Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Poezie
01-11-2021 om 17:43
Lollypopje schreef op 01-11-2021 om 17:22:
[..]
Jeetje kopen op haar 20e. Ik ben 15 jaar ouder en kan dan hooguit een garage betalen 😂
Een fatsoenlijke vrije sector woning is ook buiten budget, maar ik hoop over een jaar of 2 er eindelijk sociaal tussen te komen. Niet in mijn voorkeur plaats, maar daar sta ik na 9 jaar nog 400e, dus dat zal nog wel 10 jaar duren.
LOL, ik ben 54 en kan nog steeds geen koopwoning betalen
Lollypopje
01-11-2021 om 17:48
Poezie schreef op 01-11-2021 om 17:43:
[..]
LOL, ik ben 54 en kan nog steeds geen koopwoning betalen
Ik moet altijd grinniken om mensen die mopperen dat ze niet kunnen kopen, te veel verdienen voor sociaal en particulier zo duur is.
Natuurlijk is die situatie ook zuur, maar ik kom wel in aanmerking voor sociaal, maar heb ook geen andere keus dan particulier. Waar ik ook niet tussen kom, want dan verdien ik weer te weinig.
Nu heb ik ooit wel per toeval betaalbaar particulier gevonden, maar de woning hangt aan elkaar van ducttape en tochtgaten en het grootste deel van de woning wil je in de winter niet te zijn, want dat is niet warm te krijgen
Achja, ik heb een dak boven mijn hoofd, maar soms zou een huis dat niet bijna uit elkaar valt van ellende best fijn zijn 
Briannaf
01-11-2021 om 17:50
Lollypopje schreef op 01-11-2021 om 17:48:
[..]
Ik moet altijd grinniken om mensen die mopperen dat ze niet kunnen kopen, te veel verdienen voor sociaal en particulier zo duur is.
Natuurlijk is die situatie ook zuur, maar ik kom wel in aanmerking voor sociaal, maar heb ook geen andere keus dan particulier. Waar ik ook niet tussen kom, want dan verdien ik weer te weinig.
Nu heb ik ooit wel per toeval betaalbaar particulier gevonden, maar de woning hangt aan elkaar van ducttape en tochtgaten en het grootste deel van de woning wil je in de winter niet te zijn, want dat is niet warm te krijgen
Achja, ik heb een dak boven mijn hoofd, maar soms zou een huis dat niet bijna uit elkaar valt van ellende best fijn zijn
Dan heeft mijn dochter zoveel geluk gehad, mooi appartement, van een particulier, onder de huursubsidiegrens en een huisbaas die meteen in actie komt als er wat mankeert. ze heeft zelfs een nieuw fornuis gekregen omdat de oude te vies was om schoon te krijgen.
Poezie
01-11-2021 om 17:53
Lollypopje schreef op 01-11-2021 om 17:48:
[..]
Bedoel je mij daar ook mee? Ik woon namelijk in een sociale huurwoning en heb daar in mijn eentje ook gewoon recht op.
Mijn zoon van 27 woont nog steeds bij mij omdat hij nog steeds geen woning kan vinden. Hij werkt gewoon, dus als je onze inkomens bij elkaar worden opgeteld wonen we scheef. Daarom krijg ik in principe ieder jaar de maximale huurverhoging.
Lollypopje
01-11-2021 om 17:58
Poezie schreef op 01-11-2021 om 17:53:
[..]
Bedoel je mij daar ook mee? Ik woon namelijk in een sociale huurwoning en heb daar in mijn eentje ook gewoon recht op.
Mijn zoon van 27 woont nog steeds bij mij omdat hij nog steeds geen woning kan vinden. Hij werkt gewoon, dus als je onze inkomens bij elkaar worden opgeteld wonen we scheef. Daarom krijg ik in principe ieder jaar de maximale huurverhoging.
Nee, ik doel niet specifiek op scheefwoners, want dat begrijp ik echt wel. Zeker in deze tijd.
Gewoon op mensen die mopperen dat ze tussen wal en het schip vallen, omdat ze te veel verdienen voor sociaal, particulier duur is en kopen niet te doen.
En ik snap dat dat ook lastig is, maar heb dan altijd zo iets van. Ik kom in aanmerking voor sociaal, maar kom nog nergens tussen. Dus ik heb dezelfde opties als de mensen die daar te veel voor verdienen en dus eigenlijk nog minder opties.
Als zij tussen wal een schip vallen, dan is bij mij het schip weggevaren ofzo 
Poezie
01-11-2021 om 18:00
Lollypopje schreef op 01-11-2021 om 17:58:
[..]
Nee, ik doel niet specifiek op scheefwoners, want dat begrijp ik echt wel. Zeker in deze tijd.
Gewoon op mensen die mopperen dat ze tussen wal en het schip vallen, omdat ze te veel verdienen voor sociaal, particulier duur is en kopen niet te doen.
En ik snap dat dat ook lastig is, maar heb dan altijd zo iets van. Ik kom in aanmerking voor sociaal, maar kom nog nergens tussen. Dus ik heb dezelfde opties als de mensen die daar te veel voor verdienen en dus eigenlijk nog minder opties.
Als zij tussen wal een schip vallen, dan is bij mij het schip weggevaren ofzo
Bedoelde je mij daar ook mee? (Gezien je mij quote)
Lollypopje
01-11-2021 om 18:03
Poezie schreef op 01-11-2021 om 18:00:
[..]
Bedoelde je mij daar ook mee? (Gezien je mij quote)
Ik bedoelde niemand specifiek.
Ik doelde op mensen die roepen dat ze tussen wal en schip vallen, wat ik kan snappen. Maar wiens situatie gewoon net nog iets minder kut is dan de mijne.
Dus dan moet ik grinniken als ik voor de zoveelste keer een artikel tegen kom over mensen in die situatie en dan denk ik "wees maar blij dat je niet in mijn situatie zit, als jullie dit al moeilijk vinden".
Poezie
01-11-2021 om 18:13
Lollypopje schreef op 01-11-2021 om 18:03:
[..]
Ik bedoelde niemand specifiek.
Ik doelde op mensen die roepen dat ze tussen wal en schip vallen, wat ik kan snappen. Maar wiens situatie gewoon net nog iets minder kut is dan de mijne.
Dus dan moet ik grinniken als ik voor de zoveelste keer een artikel tegen kom over mensen in die situatie en dan denk ik "wees maar blij dat je niet in mijn situatie zit, als jullie dit al moeilijk vinden".
Sorry, ik snap nog steeds het verband niet tussen jouw opmerking en wat er daarvoor is gezegd
Lollypopje
01-11-2021 om 18:16
Poezie schreef op 01-11-2021 om 18:13:
[..]
Sorry, ik snap nog steeds het verband niet tussen jouw opmerking en wat er daarvoor is gezegd is
Niet echt een verband, meer een denkstap-associatie in mijn hoofd over moeilijk aan woningen komen in het geheel. Soms is die denkstap in mijn hoofd logischer dan voor anderen 
Poezie
01-11-2021 om 18:18
Lollypopje schreef op 01-11-2021 om 18:16:
[..]
Niet echt een verband, meer een denkstap-associatie in mijn hoofd over moeilijk aan woningen komen in het geheel. Soms is die denkstap in mijn hoofd logischer dan voor anderen
Ah, op die manier! Dank voor je uitleg👍
Lollypopje
01-11-2021 om 18:23
Poezie schreef op 01-11-2021 om 18:18:
[..]
Ah, op die manier! Dank voor je uitleg👍
En nu weet ik mijn denkstap weer 
Jij zette jouw 54 tegenover mijn midden 30 en geen huis kunnen kopen.
Mijn hoofd associeerde dat met "het kan altijd erger", waardoor ik weer aan iets moet denken uit de categorie "het kan altijd erger" wat ik nog weleens tegen kom.
Poezie
01-11-2021 om 18:28
Lollypopje schreef op 01-11-2021 om 18:23:
[..]
En nu weet ik mijn denkstap weer
Jij zette jouw 54 tegenover mijn midden 30 en geen huis kunnen kopen.
Mijn hoofd associeerde dat met "het kan altijd erger", waardoor ik weer aan iets moet denken uit de categorie "het kan altijd erger" wat ik nog weleens tegen kom.
Tja, ieder huisje heeft zijn kruisje. En eerlijk gezegd zou ik geen koophuis willen hebben, mocht ik op mijn leeftijd mijn baan kwijtraken dan zou ik die koopwoning moeten verkopen.
Wel vind ik dat je moet kijken naar leeftijd en omstandigheden: het is logischer dat iemand van 54 voldoende vermogen heeft opgebouwd om een koopwoning te financieren dan iemand van 20.
Verder zijn mensen in sommige andere landen al blij dat ze überhaupt een zinken dakje boven hun hoofd hebben, dus alles is relatief.
Lollypopje
01-11-2021 om 18:32
Poezie schreef op 01-11-2021 om 18:28:
[..]
Tja, ieder huisje heeft zijn kruisje. En eerlijk gezegd zou ik geen koophuis willen hebben, mocht ik op mijn leeftijd mijn baan kwijtraken dan zou ik die koopwoning moeten verkopen.
Wel vind ik dat je moet kijken naar leeftijd en omstandigheden: het is logischer dat iemand van 54 voldoende vermogen heeft opgebouwd om een koopwoning te financieren dan iemand van 20.
Verder zijn mensen in sommige andere landen al blij dat ze überhaupt een zinken dakje boven hun hoofd hebben, dus alles is relatief.
Absoluut. Daarom was ik ook verbaasd over iemand van 20 die dat kan. Maar vooral heel fijn voor die persoon.
En eerlijk als vrijgezel zou ik nu ook niet willen kopen op de top van de markt. Ik hoop toch binnen nu en 5 jaar een relatie te krijgen en ik heb in de vorige crisis te veel verhalen gehoord van mensen in zo'n situatie die wilden samen wonen, maar die hun huis niet verkocht kregen of met extreme verliezen. Dus dan wach ik gewoon rustig nog even af.
Mama-Inge
01-11-2021 om 18:57
Aan kind die uit zijn humeur is sinds ik hem achter zijn scherm weg gehaald heb, want tafel klaar maken en etenstijd en dat hij nu om alles loopt te miepen en te piepen
JtM
01-11-2021 om 18:57
Eerste idioot die alweer gezien die om 17.00u in de regen zonder verlichting gezien
je ziet toch dat je geen koplampen op de weg ziet of op de auto voor je.