Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Apiejapie
23-11-2021 om 16:59
ik ergerde me vandaag aan de verkeerstoezichthouders (hoe heet dat precies?). Ze kwamen net controleren toen ik mijn auto minuut ervoor geparkeerd had. Ik twijfelde of ik daar mocht staan dus kwam mooi uit dat ze kwamen en ik het even na kon vragen. Moesten ze samen in overleg, want ze wisten het niet. Wat kom je daar dan handhaven als je de regels ter plekke niet weet?
FaithfulDuck87
23-11-2021 om 17:02
Morgan-Salander schreef op 23-11-2021 om 10:42:
Agos, kijk hem trots zijn vanuit zijn ziekenhuisbed (https://www.ad.nl/binnenland/veel-bekende-verschijningen-onder-coronabetogers-rotterdam~acf6e5b6/)
🤮
Laat ze aan het werk gaan. Als je de hele week tijd hebt om bij elke rel aanwezig te zijn, trek je vast een uitkering. Dan die maar gauw stoppen.
lientje69
23-11-2021 om 17:09
Aan het feit dat ik nergens in kon vandaag. Van werkplek gewisseld, van tevoren mail gestuurd of ze alle rechten konden overzetten. Nou. Mooi niet dus. Eind van de dag werkte na veel getouwtrek en geharrewar het meeste. Op het openen van de medicijnkast na. Niet heel handig gezien dat toch écht wel bij mijn takenpakket hoort. Maar ik ben leerling dus mag ik dat niet....uhm....ik heb al 1,5 jaar mijn medicatiepapieren op zak en ben over 2 maanden gediplomeerd. Ik mag dat dus al 1,5 jaar.
Tsja. Niet volgens de huismeester die mijn tag moet activeren. Staat in het systeem. Leerling mag niet in de medicijnkast.
Afijn. Leidinggevende er maar achteraan gezet want dit is niet bepaald een wenselijke situatie.
AggressiveReindeer87
23-11-2021 om 17:58
Ik moest vanmiddag even naar de stad (ik woon vlakbij het centrum) waar ik me aan 2 dingen behoorlijk ergerde: mensen die rustig door de winkelstraten fietsen (zo groot is het hier niet, echt hoe moeilijk is het, 4 minuten lopen
) en in 3 minuten 2 jonge knullen die hardop het k-woord zeiden.
Ja ik scheld ook wel eens maar rete grove woorden zoals dit, dat vind ik echt niet kunnen.
EnchantedDragonfly18
23-11-2021 om 20:28
Aan het bericht over Bij1 die vindt dat de Dodenherdenking niet meer in Amsterdam plaats mag vinden en in de basis racistisch en onvolledig is. Bij sommige groepen en/of partijen heb ik echt het gevoel dat het nooit goed is.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/295070/bij1-wil-huidige-dodenherdenking-niet-meer-in-amsterdam-in-de-basis-racistisch-en-onvolledig
SophisticatedCaribou75
23-11-2021 om 20:37
Dat vind ik wel zo schunnig van Bij1. Niet normaal belachelijk.
FaithfulDuck87
23-11-2021 om 20:53
Aan de beslissing van een mentor. Via mail dat ook aan gegeven, dus ben benieuwd of ik daar nog iets over hoor. (En dat beslissing terug gedraaid wordt)
PetitePeetje
23-11-2021 om 20:54
Hemke schreef op 23-11-2021 om 15:48:
[..]
Je krijgt wat je verdient,helaas houd hij nu een ziekenhuisbed best voor een patient,die op de wachtlijst staat en geopereerd moet worden.
Slangen,infusen er uit kleren aan en uit bed naar huis.
Helemaal mee eens. Schandalig dat zo iemand nog zorg krijgt.
Kan het artikel trouwens niet lezen. Drie gratis (?) artikelen zijn blijkbaar op.
DownrightChinchilla41
23-11-2021 om 20:57
Tickel schreef op 23-11-2021 om 20:28:
Aan het bericht over Bij1 die vindt dat de Dodenherdenking niet meer in Amsterdam plaats mag vinden en in de basis racistisch en onvolledig is. Bij sommige groepen en/of partijen heb ik echt het gevoel dat het nooit goed is.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/295070/bij1-wil-huidige-dodenherdenking-niet-meer-in-amsterdam-in-de-basis-racistisch-en-onvolledig
Inderdaad! Ik ergerde mezelf ook groen en geel toen ik het zelfde artikel las.
Piratenkoningin
23-11-2021 om 22:40
Dat ik verdorie nu al voor de tweede keer vanavond wordt wakker gezoemd door een steekmug 
Apiejapie
24-11-2021 om 07:45
Ik erger me eraan dat ik in januari dit gedicht heb geschreven en dat het nog/alweer actueel is....
Rellen
Nodig vinden om te rellen
standpunt duidelijk maken
stem laten horen
mening over vellen
Angst voor mens en dier
alles kapot, vernield
branden aangestoken
waarom op deze manier
Laten we samen te strijden
en gebruik dáárvoor je kracht
niet jij en ik tégen elkaar
maar om ons van het virus te bevrijden
Dus zet je ego eens opzij
laat je grote mond maar thuis
blijf eens een avondje op de bank
dan zijn we het eerst corona-vrij...
Herfstappeltaart
24-11-2021 om 10:59
Dat de politie luidkeels laat weten dat er niet gehandhaafd kan worden. Laat de overtreders dan toch tenminste in de waan......
Regendrup.
24-11-2021 om 11:13
Herfstappeltaart schreef op 24-11-2021 om 10:59:
Dat de politie luidkeels laat weten dat er niet gehandhaafd kan worden. Laat de overtreders dan toch tenminste in de waan......
Dat dacht ik precies hetzelfde.. jeetje zeg, hoe wil je de maatregelen al onderuithalen voordat ze überhaupt begonnen zijn. Dit is een hele mooie vrijbrief om gewoon te doen wat je wilt. Al deden ze dat anders ook wel. Maar toch...
Herfstappeltaart
24-11-2021 om 11:25
Regendrup. schreef op 24-11-2021 om 11:13:
[..]
Dat dacht ik precies hetzelfde.. jeetje zeg, hoe wil je de maatregelen al onderuithalen voordat ze überhaupt begonnen zijn. Dit is een hele mooie vrijbrief om gewoon te doen wat je wilt. Al deden ze dat anders ook wel. Maar toch...
Precies!
Dolfje
24-11-2021 om 11:27
Aan de Black friday reclames die je om de oren vliegen en aan het woord joggingsbroek in zo'n reclame. Waarom die S erin? Mijn telefoon pakt dat niet eens.
🤮