Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Tuinfluiter
09-10-2021 om 13:15
Herfstappeltaart schreef op 09-10-2021 om 12:56:
Aan het bericht dat uitgevers van schoolboeken zich laten intimideren tot het weglaten van dingen als bikini's, sprookjesfiguren als heksen e.d., en de evolutietheorie (reformatorische scholen) en spaarvarkens (want onrein) door Islamitische scholen.
![]()
Tijd om alle kinderen naar openbare scholen te laten gaan. Afschaffen dat onderwijs op basis van geloof wat mij betreft.
Had mij nooit gerealiseerd dat kinderen op openbare scholen hier ook last van hebben. Vanmorgen ook het artikel gelezen en ik vind het te gek voor woorden.
redbulletje
09-10-2021 om 13:18
Aan het bericht dat uitgevers van schoolboeken zich laten intimideren tot het weglaten van dingen als bikini's, sprookjesfiguren als heksen e.d., en de evolutietheorie (reformatorische scholen) en spaarvarkens (want onrein) door Islamitische scholen.
![]()
Tijd om alle kinderen naar openbare scholen te laten gaan. Afschaffen dat onderwijs op basis van geloof wat mij betreft.
Sowieso censuur van boeken t.b.v. het politiek correctivisme anno nu. Echt te achterlijk voor woorden.
Herfstappeltaart
09-10-2021 om 13:20
redbulletje schreef op 09-10-2021 om 13:18:
[..]
Sowieso censuur van boeken t.b.v. het politiek correctivisme anno nu. Echt te achterlijk voor woorden.
Eens. Ik begrijp dat sommige dingen door voortschrijdend inzicht nu anders zijn, maar boeken censureren kan niet. Toen was toen en nu is nu. Bespreek het gewoon, ook de verkeerde dingen.
Herfstappeltaart
09-10-2021 om 19:12
Nog een ergernis: dat mijn favoriete model spijkerbroek niet meer te koop is. Gewoon uit de collectie
(Levi's 712 slimfit). Wehkamp heeft alleen nog zwart en de blauwe komen niet meer.
Ik zag nog een paar modellen bij Otto maar daar heb ik nog nooit iets besteld. Kocht hem altijd via Wehkamp maar nergens meer, Ook Zalando niet.
He bah, moet ik weer iets anders zoeken....
Taartjes
09-10-2021 om 19:13
Dat het bij mijn familie altijd gaat over de broer van de vriend van de buurvrouw terwijl ik gewoon wil weten hoe het met mijn familie gaat. Ik geef niks om de kleine teen van de broer van de vriend van de buurvrouw, dan haak ik echt af. Echt irritant vind ik dat soort gesprekken over allemaal mensen die je helemaal niet kent.
rionyriony
09-10-2021 om 19:29
Ik had buikpijn vandaag, vermoedelijk spijsvertering. Verder geen symptomen. Ik houd niet van dat soort raadsels.
En dan heb je nog drie maaltijden te gaan die dag.
Dolfje
09-10-2021 om 21:44
Aan mijn psoriasis. Heb alweer 1,5 jaar best last op mijn hoofd maar vandaag jeukt het zo ontzettend.
SuzyQFive
09-10-2021 om 22:59
![]()
Nou, idd… Ik werk op een Christelijke school maar wij dragen gewoon alles uit hoor, ook de evolutietheorie. We brengen het dan als: Er zijn mensen die geloven dat God… en mensen die de evolutietheorie aanhangen. Zo deed ik dat ook op de openbare scholen. We hebben ook redelijk wat moslims en ook veel niet gelovige kinderen op school.
Ik vind echt dat het onderwijs seculier moet zijn.
Vavoom
09-10-2021 om 23:02
Ik loop morgen mijn eerste marathon en vandaag ging ik samen met m’n vriend m’n startnummer ophalen. Mijn vriend is normaal gesproken degene die ze loopt en morgen zijn de rollen dus omgedraaid. Komt er iemand van de organisatie op ons af (ik sta met de envelop in m’n handen) en die persoon vraagt aan m’n vriend of hij er een beetje klaar voor is morgen, met zo’n blije blik.
Ik antwoord en zeg dat hij er niet klaar voor is maar ik wel, die vrouw draait zich naar mij, kijkt mij aan en zegt “goh” en loopt door.
Daar heb ik mij vandaag even stevig over geërgerd.
SuzyQFive
09-10-2021 om 23:03
Dolfje schreef op 09-10-2021 om 21:44:
Aan mijn psoriasis. Heb alweer 1,5 jaar best last op mijn hoofd maar vandaag jeukt het zo ontzettend.
Dat is ook vervelend zeg… Mijn moeder had het ook, best erg ook op sommige plekken.
Na haar chemo’s is het weggegaan, maar ja, dat is wel een erg ruige methode 🙃😉.
SilverQuelea47
09-10-2021 om 23:05
Vavoom schreef op 09-10-2021 om 23:02:
Ik loop morgen mijn eerste marathon en vandaag ging ik samen met m’n vriend m’n startnummer ophalen. Mijn vriend is normaal gesproken degene die ze loopt en morgen zijn de rollen dus omgedraaid. Komt er iemand van de organisatie op ons af (ik sta met de envelop in m’n handen) en die persoon vraagt aan m’n vriend of hij er een beetje klaar voor is morgen, met zo’n blije blik.
Ik antwoord en zeg dat hij er niet klaar voor is maar ik wel, die vrouw draait zich naar mij, kijkt mij aan en zegt “goh” en loopt door.
Daar heb ik mij vandaag even stevig over geërgerd.
Wat een bizarre reactie van die vrouw. Daar zou ik me ook aan ergeren.
Dolfje
09-10-2021 om 23:07
SuzyQFive schreef op 09-10-2021 om 23:03:
[..]
Dat is ook vervelend zeg… Mijn moeder had het ook, best erg ook op sommige plekken.
Na haar chemo’s is het weggegaan, maar ja, dat is wel een erg ruige methode 🙃😉.
Ja dan maar liever jeuk maar ik word er wel horendol van.
AggressiveReindeer87
09-10-2021 om 23:14
Dolfje schreef op 09-10-2021 om 23:07:
[..]
Ja dan maar liever jeuk maar ik word er wel horendol van.
Vavoom: nou ja, raar mens. Heel veel succes morgen, girlpowerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr 💪👊
er.is.maar.1.Pino
10-10-2021 om 07:03
zet hem op Vavoom!! Ik vind je nu al superstoer dat je dit gaat doen!

AggressiveReindeer87
10-10-2021 om 08:04
er.is.maar.1.Pino schreef op 10-10-2021 om 07:03:
zet hem op Vavoom!! Ik vind je nu al superstoer dat je dit gaat doen!
Ik ook!!!!