Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Morgan-Salander
12-11-2021 om 12:50
majorette2005 schreef op 12-11-2021 om 12:46:
[..]
Inderdaad, de oplossing hebben ze geheel in eigen hand, maar nee, willen niks, niet testen niet vaccineren, maar wel de schuld bij anderen leggen, heb het echt gehad met dit soort jankers.
En dan nog het gore lef hebben om de zwemschool wijs te maken dat het hun schuld is als hun kind verzuipt. Nee domme doos, dat is je eigen schuld.
Morgan-Salander
12-11-2021 om 12:51
Als al die wappies nou eens verplicht worden opgenomen binnen de psychiatrie, dan hebben de ziekenhuizen daar wellicht ook profijt van.
JtM
12-11-2021 om 12:55
SuzyQFive schreef op 12-11-2021 om 11:51:
[..]
De intocht is morgen toch? De maatregelen gaan morgenavond pas in.
De landelijke intocht is inderdaad morgen (op tv). Die bij ons is zondag. En buiten. Dus imo zou dat prima door kunnen gaan...
Auwereel
12-11-2021 om 13:08
Poison schreef op 12-11-2021 om 08:26:
Ook ik erger me aan de komende maatregelen en dat gelek van nieuws altijd.
En aan het vreemde geval dat in de periode van 28 oktober tot en met 10 november vorig jaar er minder besmettingen waren volgens de kaart van het RIVM met 0% vaccinaties en dat in diezelfde week dit jaar met minimaal 80% vaccinaties. Dat ergert me enorm en ik vraag me af hoe dat kan.
[...]
Er heerst een besmetterlijker variant dan vorig jaar èn iedereen heeft inmiddels weer aan de vrijheid geroken, dus om weer serieus je aan alle maatregelen te houden is lastig. Het gevoel, "ik ben gevaccineerd, dus ik zou niet ziek mogen worden of besmettelijk zijn", dat heerst. Wie niet gevaccineerd is, denkt, zie je het helpt geen moer.
Dat het virus zich graag voortplant en snel leert de vaccinatie te omzeilen is iets waar we mee moeten leren leven. Maar op welke manier er mee te leven, met zo min mogelijk schade aan de maatschappij en toch zo min mogelijk zieken in het ziekenhuis, dat is een hele uitdaging. Iedereen die het antwoord op deze uitdaging denkt te weten, krijgt mensen op z'n pad die daarover ernstig van mening verschillen. Dat is lastig voor de politiek, want dat zijn ook kiezers.
PriceyRook54
12-11-2021 om 13:36
Grrr ik krijg net bericht van school dat mijn 14-jarige volgende week een uur moet nablijven wegens brutaal zijn naar een leerkracht.
Ze zou dit weekend naar de bios gaan met een vriendin maar dat kan ze mooi vergeten. Wordt gezellig vanavond. 
Poezie
12-11-2021 om 13:44
Ainne schreef op 12-11-2021 om 13:36:
Grrr ik krijg net bericht van school dat mijn 14-jarige volgende week een uur moet nablijven wegens brutaal zijn naar een leerkracht.
Ze zou dit weekend naar de bios gaan met een vriendin maar dat kan ze mooi vergeten. Wordt gezellig vanavond.
Waarom zou je haar dubbel straffen, en ook nog eens iets wat niet thuis is gebeurd?
PriceyRook54
12-11-2021 om 13:49
Poezie schreef op 12-11-2021 om 13:44:
[..]
Waarom zou je haar dubbel straffen, en ook nog eens iets wat niet thuis is gebeurd?
Ja daag Poezie, hier ga ik dus niet over in discussie
Poezie
12-11-2021 om 14:00
Ainne schreef op 12-11-2021 om 13:49:
[..]
Ja daag Poezie, hier ga ik dus niet over in discussie
![]()
Hoeft ook niet, maar ik denk er wel het mijne van
Piratenkoningin
12-11-2021 om 15:20
redbulletje schreef op 12-11-2021 om 11:22:
[..]
Klagen bij de concierge dat ze daar wat aan moeten doen. Verboden te roken bordjes ophangen bijv. en waarschuwen/wegsturen.
Ik heb ze zelf maar aangesproken
En ze stonden notabene óp een rookvrije-campus-sticker tégen een rookvrije-campus-bord. Hoeveel duidelijker wil je het hebben
Apiejapie
12-11-2021 om 15:28
Ainne schreef op 12-11-2021 om 13:36:
Wat belachelijk dat de straf niet meteen volgt maar eerst een week 'in de lucht hangt'. Verzin als school gewoon direct toepasbare maatregelen.
Vind het wel rot voor je dochter dat ze door jou ook nog gestraft gaat worden. Is dubbelop. Denk je dat ze van een dubbele straf meer leert dan van de maatregelen van school?
SuzyQFive
12-11-2021 om 15:52
Poezie schreef op 12-11-2021 om 13:44:
[..]
Dit zou ik ook zeggen idd
SuzyQFive
12-11-2021 om 16:04
Apiejapie schreef op 12-11-2021 om 15:28:
[..]
Wat belachelijk dat de straf niet meteen volgt maar eerst een week 'in de lucht hangt'. Verzin als school gewoon direct toepasbare maatregelen.
Vind het wel rot voor je dochter dat ze door jou ook nog gestraft gaat worden. Is dubbelop. Denk je dat ze van een dubbele straf meer leert dan van de maatregelen van school?
Bij ons is op vrijdag na het 7e uur geen nablijfmogelijkheid meer. Dus kan me voorstellen dat ze volgende week moet komen.
En op sommige scholen moet je nablijven bij de docent waar je eruit gestuurd bent. Dus als ie er die dag ‘s middags niet is dan wordt het dus een ander moment.
En weer op andere scholen mag je zelf je nakomdag kiezen.
PriceyRook54
12-11-2021 om 16:08
Dames/heren, ik ga hier écht geen discussie over voeren. Ik uitte slechts mijn ergernis op het ergernistopic.
Morgan-Salander
12-11-2021 om 16:13
Ainne schreef op 12-11-2021 om 16:08:
Dames/heren, ik ga hier écht geen discussie over voeren. Ik uitte slechts mijn ergernis op het ergernistopic.
Maar dat móét Ainne, er moet een sms-actie op touw worden gezet door jou, speciaal voor Viaforisten. Mag de brutale dochter van Ainne wel of niet naar de bioscoop? Sms 'ja' of 'nee' naar 1234
AggressiveReindeer87
12-11-2021 om 16:16
Dolfje schreef op 04-11-2021 om 19:34:
Aan de drukte in het OV. En ik moet wel als ik naar mijn moeder ga maar heb er echt de schurft aan. Zou willen dat ze in mijn stad komt wonen en ik er zo heen zou kunnen fietsen ( moet ook weer niet te dicht bij zijn
)
+1
Ik moet 2 x in de week naar mn werk met de trein en die is retedruk en ik vind het ook irritant)
Nog een ergenis; in de herfst en winter heb ik het erg vaak koud en dat is echt stom. (En deels eigen schuld want ik heb de verwarming niet zo hoog... ons bin zuunig
)
)