Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
PriceyRook54
01-11-2021 om 19:20
Dat mijn vingers weer vollop in de Raynaud’s zitten. Ik lijk wel een zombie. Moet maar weer handschoenen in de auto leggen.
Morgan-Salander
01-11-2021 om 21:15
Ik erger me aan het feit dat ik momenteel op doktersadvies bankgebonden ben en me tegelijkertijd een bejaarde (kan niet staan laat staan lopen) en een baby voel (vriendlief moet me iedere keer helpen met naar het toilet gaan). En ik erger me aan het feit dat ik er niet aan kan toegeven en telkens het stemmetje van mijn moeder hoor dat ik iets nuttigs moet gaan doen. Afhankelijk zijn van een ander: blegh.
rionyriony
02-11-2021 om 19:45
Ik erger me aan de opwinding van sommige mensen waarmee ze hun standpunt duidelijk willen maken. Hoe opgewondener, dominanter en agressiever de toon, hoe minder ik echt luister naar wat ze zeggen.
MidasWolf
02-11-2021 om 21:16
Lollypopje schreef op 01-11-2021 om 18:32:
[..]
Absoluut. Daarom was ik ook verbaasd over iemand van 20 die dat kan. Maar vooral heel fijn voor die persoon
En eerlijk als vrijgezel zou ik nu ook niet willen kopen op de top van de markt. Ik hoop toch binnen nu en 5 jaar een relatie te krijgen en ik heb in de vorige crisis te veel verhalen gehoord van mensen in zo'n situatie die wilden samen wonen, maar die hun huis niet verkocht kregen of met extreme verliezen. Dus dan wach ik gewoon rustig nog even af.
Ik koop liever(wanneer het kan) als vrijgezel een woning op een dure woningmarkt dan als stel.
Als alleenstaande ben je van minder externe factoren afhankelijk, zowel Financiële als sociale factoren.
Lollypopje
02-11-2021 om 21:21
MidasWolf schreef op 02-11-2021 om 21:16:
[..]
Ik koop liever(wanneer het kan) als vrijgezel een woning op de top van de markt dan als stel.
Als alleenstaande ben je van minder externe factoren afhankelijk, zowel Financiële als sociale factoren.
Dat is alleen een leuk idee als je verwacht daar nog 30 jaar te wonen. Aangezien ik hoop binnen een aantal jaar een relatie te krijgen en samen te wonen is er dus een reëele kans dat ik daar dus niet 30 jaar woon. En aangezien elke bubbel barst zit er dan aan dat koophuis een behoorlijk risico.
Maargoed dat is in het hypothetische geval dat ik meer dan een garagebox zou kunnen betalen 
MidasWolf
02-11-2021 om 21:35
Lollypopje schreef op 02-11-2021 om 21:21:
[..]
Dat is alleen een leuk idee als je verwacht daar nog 30 jaar te wonen. Aangezien ik hoop binnen een aantal jaar een relatie te krijgen en samen te wonen is er dus een reëele kans dat ik daar dus niet 30 jaar woon. En aangezien elke bubbel barst zit er dan aan dat koophuis een behoorlijk risico.
Maargoed dat is in het hypothetische geval dat ik meer dan een garagebox zou kunnen betalen
Zelf zit ik gelukkig nu ook in een prima positie, en kan vanaf de zijlijn rustig aan kijken. Kopen doe ik nu ook liever niet en ik zou ook niet veel huis kunnen kopen op het moment.
Relatie daar kun je moeilijk/geen tijd op zetten.Begrijp je wel dat je het graag wilt.
Lollypopje
02-11-2021 om 21:50
MidasWolf schreef op 02-11-2021 om 21:35:
[..]
Zelf zit ik gelukkig nu ook in een prima positie, en kan vanaf de zijlijn rustig aan kijken. Kopen doe ik nu ook liever niet en ik zou ook niet veel huis kunnen kopen op het moment.
Relatie daar kun je moeilijk/geen tijd op zetten.Begrijp je wel dat je het graag wilt.
Nee klopt, kan zo nog tien jaar duren 
Maar heb echt diverse mensen/stellen gezien die vervolgens in de crisis echt een probleem hadden met huizen die onder water stonden en maar niet verkocht werden. Dat beinvloed ook zeker mijn gevoel over de nadelen van kopen in deze tijd.
Achja, het is toch allemaal hypothetisch geklets 
MidasWolf
02-11-2021 om 22:09
Lollypopje schreef op 02-11-2021 om 21:50:
[..]
Nee klopt, kan zo nog tien jaar duren
Maar heb echt diverse mensen/stellen gezien die vervolgens in de crisis echt een probleem hadden met huizen die onder water stonden en maar niet verkocht werden. Dat beinvloed ook zeker mijn gevoel over de nadelen van kopen in deze tijd.
Achja, het is toch allemaal hypothetisch geklets
Het is niet verkeerd om daar hypothetisch over (vooruit) te denken.
Ik denk al aan de tiende van de maand……….
SuzyQFive
03-11-2021 om 08:57
Lollypopje schreef op 01-11-2021 om 18:32:
[..]
Absoluut. Daarom was ik ook verbaasd over iemand van 20 die dat kan. Maar vooral heel fijn voor die persoon.
En eerlijk als vrijgezel zou ik nu ook niet willen kopen op de top van de markt. Ik hoop toch binnen nu en 5 jaar een relatie te krijgen en ik heb in de vorige crisis te veel verhalen gehoord van mensen in zo'n situatie die wilden samen wonen, maar die hun huis niet verkocht kregen of met extreme verliezen. Dus dan wach ik gewoon rustig nog even af.
Ik wil dat wel even toelichten. Mijn dochter en haar vriend werkten al een paar jaar naast hun studie. Daarnaast heeft mijn dochter een ongeluk gehad waarbij ze een flinke schadevergoeding heeft gekregen. Plus dat ze redelijk zuinig is en dus ook goed heeft kunnen sparen (20k). Voor haar vriend (ook 20) geldt dat hij vorig jaar zijn diploma mbo bouwkunde gehaald heeft en bij zijn stage meteen een vast contract heeft gekregen met een flink salaris). Ze hebben een redelijk kleine hypotheek en een starterslening. Daarbij hebben ze een huisje gekocht met twee normale slaapkamers en een klein extra kamertje (4m2) in een kleine stad in Groningen. Het huis was weliswaar wat afgeleefd maar beide handig en beide handige familie. Alleen de badkamer en toilet laten ze door een bedrijfje doen. Zelf kon ik dat op die leeftijd ook echt niet kopen hoor 😅. Al was het maar omdat ik als 18-jarige moeder werd met alleen een stufi en dus niet kon sparen. Kreeg toen al wel al snel een vast contract in het onderwijs, toch toen niet echt aan kopen gedacht ook.
Lollypopje
03-11-2021 om 09:04
SuzyQFive schreef op 03-11-2021 om 08:57:
[..]
Ik wil dat wel even toelichten. Mijn dochter en haar vriend werkten al een paar jaar naast hun studie. Daarnaast heeft mijn dochter een ongeluk gehad waarbij ze een flinke schadevergoeding heeft gekregen. Plus dat ze redelijk zuinig is en dus ook goed heeft kunnen sparen (20k). Voor haar vriend (ook 20) geldt dat hij vorig jaar zijn diploma mbo bouwkunde gehaald heeft en bij zijn stage meteen een vast contract heeft gekregen met een flink salaris). Ze hebben een redelijk kleine hypotheek en een starterslening. Daarbij hebben ze een huisje gekocht met twee normale slaapkamers en een klein extra kamertje (4m2) in een kleine stad in Groningen. Het huis was weliswaar wat afgeleefd maar beide handig en beide handige familie. Alleen de badkamer en toilet laten ze door een bedrijfje doen. Zelf kon ik dat op die leeftijd ook echt niet kopen hoor 😅. Al was het maar omdat ik als 18-jarige moeder werd met alleen een stufi en dus niet kon sparen. Kreeg toen al wel al snel een vast contract in het onderwijs, toch toen niet echt aan kopen gedacht ook.
Lief dat je het toeligt, maar was niet nodig hoor. Gewoon fijn voor mensen die het wel kunnen 
Locatie zal ook zeker schelen. Ik woon in de randstad en daar kom je met 1,5 ton nog nergens. Maar verhuizen is voor mij geen optie, dan zou ik een nieuwe baan moeten zoeken en zit ik helemaal ver weg van vrienden en familie. Achja, ik heb in elk geval een dak boven mijn hoofd en ga gewoon de jackpot winnwn of een rijke vent vinden
Morgan-Salander
04-11-2021 om 08:46
Net een mail in mijn mailbox van Paradiso. Concert dat vorig jaar december plaats zou vinden (paar weken voor Corona kaartjes voor gekocht) werd toen verzet naar medio december dit jaar. Nu dus een mail dat het vanwege teveel onzekerheid rondom Corona is afgelast
.
Poezie
04-11-2021 om 09:07
Ik wil graag een mini caravan kopen, maar ik word niet goed van al die "gepimpte" versies.
Hoe kom je erop om een caravan helemaal in azuurblauw te schilderen?! En dan nog de hoofdprijs er voor willen hebben ook nog 
AggressiveReindeer87
04-11-2021 om 09:13
Broodjebrie schreef op 02-11-2021 om 20:17:
Aan dat gespuis wat aan het rellen is in Den Haag.
+200...
En aan mijzelf, ik heb zo nu en dan van die wispelturige buien. Ik woon alleen (heerlijk, dat wel!) en ik ben dol op met meubels schuiven. Ik woon in een oud huis met kamers die wat moeilijker in te richten zijn omdat ze niet rechttoe rechtaan zijn, soms weet ik het ff niet en dan schuif ik nogal eens en dat vind ik een beetje vermoeiend. (Gestimuleerd door Nate en Jeremiah van TLC
)
Gooi ik het meteen maar even in de groep; wat vinden jullie het prettigst, bank recht voor tv of overdwars zodat je kunt liggen als je tv kijkt.