vond ik voor mijzelf nu wat heftig (hoewel ik donderdag paars op ga lakken voor Paarse Vrijdag) dus had nog wel een potje zachtroze. Maar die nagellak blijft maar zacht 😵💫. Kan het er morgen dus weer afhalen want het raakt nu al beschadigd.
Dolfje
05-12-2021 om 20:46
SuzyQFive schreef op 05-12-2021 om 20:26:
[..]
Precies… Komende vrijdag is Paarse Vrijdag. Ik heb dus een les gemaakt voor komende week voor onze school waarin een filmpje zit over schelden met Homo/Gay (van het jeugdjournaal) en wat dat dan betekent.
Wat goed!
lientje69
05-12-2021 om 21:25
Aan mezelf . Het lijkt of ik een beetje achter de feiten aan blijf lopen en niet echt de boel op de rit heb.
Nu is dit ook niet zo heel gek want ik ben hier net vorige week begonnen en niet behoorlijk ingewerkt. Dus het valt me wat zwaarder dan verwacht. Ook is de doelgroep op deze huiskamer ( PG zorg ) het afgelopen jaar erg claimend en agressief geworden en ik ben nog zoekende hoe daar het beste mee om te gaan. Het ergert me dat ik niet " gewoon " alles rustig kan houden en kan werken zonder stress . Ben continu bang dat ik fouten maak of dingen vergeet. Dat zal in de komende tijd wel beter worden maar voor nu is het prut.
MidasWolf
05-12-2021 om 21:39
SuzyQFive schreef op 05-12-2021 om 20:26:
[..]
Goed dat je dat naar voren laat komen in je voorbereide les.
AggressiveReindeer87
06-12-2021 om 09:38
Niet rampzalig maar toch een ergenis waard; ik ben snotverkouden met irritante kriebelhoest. Gelukkig pcr test gedaan met negatieve uitslag maar optimaal voel ik me zeker niet. Nu moet ik dus rustig aan doen en dat vind ik verschrikkelijk.. en alleen wonen is heerlijk maar nu moet ik dus echt zelf naar de drogist, niet leuk...
En mn wasmachine doet ook irritant, stom ding... grrrrrrrr......
Evaluna
06-12-2021 om 11:47
Mijn astma dat even bovenop mijn burnout komt. Hele ochtend al snel dizzy als ik te veel doe en wilde juist even lekker doorpakken.
_Arianna_
06-12-2021 om 12:04
Evaluna schreef op 06-12-2021 om 11:47:
Mijn astma dat even bovenop mijn burnout komt. Hele ochtend al snel dizzy als ik te veel doe en wilde juist even lekker doorpakken.
Wellicht is dat "even lekker doorpakken" teveel van het goede voor je.